Jump to content

Hoe is het mogelijk?

Leden
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

  • Country

    Netherlands

Community Reputation

4 Neutraal

About Hoe is het mogelijk?

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia Niro PHEV

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Beste Xmoo, Wij hebben de standaard 16" wielen. Deze zitten standaard op de PHEV. De 18" zijn inderdaad iets sportiever, maar omdat de totale omtrek gelijk moet zijn hebben de 16" meer rubber wat de wielkas goed vult. Ook meer comfort en meer "wangen" zodat je de allum. wielen niet snel beschadigd bij een stoeprandje. De 16" zijn met meer rubber stiller. Hoe kom je bij die 41k en 37k want dat is echt te veel, hoor. Voor 41k koop je misschien wel nieuwe Niro vol electrisch. Hopelijk helpt je dit met je keuze. Groeten.
  2. Na 3 maanden en 3000 km in onze nieuwe NIRO PHEV hier onze ervaring. De PHEV (plug-in) gedraagt zich toch anders dan een HEV (Hierin hadden we onze proefrit gemaakt) Het lijkt erop dat de grotere PHEV electromotor direct de wielen aandrijft, want er is geen schakelmoment, hij blijft constant versnellen. Geruisloos electr. rijden tot een snelheid van ~120 km/h. In de hybridestand gaat de benzinemotor stationair (heel stil) draaien en houdt dan de accu op lading, terwijl je electr. rijdt. (geruisloos) Denk aan een electr. aandrijving met hulpmotor. Als je flink optrekt maakt de benzinemotor meer geluid, vergelijkbaar bij de hybride versie. We hebben nu ~40 liter bijgetankt (E5 of premium) dus gemiddeld 1 liter op 75 km !!!!!! incl. ~ zo'n 20 ladingen aan de gewone huis stekker in 4,5 uur met laadstroom 10A (regelt de auto zelf) Dit is ook wat de totaalteller aangeeft. Als je electr. in de kom rijdt en snelweg hybride zie ik bij ritinfo 1 : 30 km of 1: 50 km. Natuurlijk is het nu mooi weer dus de winterpriode maar afwachten of ik dan ook nog 65 km vol electr. uit een lading haal. Ik lees hier dat mensen zich zorgen maken dat de motor bij koud weer toch aan gaat..... er is stuur- en stoelverwarming en er is driver only. De benzinemotor in de hybridestand houdt de accu op nivo en je rijdt electrisch terwijl jij warme voetjes krijgt. En dat berekenen wanneer je de PHEV hebt terugverdient t.o.v. de HEV...... eeh, meer rijcomfort (geruisloos en sneller optrekken) is ook wat waard, niet dan ? oh ja de PHEV heeft half tarief wegenbelasting voor zolang dat duurt natuurlijk. De rest van de auto b.v. de opties die erop zitten werken prima., kortom KIA NIRO PHEV is (tot heden) FANTASTISCH.
×
×
  • Create New...