Sinds een paar dagen moet ik voortdurend opnieuw inloggen op de nieuwe Kia app. Ik heb dit gemeld aan Kia chat. Het antwoord was dat ik het infotainment systeem moest resetten. Dat heb ik gedaan. Maar nog steeds moet ik na een uur weer opnieuw inloggen. Bij de beoordelingen van de nieuwe Kia app op de App Store staan een aantal recensies waar ook mening wordt gemaakt van het ongewild uitloggen door de app. Kia maakt excuses en schrijft dat er hard gewerkt wordt aan een oplossing. Dus resetten was zinloos en had de chat moeten weten.
Op 16 augustus kreeg ik een melding dat een software update geïnstalleerd kon worden. Dat heb ik gedaan.
De betreffende softwareversie kan ik niet terugvinden op de update site van Kia.
Vanmiddag kreeg ik na het uitzetten van de motor een melding dat er een update geïnstalleerd kon worden. Ik koos de optie direct installeren en het duurde hooguit 5 minuten. Zoals door anderen al gemeld, het is een software update en geen navigatie update.
Vanochtend moest ik opnieuw inloggen op mijn Kia Connect app. Daarna leek alles normaal te werken. Na een paar ritten en drie keer gebruik van de app werkt alles nog steeds goed, geen melding van netwerkfout en alle gegevens zijn bijgewerkt. Moge het zo blijven!
Met een gebogen paperclip geprikt in het gaatje naast de volumeknop van de audio. Ongeveer tien tellen ingedrukt gehouden. Als je begint met indrukken wordt het multimedia scherm zwart en na tien tellen verschijnt de tekst “Kia” en start het systeem op.
Ook ik ervaar sinds vanmiddag dit probleem met de Kia Connect app: netwerkfout, foutmelding 997. Wel worden recente ritten weergegeven, het energieverbruik van vandaag maar de batterijstand is niet bijgewerkt. Blijkbaar is er toch enige connectie.