Jump to content

12V aftappen bij binnenspiegel.

vand.m

Recommended Posts

Ik wil graag een dashcam monteren in de auto. Het gaat om deze: http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/DVRCAR24,10259,56645,264675.html

Nu kan deze met een sigarettenaansteker plug worden aangesloten. Maar ik wil uiteraard geen kabel over mijn voorruit laten lopen. Ik wil die mooi wegwerken. De dashcam komt boven aan de voorruit net naast de spiegel.

Maar waar kan ik 12V het beste en simpelste vandaan halen? Niet te ingewikkeld want zo erg technisch ben ik nu ook weer niet!

Groet,

vand.m

Hoi,

Bedankt! Dat zal wel een hoop open maken betekenen en hoe krijg ik een kabel helemaal naar boven bij de spiegel.

Zo op het eerste gezicht dacht ik langs de stijlen van het voorraam maar daar zitten ook airbags.

Vind ik een beetje link om daar te gaan expirimenteren.

Ik weet ook niet hoeveel Watt die camera is want nu ik die wilde halen is die tijdelijk uitverkocht!

Maar goed, hij zal er best een keer komen.

Groet,

vand.m

nou valt wel mee als je dun draad gebruikt kan je ze in je deur rubbers naar boven leggen (even los trakken van de stijl draadjes er in en voorzigtig terug drukken)

en de rest duw je voorzichtig onder je hemel bekleding

zelf haal ik dan een zonneklep er af dat de bedrading dan achter je bevestiging van je zonneklep gaat

dan valt deze onder het rijden niet naar beneden

nou valt wel mee als je dun draad gebruikt kan je ze in je deur rubbers naar boven leggen (even los trakken van de stijl draadjes er in en voorzigtig terug drukken)

en de rest duw je voorzichtig onder je hemel bekleding

zelf haal ik dan een zonneklep er af dat de bedrading dan achter je bevestiging van je zonneklep gaat

dan valt deze onder het rijden niet naar beneden

Juist ja! Ik snap het het! En dan de het draadje helemaal naar beneden onder het dashbord door naar de sigaretten aansteker en daar om aansluiten!

Hier wat gegevens van die dashcam! Gebruikt toch ziet zoveel energie? Kan die niet op de binnenverlicht ofzo. Of is dit te moeilijk?

Power :5V DC or 12/24V

car charger

Battery :600mAh

Groet,

vand.m

Ik vraag me af wat het nut is van zo'n dashcam?

Wat doe je daarmee?

Lijkt me fijn met de vakantie in het buitenland bijv. Leuke stadjes en dorpjes te filmen. Zit wat stabieler dan uit de losse hand>

Kan ook helpen als bewijs bij aanrijdingen of zoasl hier :

<a href="

Groet,

vand.m

Juist ja! Ik snap het het! En dan de het draadje helemaal naar beneden onder het dashbord door naar de sigaretten aansteker en daar om aansluiten!

Hier wat gegevens van die dashcam! Gebruikt toch ziet zoveel energie? Kan die niet op de binnenverlicht ofzo. Of is dit te moeilijk?

car charger

Groet,

vand.m

Als ik de specificaties lees, wordt de batterij van de camera met 5 Volt opgeladen, middels een carcharcher zoals op een telefoon. Hij zet dus 12V of 24 V om in 5V laadstroom. Je kunt dus de camera niet rechtstreeks op 12V aansluiten, je zult de stekker(=omvormer) moeten gebruiken.

car charger

Groet,

vand.m

als je daar makenlijk bij kan kan dat wel het probleem is aleen dat er dan altjd spaning staat op je omvormertje

zo lang als die is ingeplugt binnen licht heeft constant spaning

Ja, dat is waar! Zou ik dus niet moeten vergeten dat ding uit te zetten! Maar ik denk dat ik hem er toch wel uithaal als ik uit de auto stap.

@Edwin63 Jij bedoeld dat de er een omvormer in de aansteker plug zit? Dan moet ik dus echt de sigaretten aansteker zelf gebruiken.

Kan ik dan niet beter een kabel naar de kofferruimt trekken? Daar zit ook zo`n aansteker aansluiting. Ik heb een pano dak misschien kan die daar langs lopen en dan bij de binnenspiegel uit komen. Blijf de stekker gewoon constant in de kofferbak zitten.

Groet,

vand.m