Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Overzicht software updates en andere modificaties Kia modellen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Is er ergens een overzicht waar staat welke updates en aanpassingen er beschikbaar zijn voor de diverse Kia modellen?

Ik zelf heb een nieuwe Rio en wil graag weten wanneer bijvoorbeeld de software update voor de Cruise control uitkomt.

Wellicht dat de contactgroep hier een rol voor zichzelf in ziet om ons te informeren middels dit forum?

Geplaatst

IK denk sowieso dat KCG misschien een lijstje moet maken voor de Rio, Kia laat daar mbt sommige software fouten niks van zich weten.

Dealers weten het ook niet;

Cruise control (gaat zachter, harder, zachter harder)

Automatische voorruit ontwasemen (airco blijft steeds aan; gevolg airco stinkt)

Geplaatst

Ik denk dat het wel handig is om het gewoon in 1 keer voor alle auto's te doen dan alleen voor de Rio. Dat wij nou alleen maar geïnteresseerd zijn in de Rio wil niet zeggen dat andere het ook graag willen weten :)

Gaat mij erom dat ik niet de hele tijd met de dealer moet bellen of er een update is. Of langsrijden om hem elke keer aan die computer te hangen.

Wat updates vanuit Kia lijken mij wel op zijn plaats. Volgens mij zou mijnKia hier heel veel bij kunnen helpen. Dat je een notificatie in je mail krijgt als er info uit is over jou model. Scheelt een hoop gezeur en kweekt good will omdat je dan weet dat er serieus mee omgegaan wordt.

Geplaatst

Er is een site, deze dus, die met behulp van jouw kenteken kan zien of er een terugroepactie is of is geweest voor jouw (type) auto.

Geplaatst

In de titel wordt ook gesproken over modificaties, dus ik dacht.....

Geplaatst

Ik vind he jammer dat er hier nog niet gereageerd is vanuit de contactgroup. Ik denk dat ik anders zelf maar ga emailen met KiaNL. Leek mij makkelijker als het via bestaande kanalen gedaan werd maar goed.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

De dealer is toch je contactpersoon?

Hij moet voor jou Kia NL bellen of er een update is voor jou.

Klachten worden verzameld en er komt een update.

Geplaatst

Ja die gaat vast proactief hier mensen over informeren. Ik wil geen klachten indienen ik wil een informatiestroom vanuit KiaNL.

Lijkt mij niet zo moeilijk te communiceren. Ze hebben een mooi platform dat heet mijnKia. Doe er dan ook wat mee.

Geplaatst

Ik denk dat je iets teveel vraagt. Daarnaast welke meerwaarde zie jij voor het forum?

Ik denk dat KMNL niet anders is als elke andere autoimporteur in NL. Zij kunnen hieraan niet voldoen, om de simpele reden dat je met teveel variabelen rekening moet houden. Daarnaast veroorzaak je ook nog eens onrust als je al die updates + aanpassingen gaat publiceren. Het is heel goed mogelijk dat een hele serie auto's al vanaf fabriek de juiste modificaties c.q. updates hebben meegekregen.

De dealer is jouw 1e aanspreekpunt, daarin moet ik Warmentuuter gelijk geven. Jij moet hem activeren om jou vraag/vragen te beantwoorden. Ik merk dat mijn dealer hierin heel open is. Hij kan aan de hand van mijn voertuiggegevens ook exact achterhalen of er nog iets gedaan moet worden.

Ik hoop dat ik jou hiermee verder kan helpen!

Geplaatst

Wat ik denk dat de grootste meerwaarde is, is dat je je dealer actief kunt benaderen op het moment dat je weet dat er een update is. In principe zou bij elke beurt gechecked moeten worden of alles up to date is, maar misschien gebeurt dit niet en rij je met verouderde software rond. Is allemaal geen wereldramp, maar het is toch lekker om te weten dat je helemaal bij bent :-)

En daarbij komt dat er een update kan verschijnen terwijl je net bij de dealer bent geweest en dus het komend half jaar / jaar daar niet meer komt. Als je dan weet dat er een update is, kun je zelf je dealer benaderen.

Geplaatst

Volgens mij is dat wel de omgekeerde wereld! De dealer is juist degene die de auto in onderhoud heeft en dient te zorgen voor de updates

en dus ook de eventuele modificaties.

Natuurlijk zal ik de laatste zijn te beweren dat het niet prettig is om de laatste updates en juiste modificaties voor mijn auto via het forum

beschikbaar te hebben. Maar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal KMNL hieraan geen medewerking verlenen, om het simpele

feit dat de dealer via het besloten digitale Kia infokanaal hieruit zijn informatie kan halen.

We komen dan terug op hetgeen al eerder is aangegeven: 'De dealer is hierin jouw 1e aanspreekpunt'.

Geplaatst

Hebben wij het wel over hetzelfde Smart? :-)

Het is niet zo dat we zelf de update hier willen kunnen downloaden en dan een usb stickie onder de motorkap gaan prikken :-)

Het gaat er om dat er hier vermeld wordt dat er een update is en dat je dan dus actief je dealer kunt benaderen om een afspraak te maken om je auto up to date te krijgen. Dus de dealer blijft degene die het onderhoudt doet en de update verzorgt, alleen als wij zelf weten dat er een update is hoef je er niet een jaar op te wachten als je net bent langs geweest, maar kun je er direct van profiteren...

Geplaatst

De boodschap had ik begrepen, we schrijven niet langs elkaar heen. Ik probeer uit te leggen dat KMNL hieraan geen medewerking zal verlenen.

Voorbeeld:

Twee Rio rijders hebben in dezelfde periode hun auto besteld en dan blijkt dat de levering zomaar drie weken verschilt. De maand en bouwjaar

zijn toch hetzelfde, maar de updates en eventuele modificaties kunnen verschillen. Wanneer KMNL deze updates/modificaties zou publiceren,

zit er verschil in de datum van levering. Auto B zou wel die update/modificatie doorgevoerd hebben gekregen, maar Auto A niet. Toch zijn beide

auto's van dezelfde maand/bouwjaar.

Het bovenstaande veroorzaakt een onnodige gang naar de dealer voor Auto B, hij hoeft geen updates door te voeren, maar wordt blijkbaar door

het forum gedreven toch een dealerbezoek af te leggen. Dit is niet het beoogde systeem zoals Kia dat voor ogen heeft, omdat dit een extra

belasting is voor de dealer.

Geplaatst

Kijk, duidelijk verhaal :-)

Ik snap je punt en het klinkt logisch. Misschien toch maar uit ons hoofd zetten dan...

Geplaatst

Nou ik vind het dus niet zo logisch. Zeker niet met middelen als mijnKia. Ik denk dan misschien teveel in ICT, aangezien dat mijn baan is.

Maar ideaal zou dus persoonlijke notificaties zijn.

Auto is daar al bekend incl nummers en data. ze kunnen dus precies weten wanneer een update wel of niet voor specifiek die auto is.

Je zou het dan zelfs zo kunnen doorvoeren dat indien de dealer het heeft uitgevoerd deze van de lijst verdwijnt.

Ik weet dat dit een ideale situatie is waar volgens mij gewoon naartoe gewerkt kan worden om mijnKia waarde te geven. Gewoon een lijst van beschikbare updates zou voor nu al ideaal zijn. Nu moet ik dus bijwijze van spreken iedere week gaan bellen of er nu al een update is of langs om dat ding aan de computer te laten hangen.

Gast Warmentuuter
Geplaatst
Nu moet ik dus bijwijze van spreken iedere week gaan bellen of er nu al een update is of langs om dat ding aan de computer te laten hangen.

Ondervind je zoveel problemen dan met jou Kia zodat je vermoed dat er update's zijn?

Vaak aan de hand van problemen komen er update's. (en het maakt niet uit welk merk)

Dat is heel wat anders dan in de software industrie.

Kom maar eens terug van vakantie dan staat er een rij (beveiligings) update's op je te wachten.

Natuurlijk snap ik je punt en dat je het zou willen (misschien ook wel uit beroepsmatige interesse) weten en misschien zou jij er goed mee om gaan maar er zijn er ook dat zodra die dit lezen op mijn kia alles uit hun handen laten vallen en naar de dealer rennen. (zie bovenstaande punten van Smart)

Als je auto voor een controlebeurt gaat krijgt deze zijn update's als ze er zijn.

Als je bij de dealer bent voor iets kan je er altijd om vragen maar iedere week bellen of er een update is zou ik niet doen. (zal er ook niet zijn)

Geplaatst

Het was natuurlijk gechargeerd om een punt aan te geven. Ik ondervind niet zoveel problemen, valt reuze mee. Ik wacht op 2 updates eigenlijk. En ik mis gewoon terugkoppeling hierin. Ik heb geen idee wanneer deze er nu zullen zijn.

Er is mee te leven maar als er een samenwerking zou kunnen zijn met bijvoorbeeld zo een Contact groep is dit al een mooi begin. Leek mij dan althans.

Geplaatst

In ons eerstvolgende bezoek aan KMNL zal ik deze vraag eens voorleggen.

Gekoppeld aan MijnKia is misschien een idee en blijft verre van het forum, met alle gevolgen van dien.

Wij zullen ons best doen.

Geplaatst

De eerstvolgende afspraak is nog niet gepland, maar gaat zeker gebeuren.

Ik hoop alleen dat dit op korte termijn valt te regelen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...