Jump to content

Recommended Posts

Posted

Na ruim zes jaar vond ik het tijd om m'n VW Polo te vervangen (33000km), die dienst doet als stadswagentje, max 5000km per jaar. Ik was en ben er nog steeds tevreden van maar stilaan verwacht ik toch allerhande kosten (oa. iets bij de voorwielophanging, schokdempers, ...) zodat ik de tijd rijp vond om de auto in te wisselen nu ik voor m'n VW nog wat krijg.

Opnieuw een VW Polo vond ik te duur. Dus wat rondgekeken op het autosalon en daar viel m'n oog op de Rio.

Vooral de hoge inruilwaarde voor m'n Polo (1.2 van okt. 2005) van 5000€ en de 7jr garantie gaven de doorslag.

Dus heb ik er ééntje besteld in stock. Een 1.2, wit, lounge edition met climate pack. Teveel toeters en bellen zijn voor mij niet nodig voor een stadswagentje, voor grotere afstanden halen we de Skoda Superb Combi van stal (daarvoor een VW Passat, we verlaten dus het VW-kamp :-)).

Levering verwacht binnen een drietal weken (drie weken geleden besteld).

Dankzij dit forum zal ik direkt letten op de puntjes die worden aangehaald als klassieke problemen bij de Rio.

Als ik hem heb en er m'n eerste kilometers mee gereden heb post ik een update.

Posted

Die zou wel eens met dezelfde vrachtwagen als de onze (graphite) geleverd kunnen worden. Zelfde periode besteld, zelfde uitvoering en zelfde levertijd. En de jouwe misschien ook in Noord-Limburg geleverd?

Je zit trouwens wel nog gedeeltelijk in het VW kamp met je Skoda ;)