Jump to content

Juan

Leden
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About Juan

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 10/25/1960

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Noordwijkerhout
  • Auto
    Kia Pro Cee'd GT Line 2016

Recent Profile Visitors

234 profile views
  1. Ik heb mijn Pro C'eed na twee jaar ingeruild. Voor mij geen Kia meer. Ik kon niet wennen aan het slechte stuurgedrag. Ook het vele, niet bepaald fijne schakelen en toch ook het geluid van de ook wel zenuwachtige 1.0 driecilinder, heeft mij doen besluiten mijn Kia weg te doen. Normaal doe ik 7 à 8 jaar met een auto maar deze dus nu al weg gedaan.
  2. Bij mij is het slechte stuurgedrag (blokkade in de middenstand) nu wel zo'n beetje verdwenen (47.000 km op de klok). Ik merk af en toe nog wel dat hij wat minder fijn stuurt maar dat 'op slot zitten' van anderhalf jaar geleden heb ik niet meer. Ik heb de besturing tegenwoordig ook op 'comfort' staan. Stuurt wel erg licht maar het stuurt wel veel directer. In de andere standen (normal en sport) vind ik de besturing maar vaag. Het lijkt ook of de andere standen een soort kunstmatige verzwaring van de stuurbekrachtiging is, tenminste, zo voelt het. Ik ben er dus nooit achter gekomen wat nou echt de oorzaak van het vreemde stuurgedrag was.
  3. Gisteren naar de garage geweest. Omdat de Cee'd nu goed stuurde heb ik er na overleg toch niets aan laten doen. Ik moet toegeven dat ik er ook huiverig voor ben om er iets aan te laten doen. Het is zo'n nieuwe auto en dat er dan gelijk al flink aan gesleuteld zou moeten worden weerhoud mij toch wel een beetje om echt actie te ondernemen. Een en ander is wel veroorzaakt door zeer slechte ervaringen met garages van verschillende merken in het verleden. Maar goed, nu dus de (zilverkleurige) winterbanden en velgen er weer onder. Het probleem is dus weer terug. De boel staat rond het midden weer een soort van op slot. Ik kan weer zonder handen aan het stuur de bocht door, zelfs bij hoge snelheden. Vrijdag ga ik er mee op vakantie. Ik zal wel zien hoe hij zich tijdens de vakantie gedraagt. Houden de klachten aan, dan ga ik zeker terug naar de garage en dan moet er ook maar wat aan gebeuren.....
  4. Even een update. Sinds ik begin deze week naar de garage geweest ben om een afspraak te maken om de stuurproblemen op te lossen stuurt mijn auto redelijk tot goed. Ik breng de auto maandag nog wel om na te laten kijken maar als hij zo blijft sturen als dat hij nu doet ben ik er wel tevreden over. Misschien was het dan toch nieuwigheid?
  5. Dank allen voor de verwelkoming
  6. De dealer sprak ook al over de stuurkolom. Ze gaan er maandag dus naar kijken. Ik ben benieuwd. Ik zal maandag zeker nog even aangeven dat het bij jou de stuurkolom was die dit veroorzaakte. Bedankt voor je melding. Wel jammer dat ze gelijk zo aan een splinter nieuwe auto moeten sleutelen. Niet leuk maar dit stuurgedrag is ook zeker niet leuk.
  7. De bandenspanning van de 17" 225 banden moet volgens de tabel in de deurpost 2,35 bar zijn plus vanwege het koude weer nu 0,2 bar extra. Ze staan dus nu op 2,55 bar. De garage had ze afgeleverd op 2,75 bar. Dat stuurt wel lichter maar geeft ook een wat raar weggedrag. Ik heb de bandenspanning dus verlaagd naar 2,55 bar (en tijdens het experimenteren ook weer eens terug gezet naar 2,7 bar maar nu weer op 2,55 bar). De winterbanden (16" 205) stonden op 2,6 bar. Ik ga zo maar weer eens naar de garage. Ik denk inderdaad dat er wat met de stuurkolom is. In ieder geval iets met de sensoren daarvan of, zoals ik hier ook wel lees, de aarding / massa contacten. *Edit* Net bij de garage geweest. Ze gaan er a.s. maandag naar kijken. En je zal het altijd zien: op de weg naar de garage reed hij weer voortreffelijk. Niks aan de hand, stuurt als een zonnetje, net zoals ik dat afgelopen weekend opeens had. Vanmorgen was het nog waardeloos. Toen stond de boel weer 'op slot' en nu dan ineens weer vlekkeloos. Er moet dus toch wel wat aan de hand zijn. Wordt vervolgd
  8. Bedankt voor je antwoord. Ik heb de ET waarde, de breedte (J waarde) en alles wat daarmee samen kan hangen gecontroleerd. De zwarte en zilverkleurige velgen zijn identiek, de banden zijn velg voor velg overgezet. Daarom heb ik gevraagd de zomervelgen + banden -waarmee de auto uit de fabriek is gekomen- te monteren en dan het stuurgedrag te bekijken. Met deze vanaf fabriek gemonteerde velgen en banden leek het stuurgedrag in eerste instantie iets beter maar na twee weken en zo'n 2000 km sturen en testen is het nog steeds hopeloos. Je zou ook zeggen dat je als je een tijdje met een raar stuurgedrag rijdt, je er wel aan went maar dat is dus niet zo. Het lijkt alleen maar erger te worden of in ieder geval kan ik er absoluut niet aan wennen
  9. Ik heb in januari mijn nieuwe Pro Cee'd GT Line opgehaald bij de dealer. Ik had er gelijk winterbanden bij besteld op lichtmetalen velgen (205/55/16). Bij aflevering zaten er alleen de verkeerde kleur velgen onder. Zwart i.p.v. de bestelde zilverkleurige. Geen probleem, zou vervangen worden. Na wat wennen reed de auto prima. Echter na het vervangen van de zwarte velgen voor exact dezelfde zilverkleurige velgen was het stuurgedrag totaal anders. Het stuur leek rond de middenstand een soort van op slot te staan. Zwaar sturen rond de middenstand en in een lange bocht op de A13 kan ik het stuur bij 100 km/uur gewoon in een stand laten staan en met losse handen de bocht door. Wel even terug draaien als je de bocht uit komt. Doodvermoeiend rijden dus. Alles gecontroleerd: velg breedte, ET waarde, draairichting banden, enz. Alles hetzelfde als bij de zwarte velgen. Daarna de zomer velgen en banden er maar onder gezet (225/45/17). Stuurgedrag is iets beter maar nog steeds kan ik met losse handen de bocht door als ik het stuur in een bepaalde stand heb gezet. Laatst, na een rit van iets van 100 km over de snelweg, leek het op de terugweg opeens beter te gaan met het stuurgedrag. Het vast zitten rond het midden leek sterk verminderd. Een dag later was het vervelende euvel helaas weer terug. Uiteraard al bij de dealer geweest. Die vindt het ook een vreemd verhaal en weet er vooralsnog geen oplossing voor. Ik vind dit heel vervelend, gevaarlijk ook. Bij de proefritten die ik voorafgaand aan de koop gemaakt heb, heb ik dit stuurgedrag niet bemerkt. Ik had de auto anders ook nooit gekocht. Ik heb nog nooit in een auto gereden met zo'n slecht stuurgedrag. Het is eigenlijk gewoon om te lachen of eigenlijk meer om te huilen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Verder ben ik onwijs blij en tevreden met deze auto maar als dit niet opgelost kan worden denk ik niet dat ik heel lang Kia blijf rijden Ik lees op dit forum dat er helaas meer mensen zijn met problemen met het stuurgedrag van hun Kia. Ik lees ook verschillende oplossingen zoals het vervangen van het stuurhuis maar zijn er ook mensen met een recente Kia (Pro) Cee'd dit dit probleem ervaren? Suggesties wat mogelijk de oorzaak kan zijn of oplossingen voor dit probleem zijn natuurlijk ook van harte welkom Alvast bedankt!
  10. Ik ben nieuw op dit forum. Afgelopen januari mijn eerste Kia bij de dealer opgehaald. Een Kia Pro Cee'd GT line.
×
×
  • Create New...