Michael H. Posted March 25, 2012 Posted March 25, 2012 Hallo! Ik wil graag een hondenrek in mijn Ceed Wagon monteren maar vind die van de dealer te duur (E 288,- bruto). Nu heb ik gezocht naar een goed alternatief, het geen wat ik heb gevonden is officieel niet leverbaar voor de Ceed. Voor de Hyundai I30 Wagon is deze wel te leveren: http://www.hondenrek.nl/epages/62435405.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62435405/Products/%22TDG%201190%22 http://www.travall.co.uk/imgskin.ashx?i=media/pdf/TDG1190.pdf Volgens mij zijn de Ceed en de I30 wat dit rek aangaat gelijk. Wat denken of weten jullie hier over? Alvast bedankt ! Michael. Quote
bob Posted March 25, 2012 Posted March 25, 2012 http://www.kofferraumwannen.de/Hundegitter/Trenngitter/Hyundai/Hundegitter_Hyundai_i30_CW_Kombi_ab_2008_i218_3513.htm ik weet niet of de ceed en i30 gelijk zijn maarook bij azuga staan er geen hek voor de ceed bij Quote
betominice Posted March 25, 2012 Posted March 25, 2012 Hoi Moet hij origineel zijn dan is hier http://www.winparts.nl/254//interieur-comfort/hondenrekken-en-hondennet?automerk=KIA&automodel=PRO+CEE'D++%7C++2008.02-%3F%3F%3F niks te vinden Quote
Michael H. Posted March 25, 2012 Author Posted March 25, 2012 @bob: De fabrikant in GB van het merk Travall geeft ook geen ceed en bij Azuga is ook een Traval. Prijs is wel leuk alleen verzendkosten E 34,- @betominice: Had al gekeken bij diverse online winkels, maar ben bang dat deze universele dingen mij niet zullen bevallen en zijn niet mooi gesloten. Heb een mail verzonden naar fabrikant en Nederlandse leverancier. Quote
HobbyRobby Posted March 27, 2012 Posted March 27, 2012 Ik heb wel een officiele. Voordeel is dat hij aan de ogen van de bagageruimte geschroefd kan worden en erg stevig zit. Ik heb in het verleden wel diverse universele modellen gebruikt, maar dat beviel me eigenlijk nooit. Die dingen klemmen vaak tussen de vloer en het dak, maar gaan altijd schuiven. Een paar tie-wraps aan de hoofdsteunen van de achterbank kunnen dat trouwens wel voor een groot deel verhelpen. Het officiele rek is inderdaad wel erg duur. De genoemde prijs is inclusief montage, misschien kun je dus daar wat op afdingen bij de dealer, want het monteren kun je prima zelf. Alle schroeven/bouten hebben een mooie draaiknop.... Quote
HobbyRobby Posted March 27, 2012 Posted March 27, 2012 @bob: De fabrikant in GB van het merk Travall geeft ook geen ceed en bij Azuga is ook een Traval. Prijs is wel leuk alleen verzendkosten E 34,- @betominice: Had al gekeken bij diverse online winkels, maar ben bang dat deze universele dingen mij niet zullen bevallen en zijn niet mooi gesloten. Heb een mail verzonden naar fabrikant en Nederlandse leverancier. Het lijkt erop dat die van Hyundai wel past, je zult even moeten kijken of de bagageogen ongeveer op dezelfde plaats zitten. Verder is het wel afhankelijk van de vorm van het zijraampje, omdat de steunen daar los (geklemd) in komen te staan (dat is bij Kia ook zo). En die vorm van het raampje is volgens mij niet helemaal gelijk. Ze zijn echter wel verstelbaar. Ik denk echter dat als je de montagekosten weglaat, je bij Kia ongeveer op dezelfde prijs uitkomt, en ik weet zeker dat dat rek veel steviger zit, omdat er ook een frame aan de onderkant zit. Met een zware hond zeker aan te bevelen. Quote
Michael H. Posted March 27, 2012 Author Posted March 27, 2012 E 288,- is excl. montage en excl btw. Bij het orgineel via de dealer moet je beide delen los aanschaffen. Quote
Michael H. Posted March 27, 2012 Author Posted March 27, 2012 Hi, All of our dog guards are designed to fit each specific vehicle, so unfortunately the guard for the Hyundai i30 Estate will not fit your Kia Ceed Estate. Unfortunately we do not have any plans to develop a dog guard for the Kia Ceed Estate. Best Regards Sales and Marketing Travall << Beste Michael, Merci voor uw email en interesse in een van onze producten. Helaas hebben we uw model momenteel nog niet beschikbaar. We zullen een aanvraag bij de fabriek doen, zij breiden zowel uit met nieuwe als voorgaande modellen. Mocht deze beschikbaar komen, dan zal ik het u vrijblijvend laten weten. Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog aanvullende vragen hebben, dan hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, Seddes Automotive Quote
HobbyRobby Posted March 28, 2012 Posted March 28, 2012 E 288,- is excl. montage en excl btw. Bij het orgineel via de dealer moet je beide delen los aanschaffen. Bij het rek voor de bovenkant zit al een frame aan de onderkant, het apart aan te schaffen onderrek (niet nodig als de bank blijft staan) wordt hierin bevestigd. Vandaar dat het onderrek ook goedkoper (minder duur) is. In plaats daarvan kun je er ook prima een op maat gezaagd paneeltje in schroeven. De ogen zitten al in het frame. Bij de meeste universele modellen zit ook geen onderkant overigens. Ik heb 288 inclusief BTW betaald voor het bovendeel. Is ook inclusief montage, kijk maar op de KIA site. Nog even gechecked: 287,86 inclusief BTW, inclusief montage. Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted March 28, 2012 Posted March 28, 2012 Wanneer ik zoiets zou aanschaffen dan zou ik in ieder geval voor een origineel gaan. Grote kans dat de bevestigingen precies op de juiste plaats zitten. Ik moet er niet aan denken dat er een projectiel met 'klapperpassing' achter mijn nek hangt wanneer je ooit een frontaaltje maakt. Dan is de klap van de airbag voor mij wel voldoende en hoef niet zo nodig dan ook nog een rek en hond terug te koppen. Quote
HobbyRobby Posted March 28, 2012 Posted March 28, 2012 Wanneer ik zoiets zou aanschaffen dan zou ik in ieder geval voor een origineel gaan. Grote kans dat de bevestigingen precies op de juiste plaats zitten. Ik moet er niet aan denken dat er een projectiel met 'klapperpassing' achter mijn nek hangt wanneer je ooit een frontaaltje maakt. Dan is de klap van de airbag voor mij wel voldoende en hoef niet zo nodig dan ook nog een rek en hond terug te koppen. Mijn idee! De universele "schuiftrompet" systemen houden niets tegen. Ik had vroeger een hond van 45 kilo (nu twee van 20 kilo) en dat houdt zo'n rek niet. Ze vookomen alleen dat je hond ongevraagd op de achterbank springt, maar met vol gewicht is er geen houden aan. Ik heb in vorige auto's diverse systemen geprobeerd maar niets voldeed. In mijn laatste auto (Zafira) had ik een (verstevigd) net (wel origineel) . Dat was wel sterk genoeg, maar had het effect van een patatsnijder..... (gelukkig nooit uit hoeven proberen ) Ik geef toch de voorkeur aan een origineel metalen rooster. (Heb hier voor de liefhebber overigens nog een origineel Vectra B rek liggen .... nieuwprijs destijds 350 gulden, wie zeg dat Kia duur is? ) Een origineel Hyundai rek is een stuk duurder by the way. Quote
Recommended Posts