Jump to content

Bevindingen alternatieve Navigatie systemen

Recommended Posts

Posted

Heeft iemand ervaring met een goed alternatief inbouw systeem wat niet al te duur is. Bv zendai of witson navigatie. Zijn er veel nadelen aan. Graag iemand die een dergelijk systeem in zijn sportage heeft ingebouwd

Posted

Ik snap dat je liever een ingebouwd systeem heb; heb ik ook jaren gehad bij mijn vorige auto's. dat is ook makkelijk.

Maar ik ben echt bijzonder blij met mijn TomTom 1000 Go Live; heel eenvoudig magnetisch kliksysteem waarvan je de bekabeling praktisch onzichtbaar weg kan laten werken. En aan die verkeersinfo die het apparaaat binnekrijgt heb je ook echt wat aan. On-line verkeersinfo, elke 3 minuten, op elke weg (dus ook in de stad of op provinciale wegen). Kleurenschema's zelf samen te stellen, voortdurend nieuwe updates, wegcorrecties, etc.

Nee; ik wil nooit meer een ingebouwd systeem dat veel te duur is, slecht presteert en zeer inflexibel is. En ding is zo plat dat ik hem zo in mijn binnenzak steek; dat doe ik immers met mijn mobiele telefoon ook ..................

Denk er nog maar eens heel goed over na; het scheelt je 1000 tot 2000 (of meer) Euro tov een ingebouwd systeem en je hebt er 10x meer aan in de praktijk.

• Like 1
Guest Timo0103
Posted

Ik snap dat je liever een ingebouwd systeem heb; heb ik ook jaren gehad bij mijn vorige auto's. dat is ook makkelijk.

Maar ik ben echt bijzonder blij met mijn TomTom 1000 Go Live; heel eenvoudig magnetisch kliksysteem waarvan je de bekabeling praktisch onzichtbaar weg kan laten werken. En aan die verkeersinfo die het apparaaat binnekrijgt heb je ook echt wat aan. On-line verkeersinfo, elke 3 minuten, op elke weg (dus ook in de stad of op provinciale wegen). Kleurenschema's zelf samen te stellen, voortdurend nieuwe updates, wegcorrecties, etc.

Nee; ik wil nooit meer een ingebouwd systeem dat veel te duur is, slecht presteert en zeer inflexibel is. En ding is zo plat dat ik hem zo in mijn binnenzak steek; dat doe ik immers met mijn mobiele telefoon ook ..................

Denk er nog maar eens heel goed over na; het scheelt je 1000 tot 2000 (of meer) Euro tov een ingebouwd systeem en je hebt er 10x meer aan in de praktijk.

Even een kleine correctie op bovenstaand verhaal wat niet klopt in mijn ogen.

Witson unit kost 450 euro en je bent zeer flexibel wat betreft de navigatiesoftware die je wilt.

Ik heb bv op mijn Witson unit IGO primo 2.0 draaien en dat is zo'n beetje het beste wat je kunt krijgen qua Navi.

primo20_143.jpg

igo_primo_trip_real_junctions.jpg

Alle updates zijn via internet gratis te downloaden en alles is zeer uitgebreid.

Een origineel systeem kost idd ook de hoofdprijs en alles is dichtgetimmerd om de klant de dure updates aan te schaffen via de dealers.

Niet doen dus en ga gewoon voor een Witson unit of iets vergelijkbaars ( behalve als je het subwoofer audio systeem hebt want volgens mij werkt het dan niet, correct me if iam wrong, kan intussen veranderd zijn )

Posted

Even een kleine correctie op bovenstaand verhaal wat niet klopt in mijn ogen.

Witson unit kost 450 euro en je bent zeer flexibel wat betreft de navigatiesoftware die je wilt.

Ik heb bv op mijn Witson unit IGO primo 2.0 draaien en dat is zo'n beetje het beste wat je kunt krijgen qua Navi.

primo20_143.jpg

igo_primo_trip_real_junctions.jpg

Alle updates zijn via internet gratis te downloaden en alles is zeer uitgebreid.

Een origineel systeem kost idd ook de hoofdprijs en alles is dichtgetimmerd om de klant de dure updates aan te schaffen via de dealers.

Niet doen dus en ga gewoon voor een Witson unit of iets vergelijkbaars ( behalve als je het subwoofer audio systeem hebt want volgens mij werkt het dan niet, correct me if iam wrong, kan intussen veranderd zijn )

Waar heb je hem besteld als ik vragen mag

Posted

Ik heb een Pioneer App radio in laten bouwen door de dealer (deze stuurt de auto overigens gewoon naar een hifi inbouwstation en doet dit soort dingen dus niet zelf).

De radio kost los Eur 350. Navigatie voor heel Europa is gratis. Achteruitrijcamera werkt ook (kabel/camera moet extra voor betaald worden en kost natuurlijk ook extra inbouwtijd). De originele stuurbediening werkt ook (moet ook een extra stekker voor aangekocht worden).

Ik heb dit in laten bouwen inclusief een subwoofer/kist + losse versterker en meen mij te herinneren dat het totaal ongeveer 1200 euro kostte.

Deze radio werkt alleen als je een iphone4 hebt (!).

Ik ben hier zeer tevreden mee en indien je de iphone4 van een jailbreak hebt voorzien dan kan je bijvoorbeeld ook TomTom op het scherm laten zien.

Elke radio zal ook z'n nadelen hebben. Bij dit model vindt ik het onhandig dat in het telefoonboek en bij muziek keuze je niet snel over het touchscreen kan 'vegen' om te scrollen maar dat je op een pijltjestoets moet tippen. Dan kan de "z" heel ver weg zijn. Achteruit/omhoog van a naar z kan niet.

Dit syteem is naar mijn mening beter dan het originele systeem en een stuk goedkoper. Indien je het zelf inbouwd dan is dit misschien wel de goedkoopste van alle inbouw systemen.

Posted

Misschien toch even de kritiek op het fabrieksnavi nuanceren.

Wij zijn er heel tevreden over.

De criticasters hebben wel een punt als ze zeggen dat de updates duur zijn, en hééél traag uitkomen... maar daar is al een topic over

En wat de prijs betreft: De 1500 euro die ik ervoor betaalde ligt niet zo heel ver weg van de 1200 die kruis betaalde.

De fabrieksnavi komt nl. óók met:

- een achteruitrijcamera die het voortreffelijk doet, en waarbij nog extra sensoren in de bumper gebouwd zijn.

- een subwoofer, maar dan mooi weggewerkt in de rechterzijkant van de kofferruimte

- bluetooth met bediening aan het stuur en voice-commando's (enkel het commando 'lijst' zorgt voor vastlopen)

- namen zoeken in het adresboek is een fluitje van een cent, want je kan niet alleen scrollen (via pijltjes OF draaiknop) , maar je kan ook gewoon een naam intypen (of de eerste letters) Dat maakt het zoeken naar 'Zorro' helemaal niet omslachtig ;):P

- En niet te vergeten: de 7 jaar garantie ! Als mijn navi het na 6 jaar begeeft denk ik met een gerust hart te mogen aankloppen bij de dealer. (tenzij ik iets in de kleine lettertjes over het hoofd gezien heb)

Er zijn nog een hoop zaken die maken dat ik heel blij ben met mijn keuze hoor, maar ik denk dat er genoeg punten staan om de eventuele twijfelaars (die er het geld toch voor over zouden hebben) te overhalen.

Neemt niet weg dat een ander draagbaar systeem ook heel goed zijn werk doet hoor... Ik reed zelf jaren met een Garmin rond, maar nu ben ik meer tevreden. Vooral over de voorgestelde routes (want ze komen altijd per 3) de Garmin had soms (lees: meestal) rare streken. Vooral wanneer je de vrouwenstem in het bakje haar zin niet gaf :D

grtz, Kurt

Guest Timo0103
Posted

Misschien toch even de kritiek op het fabrieksnavi nuanceren.

Wij zijn er heel tevreden over.

De criticasters hebben wel een punt als ze zeggen dat de updates duur zijn, en hééél traag uitkomen... maar daar is al een topic over

En wat de prijs betreft: De 1500 euro die ik ervoor betaalde ligt niet zo heel ver weg van de 1200 die kruis betaalde.

De fabrieksnavi komt nl. óók met:

- een achteruitrijcamera die het voortreffelijk doet, en waarbij nog extra sensoren in de bumper gebouwd zijn.

- een subwoofer, maar dan mooi weggewerkt in de rechterzijkant van de kofferruimte

- bluetooth met bediening aan het stuur en voice-commando's (enkel het commando 'lijst' zorgt voor vastlopen)

- namen zoeken in het adresboek is een fluitje van een cent, want je kan niet alleen scrollen (via pijltjes OF draaiknop) , maar je kan ook gewoon een naam intypen (of de eerste letters) Dat maakt het zoeken naar 'Zorro' helemaal niet omslachtig ;):P

- En niet te vergeten: de 7 jaar garantie ! Als mijn navi het na 6 jaar begeeft denk ik met een gerust hart te mogen aankloppen bij de dealer. (tenzij ik iets in de kleine lettertjes over het hoofd gezien heb)

Er zijn nog een hoop zaken die maken dat ik heel blij ben met mijn keuze hoor, maar ik denk dat er genoeg punten staan om de eventuele twijfelaars (die er het geld toch voor over zouden hebben) te overhalen.

Neemt niet weg dat een ander draagbaar systeem ook heel goed zijn werk doet hoor... Ik reed zelf jaren met een Garmin rond, maar nu ben ik meer tevreden. Vooral over de voorgestelde routes (want ze komen altijd per 3) de Garmin had soms (lees: meestal) rare streken. Vooral wanneer je de vrouwenstem in het bakje haar zin niet gaf :D

grtz, Kurt

Volgens mij zit er geen 7 jaar garantie op de Audio.

Guest Timo0103
Posted

Alles werk naar behoren geen problemen? wat is de levertijd

Werkt als een speer en zeer tevreden.

Wordt verstuurd met DHL Expres, ofwel gewoon binnen 2 dagen in huis.

Posted

Zou het moeten checken maar als ik goed herinner op Audio zit er idd maar 2 jaar of is het drie? En er zijn nog een paar beperkingetjes die niet de 7 hebben, de airco kringloop, ga het even nachecken...?

Posted

Ik heb m'n Venga heel bewust zonder navi besteld. Immers ik heb een heel goede Navi op de motorfiets die op een autosteun in de auto ook perfect werkt en geluid geeft. Sowieso van A naar B maar ook om eens een bijzondere route te rijden.

In dit geval een Garmin Zümo 660, inclusief PC-software (éénmalig ongeveer € 500,=).

Voor minder dan € 100 kan ik, zolang het apparaat werkt (dus jaren), kaartmateriaal een keer of vier per jaar updaten.

fagus

Posted

Werkt als een speer en zeer tevreden.

Wordt verstuurd met DHL Expres, ofwel gewoon binnen 2 dagen in huis.

Heeft u hem zelf geplaatst nog problemen gehad met het dashboard ze zeggen dat je een speciaal tooltje nodig heb om het dashboard los te maken

Guest Timo0103
Posted

Uiteraard zelf geplaatst ( jarenlang voor een autobedrijf de radio's navi en alarmsystemen ingebouwd ) en dat is niet zo'n grote klus.

Het is wel aan raden om via ebay een tooltje te kopen wat er voor zorgt dat je geen schade aan het dashboard maakt.

Bij het verwijderen van de panelen let op dat de witte klemmetjes blijven zitten.

Je moet wel een beetje kracht zetten om het rechter-paneel er af te halen, maar neem gewoon rustig de tijd er voor.

25_bojo-slim-wedge-trim-removal-tool-1-832-p-300x131.jpg

Posted

3 jaar ( ff snel opgezocht ) ^_^

Bedankt voor de info... Ik was wel héél optimistisch met die 7 jaar hé... :lol:

Posted

Zijn er ook 2-Din systemen die veel lijken op de vertrouwde (voor mij) Tom Tom navigatie?

Als je TT gewent bent dan is het toch inleveren als je de Sony D3 .....nog wat, moet gaan toepassen.

Iemand?

Guest Timo0103
Posted

Zijn er ook 2-Din systemen die veel lijken op de vertrouwde (voor mij) Tom Tom navigatie?

Als je TT gewent bent dan is het toch inleveren als je de Sony D3 .....nog wat, moet gaan toepassen.

Iemand?

Igo primo 2.0 kan tomtom niet aan tippen

Posted

Wat wil Wimis met navi ?

Excuus, ik riep eerder Sony...........D3

De pioneer Sony D3 nog wat er uit slopen en een makkelijkere, gebruiksvriendelijkere .... erin zetten?

Ik wil, daar waar ik de weg niet ken, geholpen worden door een systeem (Navi) die mij er brengt.

Oja, als iemand interesse heeft in de D3.................... hoor ik wel weer.

Hmm, vrouwtje van mij vind die D3 helemaal niks.