Tarkan Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 Een bijzonder goedemorgen allen, Ik heb mijn pica sinds december en ik vindt het een heerlijke auto. Doch, als ik de koppeling loslaat hoor ik een "gepiep" voorin die verdwijnt zodra ik de koppeling een klein stukje intrap. Nu was mij dit al een maand geleden opgevallen en ben naar de garage geweest. Daar vertelden ze mij dat er een servicebericht was waarin stond dat de koppelingskabel een extra bevestigingspunt nodig had omdat deze te "slap" zou hangen. Zo gezegd zo gedaan, piep weg. U raad het al, na een ritje van ongeveer 1000km was dit geluid weer terug. Weer naar de garage gegaan en toen hebben ze de koppeling wat strakker gezet. (simpele klus) en vertelden mij dat dit geen additionele schade of slijtage zou veroorzaken want de koppeling greep nog niet in. Piep weg. Doch..........jawel...hij is er weer...... Heeft hier iemand anders ook last van? Het is een redelijk irritant geluidje dat er volgens mij niet hoort. tweede deel: Ook condens ik koplampunit aangetroffen en met zoekfunctie hier wat rondgesnuffeld. Naar het schijnt ben ik niet de enige en zou het na een tijdje vanzelf overgaan (andere hint die ik las was dat je na een goede rit de dop aan de binnenkant zou kunnen verwijderen) Op zich geen paniek dus, echter...Hoelang is de garantie op deze onderdelen want stel dat deze condens blijft dan gaat dat op de langere duur echt wel aan de contactpunten, lampklemmen, printplaatjes (Led) vreten??? Alvast bedankt, fijne dag Tarkan Quote
xtra40 Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 Kijk het is dus niet de bedoeling dat je zelf doppen van koplampen moet gaan afhalen om condens weg te krijgen Wat je wel kan controleeren is of alle afdichtings ringen goed zitten en heel zijn en er geen barst in koplamp glas en huis zit En rijd eens een stuk met je verlichting aan en kijk eens of het dan minder is anders moet je gewoon terug gaan naar de dealer Vocht intreding is niet normaal dus die smoes moet je niet geloven Voor wat betreft je kopelings kabel geld het zelfde als deze een te scherpe bocht maakt of te slap hangt kan dit gebeuren Maar blijf er niet te lang mee rijden anders kan je kabel aan de binnen Zijde beschadigen en gaat hij straks nog kraken ook Het is allemaal niet wereld schokend maar het moet zeker even serieus worden opgelost Je geeft je goeie geld niet uit om straks je eigen te ergeren aan deze zaken En vocht in je koplamp geeft nu nog geen probleemen maar als je straks voor de apk moet en je lens is aangetast en het licht beeld is niet meer goed moet jij voor veel geld een nieuwe koplamp kopen De garantie termijn per onderdeel staat in je boekje garantie bepalingen Hou ons even op de hoogte van hoe het allemaal loopt Quote
Tarkan Posted March 10, 2012 Author Posted March 10, 2012 Zoals beloofd hou ik jullie op de hoogte, De "piep" werd erger en heb dus de garage gebeld. Ik had ze aangegeven dat ik het geen goed idee vondt om maar weer die kabel strakker te zetten want volgens mij MOET er speling blijven op het pedaal. Vonden zij ook! Dus 3 april gaat de pico naar de dealer en zullen ze de drukgroep gaan vervangen. Dit is een redelijk grote operatie en heb er goede hoop op dat het dan ook voor eens en voor altijd opgelost is. Dit alles valt gewoon onder de garantie natuurlijk. Keep You posted Gr Tarkan Quote
Recommended Posts