Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Welk klasse alarm heb jij in je auto?

18 leden hebben gestemd

1. 1. Welk klasse alarm heb jij in je auto?

• Klasse 1 - Startonderbreker
    • Klasse 2 - Autoalarm
    • Klasse 3 - Autoalarm detectie via radarmodulen of ultrasoonsensoren
    • Klasse 4 - Voertuigvolgsysteem
      0
    • Klasse 5 - Voertuigvolgsysteem in combinatie met klasse 3
      0

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb via google gezocht naar afbeeldingen van ultrasoon sensoren. Ik heb precies dezelfde gevonden bij Clifford type Cobra. www.clifford.nl/nl/products-cobra-alarm-4138.html

Alleen zit bij deze een afstandsbediening en bij mij gaat het via de afstandsbediening van de auto.

Geplaatst

waarschijnlijk heb jij dan een can/lin gestuurd systeem die word door je eigen systeem geactiveerd en weer uit geschakeld

het systeem praat als het ware met je auto systeem 

waardoor je dus gelukig geen extra afstands bediening meer hebt 

Geplaatst

je kunt toch ook de batterij vervangen als hij leeg is, de auto dus niet met de sleutel openmaken. Met je nieuwe batterij zet je dan je alarm uit.

Geplaatst

je kunt toch ook de batterij vervangen als hij leeg is, de auto dus niet met de sleutel openmaken. Met je nieuwe batterij zet je dan je alarm uit.

Je zal maar ergens staan en je batterij is onverwacht leeg of afstandsbediening is stuk. Als dan alarm afgaat ben je de klos want ik kan hem niet uitzetten zonder code. En even rustig een batterij verwisselen tijdens die herrie van alarm lijkt mij ook geen pretje. Moet je ook nog een batterij bij je hebben natuurlijk.
Geplaatst

als je je deur open doet rustig je battery pakt en je deur weer dicht doet zou je alarm na 30 seconden weer stil moeten zijn (is verplicht op deze manier)

maar ik zou het eens uit testen of je alarm niet ophoud als je je sleutel in het contact steekt en je contact aan doet deze schakelt ook je start onderbreker uit 

en het kan zo maar zijn da hij dat ook vor het alarm doet 

dat is het voor deel van een can/lin alarm systeem je auto leest je sleutel uit die knopjes op je sleutel is alleen maar voor je cv 

Geplaatst

Zal het op een stille plek testen voordat ik ruzie met de buren krijg.

Geplaatst

Ik heb een beschrijving gevonden van clifford/cobra hoe je een nieuwe pincode kunt programmeren als je de oude kwijt bent. Alleen gebruiken ze dan de afstandsbediening van het alarm. Is het ook mogelijk als het inschakelen alarm via de afstandsbediening auto gaat?

Wordt bij een alarm dat via sleutel van de auto gaat toch altijd de afstandsbediening van het alarm meegeleverd? Als dat zo is dan hoop ik dat de vorige eigenaar behalve de code ook die afstandsbediening nog heeft. 

Geplaatst

ik weet niet presies welk systeem je hebt maar lees eerst deze even door hier staat ook in vermeld hoe het werkt en ook met dat knopje   http://www.clifford.nl/pdf/cobra/NL-U-38XX.pdf

het vervelende is alleen deze text

8.1 - Verlies van de individuele PIN code

In geval van verlies van de PIN code kan men op geen enkele wijze
in de programmeerstand komen en de unit opnieuw programmeren.
Geplaatst

@Eric H.

Deur openen:  zwarte knopje rechts indrukken met je hand,

afsluiten met je Ab, en dan na 10 sec knopje loslaten......en dan.......piep piep de roestige cavia piept   :wink:

• 2 weken later...
Geplaatst

ik weet niet presies welk systeem je hebt maar lees eerst deze even door hier staat ook in vermeld hoe het werkt en ook met dat knopje   http://www.clifford.nl/pdf/cobra/NL-U-38XX.pdf

het vervelende is alleen deze text

8.1 - Verlies van de individuele PIN code

In geval van verlies van de PIN code kan men op geen enkele wijze

in de programmeerstand komen en de unit opnieuw programmeren.

Gelukkig de vorige eigenaar had kaartje met pincode nog en aan de dealer afgegeven. Dealer heeft het meteen ook in hun bestand gezet. Nu nog een handleiding vinden. Op het kaartje staat alleen een pincode en dat het merk Cobra is. Helaas geen typenummer van het alarm.
Geplaatst

oke die staat op de centrale denk ik ??

Importeur Clifford gaf aan dat voor de Kia Sportage 2011 de handleiding bridge 4400 CAN de juiste zou moeten zijn.

Waar zou de centrale gemonteerd kunnen zijn om te kijken of er typenummer op staat?

Geplaatst

De handleiding lijkt wel de goede te zijn. Waarschijnlijk werken alle alarmen uit 4400 serie hetzelfde. Na uitzetten contact binnen 5 seconden op de knop drukken heb ik 1 x knipper led en iets langer vasthouden 2 x knipper led. Dat is volgens de handleiding uitschakelen ultrasoon sensor of helemaal uitschakelen alarm. Dat werkt dus bij mij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...