KiaCarens2005 Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Beste Forumlezers, Van de week een Kia Carens gekocht, maar (nog) zonder dakrails (lengterichting). Wie weet of er voor een Kia Carens 2.0 Cvvt Ex een montagehandleiding is voor het plaatsen van dakrails (bwjr 2005). Nieuwe dakrails kosten via de dealer ca. 900 euro en dat vind ik wel een beetje te duur voor 't oog. Hoor graag van iemand die me wellicht ook meer over dit onderwerp kan vertellen. groetjes, Marcel M Quote
Kia Fan Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Via de dealer was de prijs voor deze dakdragers een 600 euro. Het was een samengesteld set (kia en webasto). Alleen dit set is niet leverbaar meer (montagespullen van webasto zijn er niet meer) Dus denk dat het een lastig verhaal gaat worden. Staat wel erg mooi op de Carens. Wij hebben er diverse mee uitgerust toendertijd. Quote
KiaCarens2005 Posted October 31, 2007 Author Posted October 31, 2007 Inmiddels in het bezit van twee dakrelingen. Gekocht bij een autobedrijf met sloperij voor 80 euro (samen) ipv de 550 euro voor een nieuwe set zonder montage die trouwens niet meer leverbaar is. Uiteraard blijft nog de vraag hoe te monteren, want mijn auto is niet voorzien van de montagestrip die bij de andere europese Carensen er standaard in zit. Kia Nederland geeft aan dat ik dit bij een Kia Dealer kan vragen om ze te monteren omdat ze nieuw niet meer leverbaar zijn. Tot op heden geen prijsopgave ontvangen, zal wel een duur verhaal worden. Ik ben dan ook op zoek naar alternatieven. Kreeg via marktplaats een aanbod voor bevestigingspluggen, maar ben zelf een leek en weet (nog) niet wat ik precies nodig heb. Tips zijn altijd welkom. Waaruit bestaat de Webasto set ? Quote
KiaCarens2005 Posted October 31, 2007 Author Posted October 31, 2007 De foto van de plug die ik toegestuurd kreeg kan ik alleen even tonen door hem ff op marktplaats te hebben gezet. zoek op "foto plug" groetjes, Marcel Quote
KiaCarens2005 Posted November 3, 2007 Author Posted November 3, 2007 Ik heb besloten dat ik de dakreling bij de dealer laat plaatsen. Een kennis van me (ex-chef werkplaats) gaf aan dat je het beter niet zelf kunt doen als je (zoals ik) de dakreling wil belasten. Dit ivm mogelijke vervorming van het dak. Ik heb in m'n regio drie dealers om een prijsopgave gevraagd voor het plaatsen van m'n 2e hands dakreling. Eerste opgave reeds binnen; 300 euro incl.btw Daarvoor moeten ze de hemel eruit halen, voorziening maken voor bevestiging van de dakrelingen met 5 schroeven x2, plaatsen en dan weer de hemel monteren. 2e prijs binnen voor 340 excl. btw Donderdag 30 november worden ze dus voor 300 euro incl. geplaatst. En nu maar hopen dat het goed gaat. Quote
KiaCarens2005 Posted February 20, 2008 Author Posted February 20, 2008 En natuurlijk ging het de eerste keer niet goed, want ze waren vergeten de montageset te bestellen. En natuurlijk ging het de tweede keer niet goed, want ze hadden de verkeerde montageset besteld. En dus kom ik er geen derde keer als ze je proberen wijs te maken dat ik de verkeerde dakreling heb, terwijl ik er bij stond toen die van hetzelfde type werd afgehaald (ze hadden gewoon de verkeerde montageset besteld). De Kia dealer heeft me dus erg teleurgesteld. Ik ga nu maar eens op zoek naar een Bovag schade-herstelbedrijf. Bovag omdat dan je rechtsbijstandsverzekering het voor je opneemt mocht er iets misgaan (want bij auto's en boten moet je naar een Bovag bedrijf wil je wat aan de rechtsbijstandverzekering hebben). Jullie lezen het wellicht nog wel eens of het me gelukt is om de dakreling op m'n auto te krijgen. Quote
Rio-man Posted March 6, 2008 Posted March 6, 2008 Je kunt het beste even naar een Alacar-schadehersteller gaan. Ik heb er goede ervaringen mee, ze zijn snel en niet heel duur in verhouding. http://www.alacar.nl Quote
KiaCarens2005 Posted June 4, 2008 Author Posted June 4, 2008 Ze zitten erop !!! Het heeft even geduurd, maar dan ziet het er ook beter uit. Hoe ze erop zijn gekomen is een lang verhaal en daarvan zal ik jullie de details besparen. In ieder geval had de Kia dealer er geen kaas van gegeten en heeft uiteindelijk mijn eigen Bovag garage ze erop gezet voor nog geen 200 euro. Mocht je het ook willen en vol belasten dan is onderstaande een optie. Zijn belastbaar, maar heb gewoon voor die enkele keer dat de topbox erop gaat mijn Thule dakdrager aangepast voor deze auto. Die gaan gewoon over de lengtedragers heen. Easy. Wellicht minder fraai, hoewel dat gestapel op lengtedragers ook niet alles is. Quote
Recommended Posts