Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

armsteun nieuwe Picanto

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voor degene die zich afvragen hoe een originele armsteun eruit ziet voor de nieuwe Picanto... ik heb 'em vorige week in mijn Picanto laten monteren. En meteen even wat foto's genomen. Ik moest de foto's helaas verkleinen omdat ik ze anders niet kan uploaden vanwege de grootte.

post-5996-0-54768500-1332235277_thumb.jpg

post-5996-0-31058800-1332235285_thumb.jpg

post-5996-0-79489300-1332235291_thumb.jpg

Eerste ervaring: lekker en relax! Zit stevig gemonteerd aan de bestuurdersstoel en voelt erg goed aan. Ik weet niet of de leder die erop zit echt of nep is (voor de prijs van de armsteun 259,00 mag dat iig wel). Enig nadeel vind ik wel dat je moeilijk bij de handrem kan, mocht je bijv een keer op een helling stil moeten staan of iets dergelijks. Maar je kunt de armsteun gemakkelijk weer naar boven klappen. De helling van de armsteun is dus instelbaar.

Gr!

Geplaatst

Je kan 'm toch altijd bij het gebruik van de handrem omhoog klappen en dat is de handrem geheel vrij te bedienen!

BaBaCC

Geplaatst

Voor degene die zich afvragen hoe een originele armsteun eruit ziet voor de nieuwe Picanto... ik heb 'em vorige week in mijn Picanto laten monteren. En meteen even wat foto's genomen. Ik moest de foto's helaas verkleinen omdat ik ze anders niet kan uploaden vanwege de grootte.

post-5996-0-54768500-1332235277_thumb.jpg

post-5996-0-31058800-1332235285_thumb.jpg

post-5996-0-79489300-1332235291_thumb.jpg

Eerste ervaring: lekker en relax! Zit stevig gemonteerd aan de bestuurdersstoel en voelt erg goed aan. Ik weet niet of de leder die erop zit echt of nep is (voor de prijs van de armsteun 259,00 mag dat iig wel). Enig nadeel vind ik wel dat je moeilijk bij de handrem kan, mocht je bijv een keer op een helling stil moeten staan of iets dergelijks. Maar je kunt de armsteun gemakkelijk weer naar boven klappen. De helling van de armsteun is dus instelbaar.

Gr!

wel erg duur, voor alle picanto rijders. kijk eens op citybugparts. voor scherpe prijzen !!!!!
Geplaatst

@ BaBaCC: klopt, dat had ik ook al in het zinnetje erna gezet ;)

@ Wim66: klopt ook, vind zelf de KIA accessoires ook veel te duur geprijst.. maarja, aangezien het een splinternieuwe auto is, wil ik (als het kan) alleen originele onderdelen/accessoires ingebouwd hebben; had zelf ook al gekeken op citybugparts, maar zag dat het geen origineel KIA armsteun was... en dat is dan toch meestal minder qua afwerking en montage... volgens mij wordt die van citybugparts namelijk over het middenconsole geplaatst en vervolgens vastgeschroefd... en in de meeste gevallen verlies je dan meestal ook je bekerhouder achter... maarja, dat blijft ieder's eigen keus uiteraard :) citybugparts heeft btw ook originele KIA onderdelen, dus verders een prima site!

Geplaatst

Heb zelf ook de originele KIA-armsteun en ben daar zeer tevreden over. Heb er slechts € 125,00 voor betaald, omdat de dealer de andere helft voor zijn rekening nam. Maakte wel deel uti van de totale "deal" bij de aanschaf. Zo heb ik geen afleveringskosten betaald en nog een paar zaken.

BaBaCC

Geplaatst

Heb zelf ook de originele KIA-armsteun en ben daar zeer tevreden over. Heb er slechts € 125,00 voor betaald, omdat de dealer de andere helft voor zijn rekening nam. Maakte wel deel uti van de totale "deal" bij de aanschaf. Zo heb ik geen afleveringskosten betaald en nog een paar zaken.

BaBaCC

Dat is idd wel relax! :) Ik wilde ook wat accessoires hebben bij aanschaf, maar er kon niets van de prijs af. Volgens de verkoper kon dat niet omdat de accessoires prijzen vast staan en het magazijn los staat van de verkoopafdeling.

Vraagje trouwens, is het bij jou ook dat de armsteun iets tegen de passagiersstoel wordt gedrukt en aan de bestuurderskant gewoon ruimte heeft? (zie foto 2 van m'n eerste post bovenaan) Of moet dat even worden bijgesteld door de dealer?

Geplaatst

Hoi Rash,

Ik zie dat hij bij jou ook wat scheef staat (licht gekanteld naar rechts-bijrijdersstoel). Dat is bij mij niet het geval. Hij zit gewoon keurig tussen beide voorstoelen in en met gelijke afstand. Dus ECHT in het midden en ECHT horizontaal.

Als ik jou was zou ik even langs de garage gaan en hierover reclameren. Wellicht dat ze 'm even opnieuw moeten bevestigen.

Succes en groeten,

BaBaCC

Geplaatst

@ BaBaCC: bedankt voor de info, ga binnenkort even langs bij de dealer. Wil natuurlijk wel dat het op de juiste manier wordt bevestigd. Beetje jammer dat ze er niet op gelet hebben bij de installatie...

Geplaatst

@ BaBaCC: bedankt voor de info, ga binnenkort even langs bij de dealer. Wil natuurlijk wel dat het op de juiste manier wordt bevestigd. Beetje jammer dat ze er niet op gelet hebben bij de installatie...

Aan de onderkant zit een stelwieltje, kun je m mee uitrichten :wink:

Geplaatst

Dat wieltje is alleen om de hoogtehoek te bepalen. Niet om naar rechts of links te kantelen (scheefstand)!!

BaBaCC

Geplaatst

Vandaag even langs de KIA dealer geweest. Ze hebben de armsteun bekeken, maar hebben gezegd dat deze armsteun verder niet verstelbaar is en op maar 1 manier kan worden bevestigd. Ik heb ze verteld dat bij andere Picanto's de armsteun netjes in het midden tussen de 2 voorstoelen is gemonteerd, maar dat kunnen ze dus verder niet verklaren. Ze kunnen er dus verder niets aan doen. :?

@ BaBaCC: Zou je eens een foto kunnen posten hoe jou armsteun is gemonteerd?

Misschien dat ik het dan ga navragen bij KIA Nederland hoe het gemonteerd moet zijn. Want voor de prijs van die armsteun wil ik natuurlijk wel een goed gemonteerde armsteun.

• 2 weken later...
Geplaatst

Wij hebben bij aanschaf ook meteen de orginele armsteun laten installeren.

Mischien wat duurder.... maar het zit en rijd heerlijk relaxed.

In onze tweede auto zit geen armsteun en dat mis je dan toch wel.

Die armsteun is een besliste aanrader!

Gr Toine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...