Jump to content

Zelf inbouwen Parrot CK3100


devilduckie

Recommended Posts

Beste mensen,

ik heb onlangs een Parrot aangeschaft (beter goed investeren dan dure boetes betalen!).

Nu wil ik graag weten of er mensen zijn met ervaring in het zelf inbouwen van zo'n systeem in de nieuwe serie Picanto's?

Bij de gebruikershandleiding van de Parrot staat dat je naar de site moet gaan, en daar vind ik het bericht dat het systeem niet compitabel is met deze auto? Terwijl hij wel overal en nergens wordt ingebouwd zoals te lezen is op internet...

Ben dus opzoek naar een schema waarin staat weergegeven hoe je de kabels aan moet sluiten op de ingebouwde radio van de Picanto..

En waar kan ik het middenconsole het beste loshalen? En wat vinden jullie de beste plek om het schermpje te plaatsen?

Zelf dacht ik aan het ventilatieroostertje rechts van het stuur. Er zit namelijk een clip bij waardoor je hem er makkelijk aan kan klikken (en dus ook weer kan verwijderen zonder plak schade!).

Graag hoor ik jullie reacties :).

Link to comment
Share on other sites


Bij mijn config van vervoer en de CK3100, geeft die ook aan dat het lastig wordt?

Ik heb de Ck3100 in de (dienst)auto maar werkt prima!

Motorola stuurt je gewoon naar erkende inbouwers via dealers.

Terwijl het (dan vaak) gewoon werkt.

En ja, je hebt wel vaak een speciaal snoer nodig tussen radio/cd (mute) en de parrot.

Je belt gewoon de Kia dealer en vraagt welke extra stekker je nodig hebt........

dan krijg je vast wel antwoord, toch?

Monopolie.

Link to comment
Share on other sites


Vergeet nog wat:

Ik had in de KIA Soul, ook de CK3100 en voldeed prima.

Wel bij Jan in laten bouwen, netjes en volgens wensen.

Helaas krijg je, ik achteraf, te horen dat er een extra stekker nodig was voor de werking van de parrot.

Jammer maar, ach wat is nu 75 a 80 euro voor een wel werkend systeem?

:phone:

Link to comment
Share on other sites


Ik bouw deze parrots bijna dagenlijks in en knip wel eens de stekers er af als er geen

Radio zit ingebouwd met de standaard din aansluiting

En zoldeer de bedrading dan tussen de orgineele bedrading

Klinkt moeilijker dan het is en met een schema van de radio bedrading

Is het gewoon goed te doen

Verder is het verstandig om je schermpje gewoon met de twee mee geleverde

Stukjes dubelzijdig tape tegen je dachbord te plakken ten eerste zit het steviger

Dan met dat klipje op je kachel rooster en de kans dat je je rooster afbreekt

Is dan ook een stuk minder en voor beschadeging hoef je niet bang te zijn de tape is heel

Erg makenlijk weg te haalen achter af zonder schade

Link to comment
Share on other sites


Bij mijn config van vervoer en de CK3100, geeft die ook aan dat het lastig wordt?

Ik heb de Ck3100 in de (dienst)auto maar werkt prima!

Motorola stuurt je gewoon naar erkende inbouwers via dealers.

Terwijl het (dan vaak) gewoon werkt.

En ja, je hebt wel vaak een speciaal snoer nodig tussen radio/cd (mute) en de parrot.

Je belt gewoon de Kia dealer en vraagt welke extra stekker je nodig hebt........

dan krijg je vast wel antwoord, toch?

Monopolie.

Die kabels heb ik al ;)

Link to comment
Share on other sites


Ik bouw deze parrots bijna dagenlijks in en knip wel eens de stekers er af als er geen

Radio zit ingebouwd met de standaard din aansluiting

En zoldeer de bedrading dan tussen de orgineele bedrading

Klinkt moeilijker dan het is en met een schema van de radio bedrading

Is het gewoon goed te doen

Verder is het verstandig om je schermpje gewoon met de twee mee geleverde

Stukjes dubelzijdig tape tegen je dachbord te plakken ten eerste zit het steviger

Dan met dat klipje op je kachel rooster en de kans dat je je rooster afbreekt

Is dan ook een stuk minder en voor beschadeging hoef je niet bang te zijn de tape is heel

Erg makenlijk weg te haalen achter af zonder schade

Ok dank je wel! Want dacht zelf namelijk ook dat dat dubbelzijdig tape rotspul was om weer te verwijderen! Vandaar dat ik zei dat ik het clipje aan het ventilatierooster ging gebruiken. Ik ken een paar goede techneuten die het misschien voor nop willen inbouwen.. als het me een te groot risico wordt dan stap ik er mee naar de dealer..

Link to comment
Share on other sites


Ok dank je wel! Want dacht zelf namelijk ook dat dat dubbelzijdig tape rotspul was om weer te verwijderen! Vandaar dat ik zei dat ik het clipje aan het ventilatierooster ging gebruiken. Ik ken een paar goede techneuten die het misschien voor nop willen inbouwen.. als het me een te groot risico wordt dan stap ik er mee naar de dealer..

Meestal wel verstandig bij de dealer maar als je een beetje techneut hebt die sleuteld hem er zo in

Het moeilijkste is de mute box aan sluiten die stekker knip ik er dan ook wel eens af en dan is het alleen even zoeken

Naar de speaker draden achter de radio

De stroom kan je overal weg halen let daar bij wel even op dat je de constante en de geschakelde stroomdraad goed om aansluit

Anders heeft de parot geen geheugen en ben je steeds je instellingen kwijt

Is makkelijk te controleren door als je je contakt uitzet dat er tot ziens in je display komt

Als je dit niet ziet en de parot gaat meteen uit dan even de bedrading door middel van de zekering houders omsteken

En dan werkt het weer normaal

Sterkte met de inbouw

Laat nog even weten of het gelukt is ben altijd wel nieuwschierig of het lukt

Of als er nog vragen zijn mischien kan ik ze beantwoorden ik ken de parot van haver tot gort

Link to comment
Share on other sites


Meestal wel verstandig bij de dealer maar als je een beetje techneut hebt die sleuteld hem er zo in

Het moeilijkste is de mute box aan sluiten die stekker knip ik er dan ook wel eens af en dan is het alleen even zoeken

Naar de speaker draden achter de radio

De stroom kan je overal weg halen let daar bij wel even op dat je de constante en de geschakelde stroomdraad goed om aansluit

Anders heeft de parot geen geheugen en ben je steeds je instellingen kwijt

Is makkelijk te controleren door als je je contakt uitzet dat er tot ziens in je display komt

Als je dit niet ziet en de parot gaat meteen uit dan even de bedrading door middel van de zekering houders omsteken

En dan werkt het weer normaal

Sterkte met de inbouw

Laat nog even weten of het gelukt is ben altijd wel nieuwschierig of het lukt

Of als er nog vragen zijn mischien kan ik ze beantwoorden ik ken de parot van haver tot gort

Erg fijn dat we een kenner in ons midden hebben! Bij vragen laat ik het zeker hier horen!

Link to comment
Share on other sites


  • 1 month later...

Erg fijn dat we een kenner in ons midden hebben! Bij vragen laat ik het zeker hier horen!

Hallo, ik heb onlangs een KIA PICANTO gekocht en wil er een parrot 3100 inzetten. ER staat veel goede informatie op de site, maar wanneer ik het dashboard bekijk lijkt het me niet duidelijk waar ik precies de pinnen vind om hem er af te halen zonder beschadiging. Kan iemand me dat duidelijk uitleggen?

Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...

Hoi Menan,

ik heb wel een fotootje van mijn open dash weet niet of je dat helpt. Je kunt hem voorzichtig los wippen links onderaan het frame. Daar zit een kleine inkeping.. Dan moet je hem stukje voor stukje voorzichtig lostrekken. Als dat er af is behoef je voor de radio alleen nog maar een paar schroeven los te maken en dan heb je 'm eruit.

Als je hier: http://www.kiaclub.nl/topic/9204-parroc-ck3100-ingebouwd/page__fromsearch__1 klikt zie je het topic met mijn foto's.

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...