Jump to content

zelfmontage afneembaartrekhaak

Recommended Posts

Posted

iemand ervaring met het zelf monteren van een afneembaar trekhaak.

ik heb een ceed sw uit 2008.

Is het te doen om zelf een trekhaak temonteren.

heeft iemand hier ervaring mee.

zitten er al gaten in het frame voor de trekhaak ?

hoe zit het met de kabelboom. liggen de stekkers al klaar bij de achterlichten ?

iemand hier ervaring mee of tekeningen of goeie adviezen ?

greetz brianb

Posted

Ook welkom, zie of gebruik de zoekfunctie , er is de laatste tijd erg veel gepost hierover, maar om je vragen te beantwoorden alvast :

1: ja

2 : Ja

3 : Ja

4 : Goed, Ja

5 : Ja, ja en ja

en zie ook trekhaakshop.nl

Posted

Is dit echt zo makkelijk als het lijkt?

Het ziet eruit als een frame met 4 schroeven bevestigen en een paar stroomstekkers aansluiten en klaar.

Maar bij de montage staat wel dat het 2,5 uur duurt...

Waar ik mee zit is dat de stroom e.d. zichtbaar blijft, bij de Kia Soul kun je deze bijvoorbeeld wegklappen waardoor het onzichtbaar is.

Ook blijkt er in de navigatie iets geactiveerd te kunnen worden waardoor je bij het aansluiten van een aanhangwagen je d.m.v. de achteruitrijcamera je lading in de gaten kan houden.

Posted

De achteruitrijcamera werkt altijd bij het in de achteruit zetten, dus staat los van een eventuele trekhaakmontage.

De gebruiksaanwijzing van de (afneembare) trekhaak maakt hier in ieder geval geen melding van.

Is wel makkelijk, maar ook lastig! Je kunt je beter focussen op het achteruit sturen....... ;)

Posted

De achteruitrijcamera werkt altijd bij het in de achteruit zetten, dus staat los van een eventuele trekhaakmontage.

De gebruiksaanwijzing van de (afneembare) trekhaak maakt hier in ieder geval geen melding van.

Is wel makkelijk, maar ook lastig! Je kunt je beter focussen op het achteruit sturen....... ;)

Ja dat snap ik wel...

Alleen is mij verteld dat er bij het installeren van de trekhaak ook een module in het Kia navigatiesysteem geladen kan worden waardoor het mogelijk is dat als je een aanhangwagen aankoppelt je de achteruitrijcamera kan selecteren om je lading in de gaten te houden. Dus als je dan op de snelweg rijd kun je tussendoor even de achteruitrijcamera selecteren om te kijken of alles blijft staan.

Echter ben ik bang dat veel dealers niet op de hoogte zijn, net als met de kaartupdate.

• 6 months later...
Posted

Ik waseven aan het kijken voor mijn ceed uit 2009 bij trekhaakshop.nl

Maar nu zie ik bij de Wagenspecifieke kabelset AANBEVOLEN

SET0517, 13-polig (€ 120,90) / Modeljaar 10/2009-....

staan dat het Kia Ceed (5-deurs) vanaf 10-2009

en bij de 7 polige Wagenspecifieke kabelset AANBEVOLEN

SET0389, 7-polig (€ 78,12) / Modeljaar 10/2006-....

Kabelset geschikt voor Kia Ceed (5-deurs) t/m 09/2009, en Kia Proceed (3-deurs) tot heden

kan bij dit type alleen de universele kabelset?

Wat is het verschil?

mvg

Anton