Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kia Sportage Europe 2.0 CRDI ACTIVE 4X2

Kleur: Black Pearl metaal kleur

Interieur kleur: Zwart

Opties en accesoires:

Zwart lederen binnenbekleding met verwarmbare voorzetels

Vandaag(06/09/07) mogen achter mijn Sportage gaan, alles was goed, eerst factuurtje opmaken, betalen enzo...enja, dan kreeg ik de sleutel :D

De verkoper is nog meegegaan en heeft nog beetje uitleg gegeven over hoe alles werkt enzo (zoals automatische airco, radio, boordcomputer e.d.).

Daarna direct ritje gereden :D maar niet ver...naar het dichtsbijzijnde tankstation gereden en direct 60l laten drinken. :)

Tot nu toe eigenlijk nog maar in totaal 15km gereden omdat ik het niet zo vertrouw om rond te rijden zonder mijn verzekeringspapieren maar mag morgen achter de papieren gaan en dan direct naar de verzekeraar en cruisen :D

Meer uitleg over verbruik enzo volgt later want weet nu nog niks van verbruik. Ook de foto's zal ik nog proberen te posten. :)

Groetjes,

Kevin Dubois

Posted

Hallo Kevin,

allereerst welkom op het forum!!

En........heel veel plezier en veel veilige kilometers met je nieuwe aanwinst.

Hopelijk een keer de mogelijkheid om wat foto's te plaatsen?

Ik ben best benieuwd hoe je auto eruit ziet.

Nogmaals veel plezier met je Kia!!

Groeten

Philip

Posted

Hoi Kevin,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Hopelijk vele plezierige en vooral veilige kilimeters met je Sportage.

Groeten,

Barry

• 2 weeks later...
Posted

Bedankt.

Ik heb het hier even uit het oog verloren door m'n lessen dat ik volg en de kilometers dat ik moet afleggen met de wagen! :D

Heb er nu 1200km opzitten en heb al 2 keer getankt, het verbruik zit nu volgens de boordcomputer op 7.7l/100km en m'n excel zit op 7.6l/100km. (verbruik is wel hoofdzakelijk autostraat voor het moment)

Ik heb mij voorgenomen om iedere zaterdag de wagen te wassen, zal dus proberen zaterdag foto's te nemen, is altijd mooier als de wagen gewassen is h?! :)

Nu zou ik graag eens hebben dat de mensen die dit hier bekijken juist de wagen wassen? Ik doe het namelijk zo; een emmer water met afwasproduct en dan de auto eerst "inzeepen", daarna eens met de tuinslang afspoelen en dan gewoon met het zeemvel het meeste water er af wrijven en dan met een handdoek de rest afdrogen...

Nu is m'n vraag, welke handelingen gebruiken jullie en welke producten? Hebben jullie tips om de wagen goed te laten blinken? :)

Groetjes,

Kevin

Posted

Hey Kevin,

je begint wel goed om elke zaterdag de auto te wassen.

De auto moet je afspoelen met een ruime hoeveelheid water.

Dan reinigen met een niet te agressieve shampoo, bv van Turttle wax oid.

Daarna met water de zeepresten afspoelen.

De wagen drogen met een zeem.

En dan ga je fout in...........afdrogen met handdoek, niet doen, KAN krassen opleveren.

Het beste een speciale doek voor nadrogen aan te schaffen ivm de vezels die niet krassen, iedere goede autoshop heeft deze in zijn assortiment.

Poetsen kan met veel middelen, maar.................gebruik een middel met een weinig aan krijttoevoeging.

Krijt geeft een schurende, polijstende werking, en niet goed voor de lak.

Tevens blijft een wit poeder achter in randjes ed.

Zelf gebruik ik het liefste de waxpolish van Motip, werkt eenvoudig en heeft weinig toevoeging van krijt.

En de lak is goed beschermd dmv een waslaag, ik kan het weten, ik doe dit elke 14 dagen :oops:

Succes met wassen en poetsen.

Philip

Posted

Hier zijn we terug...de foto's zijn getrokken, die zal ik morgen online plaatsen!! :) Na de 3de keer tanken is het verbruik nu 7,75l/100km. (nog altijd hoofdzakelijk autostraat)

Het wassen was wel beetje minder, ik wil dit namelijk de zaterdagmorgen altijd doen maarja... al 2de keer dat ik in de zon mijn wagen moet wassen! :( (met de nodige gevolgen)

Nuja, bedankt voor de tips, zal zo snel mogelijk eens zien voor deftig materiaal. :)

Wat denk je anders van hier: http://www.wax-it.be/catalog/ ? Zou ik bij deze persoon bestellen? Is dit deftig materiaal? Zoja, wat zou ik nodig hebben om de wagen te wassen van producten alsook voor lederbehandeling enzo?

Groetjes,

Kevin

Posted

Na 2600km is het verbruik gemiddeld 8,01l/100km volgens excell, volgens de boordcomputer is het verbruik 7.8l/100km.

Groetjes,

Kevin

Posted

na 3100km is het gemiddeld verbruik 8.45l/100km en volgens de bc 7.8l/100km.

Moest er iemand iets kunnen zeggen over die site dat ik heb gepost, please do. Ik wil wat beter materiaal om de auto te wassen. :)

Groetjes,

Kevin

• 2 months later...
Posted

na 7400km is het gemiddeld verbruik 8.15l/100km.

Heb een thread opgestart over chiptunen, als ik dit laat doen zal m'n gemiddeld verbruik ook misschien verminderen. :D

Groetjes,

Kevin

• 1 year later...