Jump to content

Spraakherkenning Nederlands icm navigatiesysteem

Recommended Posts

Guest Breda1912
Posted

Beste forumleden,

Mijn KIA Sportage is uitgerust met een navigatiesysteem. Dit systeem en de systeembronnen zoals bijvoorbeeld USB en Radio moeten ook met de stem bediend kunnen worden.

Als ik de systeemtaal op Engels zet krijg ik een pieptoon na de knop Spraakherkenning te hebben ingedrukt op het stuur en werkt het systeem zoals dat behoort. Stel ik de systeemtaal echter in op Nederlands dan krijg ik geen pieptoon na indrukken van de knop op het stuur.

Ik heb de auto afgelopen vrijdag gehaald en ga er van uit dat deze is voorzien van de laatste systeemsoftware:

Software version 5.1.3.

BT Version 2.6.8

Navigation Version 2011.05.25

Map databade version 310E7A2

Firmware version 1.4.1 SL

Ik dacht dat deze functie inmiddels ook in het Nederlands werkte. Ik weet dat dit in het verleden niet het geval was. Of gold dat alleen voor de bluetooth voicedialing die nu wel in het Nederlands werkt?

Wie kan mij helpen?

Guest Breda1912
Posted

Probleem (zelf) opgelost !!!!

Vandaag nog een keer geprobeerd en hij doet het. Het systeem is blijkbaar gereset en nu krijg ik wel een piep na indrukken van de toets terwijl de systeemtaal Nederlands is.

Het systeem loopt alleen vast als ik kies voor de optie 'lijst' maar dat is een bekend probleem waarvan we hopen dat dit bij een volgende update wordt opgelost.

• 2 months later...
Posted

@Breda1912

Heb vandaag quasi hetzelfde probleem als jou voorgehad.

Wou de spraakherkenning eens wat verkennen, en na een paar commando's gaf hij geen pieptoon meer. Bij annulatie van de spraakherkenning gaf hij wel die andere pieptoon.

Systeem stond reeds in het nederlands en ik heb dezelfde versie als jou.

Na de wagen een tijdje te laten staan gaat hij plots terug wel. ( Was van plan om naar de garage te gaan wanneer mijn planning het toeliet, voorlopig dus niet meer nodig. )

Is toch raar dat ie het zomaar laat afweten...