devilduckie Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Beste mensen, ik heb onlangs een Parrot aangeschaft (beter goed investeren dan dure boetes betalen!). Nu wil ik graag weten of er mensen zijn met ervaring in het zelf inbouwen van zo'n systeem in de nieuwe serie Picanto's? Bij de gebruikershandleiding van de Parrot staat dat je naar de site moet gaan, en daar vind ik het bericht dat het systeem niet compitabel is met deze auto? Terwijl hij wel overal en nergens wordt ingebouwd zoals te lezen is op internet... Ben dus opzoek naar een schema waarin staat weergegeven hoe je de kabels aan moet sluiten op de ingebouwde radio van de Picanto.. En waar kan ik het middenconsole het beste loshalen? En wat vinden jullie de beste plek om het schermpje te plaatsen? Zelf dacht ik aan het ventilatieroostertje rechts van het stuur. Er zit namelijk een clip bij waardoor je hem er makkelijk aan kan klikken (en dus ook weer kan verwijderen zonder plak schade!). Graag hoor ik jullie reacties . Quote
betominice Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Hoi devilduckie ben je hier al geweest http://www.parrot.com/nl/support/installatie-schema dan krijg je deze http://dbinstall.parrot.com/pdf.php?adapter=PC000027AA&ck=CK3100〈=DU Quote
Wimis on Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Bij mijn config van vervoer en de CK3100, geeft die ook aan dat het lastig wordt? Ik heb de Ck3100 in de (dienst)auto maar werkt prima! Motorola stuurt je gewoon naar erkende inbouwers via dealers. Terwijl het (dan vaak) gewoon werkt. En ja, je hebt wel vaak een speciaal snoer nodig tussen radio/cd (mute) en de parrot. Je belt gewoon de Kia dealer en vraagt welke extra stekker je nodig hebt........ dan krijg je vast wel antwoord, toch? Monopolie. Quote
Wimis on Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Vergeet nog wat: Ik had in de KIA Soul, ook de CK3100 en voldeed prima. Wel bij Jan in laten bouwen, netjes en volgens wensen. Helaas krijg je, ik achteraf, te horen dat er een extra stekker nodig was voor de werking van de parrot. Jammer maar, ach wat is nu 75 a 80 euro voor een wel werkend systeem? Quote
xtra40 Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Ik bouw deze parrots bijna dagenlijks in en knip wel eens de stekers er af als er geen Radio zit ingebouwd met de standaard din aansluiting En zoldeer de bedrading dan tussen de orgineele bedrading Klinkt moeilijker dan het is en met een schema van de radio bedrading Is het gewoon goed te doen Verder is het verstandig om je schermpje gewoon met de twee mee geleverde Stukjes dubelzijdig tape tegen je dachbord te plakken ten eerste zit het steviger Dan met dat klipje op je kachel rooster en de kans dat je je rooster afbreekt Is dan ook een stuk minder en voor beschadeging hoef je niet bang te zijn de tape is heel Erg makenlijk weg te haalen achter af zonder schade Quote
devilduckie Posted January 26, 2012 Author Posted January 26, 2012 Bij mijn config van vervoer en de CK3100, geeft die ook aan dat het lastig wordt? Ik heb de Ck3100 in de (dienst)auto maar werkt prima! Motorola stuurt je gewoon naar erkende inbouwers via dealers. Terwijl het (dan vaak) gewoon werkt. En ja, je hebt wel vaak een speciaal snoer nodig tussen radio/cd (mute) en de parrot. Je belt gewoon de Kia dealer en vraagt welke extra stekker je nodig hebt........ dan krijg je vast wel antwoord, toch? Monopolie. Die kabels heb ik al Quote
devilduckie Posted January 26, 2012 Author Posted January 26, 2012 Ik bouw deze parrots bijna dagenlijks in en knip wel eens de stekers er af als er geen Radio zit ingebouwd met de standaard din aansluiting En zoldeer de bedrading dan tussen de orgineele bedrading Klinkt moeilijker dan het is en met een schema van de radio bedrading Is het gewoon goed te doen Verder is het verstandig om je schermpje gewoon met de twee mee geleverde Stukjes dubelzijdig tape tegen je dachbord te plakken ten eerste zit het steviger Dan met dat klipje op je kachel rooster en de kans dat je je rooster afbreekt Is dan ook een stuk minder en voor beschadeging hoef je niet bang te zijn de tape is heel Erg makenlijk weg te haalen achter af zonder schade Ok dank je wel! Want dacht zelf namelijk ook dat dat dubbelzijdig tape rotspul was om weer te verwijderen! Vandaar dat ik zei dat ik het clipje aan het ventilatierooster ging gebruiken. Ik ken een paar goede techneuten die het misschien voor nop willen inbouwen.. als het me een te groot risico wordt dan stap ik er mee naar de dealer.. Quote
xtra40 Posted January 26, 2012 Posted January 26, 2012 Ok dank je wel! Want dacht zelf namelijk ook dat dat dubbelzijdig tape rotspul was om weer te verwijderen! Vandaar dat ik zei dat ik het clipje aan het ventilatierooster ging gebruiken. Ik ken een paar goede techneuten die het misschien voor nop willen inbouwen.. als het me een te groot risico wordt dan stap ik er mee naar de dealer.. Meestal wel verstandig bij de dealer maar als je een beetje techneut hebt die sleuteld hem er zo in Het moeilijkste is de mute box aan sluiten die stekker knip ik er dan ook wel eens af en dan is het alleen even zoeken Naar de speaker draden achter de radio De stroom kan je overal weg halen let daar bij wel even op dat je de constante en de geschakelde stroomdraad goed om aansluit Anders heeft de parot geen geheugen en ben je steeds je instellingen kwijt Is makkelijk te controleren door als je je contakt uitzet dat er tot ziens in je display komt Als je dit niet ziet en de parot gaat meteen uit dan even de bedrading door middel van de zekering houders omsteken En dan werkt het weer normaal Sterkte met de inbouw Laat nog even weten of het gelukt is ben altijd wel nieuwschierig of het lukt Of als er nog vragen zijn mischien kan ik ze beantwoorden ik ken de parot van haver tot gort Quote
devilduckie Posted January 26, 2012 Author Posted January 26, 2012 Meestal wel verstandig bij de dealer maar als je een beetje techneut hebt die sleuteld hem er zo in Het moeilijkste is de mute box aan sluiten die stekker knip ik er dan ook wel eens af en dan is het alleen even zoeken Naar de speaker draden achter de radio De stroom kan je overal weg halen let daar bij wel even op dat je de constante en de geschakelde stroomdraad goed om aansluit Anders heeft de parot geen geheugen en ben je steeds je instellingen kwijt Is makkelijk te controleren door als je je contakt uitzet dat er tot ziens in je display komt Als je dit niet ziet en de parot gaat meteen uit dan even de bedrading door middel van de zekering houders omsteken En dan werkt het weer normaal Sterkte met de inbouw Laat nog even weten of het gelukt is ben altijd wel nieuwschierig of het lukt Of als er nog vragen zijn mischien kan ik ze beantwoorden ik ken de parot van haver tot gort Erg fijn dat we een kenner in ons midden hebben! Bij vragen laat ik het zeker hier horen! Quote
menan Posted February 27, 2012 Posted February 27, 2012 Erg fijn dat we een kenner in ons midden hebben! Bij vragen laat ik het zeker hier horen! Hallo, ik heb onlangs een KIA PICANTO gekocht en wil er een parrot 3100 inzetten. ER staat veel goede informatie op de site, maar wanneer ik het dashboard bekijk lijkt het me niet duidelijk waar ik precies de pinnen vind om hem er af te halen zonder beschadiging. Kan iemand me dat duidelijk uitleggen? Quote
devilduckie Posted March 8, 2012 Author Posted March 8, 2012 Hoi Menan, ik heb wel een fotootje van mijn open dash weet niet of je dat helpt. Je kunt hem voorzichtig los wippen links onderaan het frame. Daar zit een kleine inkeping.. Dan moet je hem stukje voor stukje voorzichtig lostrekken. Als dat er af is behoef je voor de radio alleen nog maar een paar schroeven los te maken en dan heb je 'm eruit. Als je hier: http://www.kiaclub.nl/topic/9204-parroc-ck3100-ingebouwd/page__fromsearch__1 klikt zie je het topic met mijn foto's. Quote
Recommended Posts