Na vele jaren zeer tevreden in een Soul te hebben rondgereden hebben we eind 2015 een demo Kia Ceed SW gekocht bij een dealer.
In eerste instantie beviel deze Ceed ons prima. Maar de storingen lopen op.
Afgelopen winter een barst in de voorruit, ontstaan door kortsluiting in de voorruitverwarming, een nieuwe ruit erin, alleen de dealer had moeite om de sensoren op de ruit goed vast te krijgen, 4x voor terug moeten komen. Afgelopen weekend na autowassen zag ik weer dat er kortsluiting in de ruit was, vanmorgen naar de dealer en er komt weer een nieuwe voorruit in.
Verder klaag ik al sinds dag 1 over een weigerende cruise control, dan doet het ding het wel dan totaal niet, na veel aandringen gaf de dealer toe dat dit vaker voorkomt en is er vanmorgen een nieuwe unit geplaatst, hopelijk is het probleem dan nu over.
Verder weigert af en toe de centrale deurvergrendeling van binnenuit, usb aansluiting die soms weigert, beeld van de achteruitrijcamera dat niet klopt, laten we het maar niet hebben over het waardeloze niet werkende ISG systeem, spiegels die niet uitklappen.
De dealer kan geen foutmeldingen vinden in het systeem dus gebeurt er niets, dit is dan dus de service van Kia, waardeloos.
Met de Soul nooit problemen en met dit hok op wielen alleen maar gezeik, ik wilde dat we dit hok nooit waren tegen gekomen, rampenbak.