Ga naar inhoud

Eldevee

Leden
  • Aantal Items

    24
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

Algemeen

  • Geslacht
    Vrouw
  • Woonplaats
    Het bruisend hart van Wormer-city
  • Hobby's
    hardlopen, motorrijden
  • Werk
    affiliate marketing
  • Auto
    KIA e-Niro Executive Line 64kW

Recente Bezoekers van dit Profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet getoond worden aan andere gebruikers.

Eldevee's Prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Reacting Well
  • Week One Done

Recente Badges

2

Reputatie

  1. Het zou inderdaad wel zo attent van de dealer zijn geweest om het meteen op te pakken, Evert. Daar heb je helemaal gelijk in. En wellicht had ik meer op mijn strepen moeten gaan staan, maar het is wel vervelend als het probleem zich niet voordoet als het daar wordt uitgetest. Gezien de ervaringen van de afgelopen maanden, gaat het thuis (daar laad ik, op vakantietripjes na, vrijwel altijd) weer optreden en dan kan ik gewapend met filmpje/foto mij weer melden bij de dealer. Alsof de duvel ermee speelt, nu 3 keer geen probleem gehad met laden. @SpeedyG het was bij jou onder garantie vervangen, hoe lang had je je auto toen?
  2. @SpeedyG thanks, heb je advies opgevolgd. Bij de dealer langs geweest, die inderdaad aangaf dat het een vaker voorkomend probleem is. Het valt nu ook op zijn plaats dat het laden tijdens een laadsessie weleens plotseling werd afgebroken. Helaas lukte het niet bij de dealer om het probleem te reproduceren. Nu afgesproken dat ik het even film als het thuis weer optreedt. Om toch te kunnen laden, had ik de laadplug met een ijslepeltje vastgeduwd. Plan B zou duct tape zijn geweest
  3. Bij mij dezelfde overweging: in februari 2024 rijd ik de auto 5 jaar zakelijk en wil 'm privé overnemen. Gezien de 7 jaar fabrieksgarantie lijkt dat redelijk veilig en kan ik de auto nog 2 jaar zonder veel risico rijden en dan alsnog besluiten om 'm te verkopen voordat er mogelijk grote kosten aan komen. Aan de accucapaciteit is na bijna 100.000 km nauwelijks iets te merken: range winter/zomer tussen de 400 en 500 km. En ik ga er van uit dat de accu niet plotsklaps het loodje legt, maar langzaam degenereert. Het grootste risico lijken de overheidsplannen: wat gaat komende jaren de wegenbelasting voor ev's bedragen?
  4. Rijd al ruim vier jaar en bijna een ton aan km's probleemloos met de e-Niro, maar tref nu een probleem met het opladen. Als ik de auto aan de thuislader wil opladen, vergrendelt de kabel niet goed. Druk ik de stekker aan de zijde van de auto iets omhoog aan, dan vergrendelt-ie, maar laat ik vervolgens voorzichtig los dan springt de thuislader op rood. Het lijkt dat ofwel de laadkabel ofwel de laadaansluiting teveel speling heeft gekregen. Iemand bekend met dit probleem?
  5. Dank voor de toelichting. Ik ben ook gecharmeerd van Michelin, dus dan is de keuze gauw gemaakt. En wat flauwe grappen betreft: beter dat je erom kunt lachen dan dat je je erover aangesproken voelt, waar je ook woont . Nokian en Michelin winterbanden schijnen elkaar niet veel uit te maken. Nokian iets meer rijgeluid, maar als ik het profiel bekijk zou ik denken meer water/ijs-afvoer dan bij de Michelin en ook op buitenlandse sites schijnt de Nokian in ijziger situaties heel goed te functioneren. Ben heel benieuwd naar je ervaringen in Scandinavië!
  6. Dank je voor de info, velgen zien er prima uit! Welk type Michelin is erom gegaan? Ik ga ook voor winterbanden ivm wintersport en een stille band is wel zo prettig. En om een vrouwonvriendelijke rap kan ik als vrouw zijnde best lachen
  7. Geregeld, ik heb geen sjoemel-Niro meer!
  8. Bedoel je dan voertuigen waar in het buitenland al mee gereden is, welke worden geïmporteerd? Daar zit een verschil tussen de datum eerste toelating (datum waarop het voertuig zeg maar 'op de weg' is gekomen) en datum eerste afgifte in Nederland, waaruit blijkt dat het voertuig niet nieuw is.
  9. Ton, ik heb dezelfde ervaring, de waardes op de app zijn hoger dan de gemeten waardes. Verschil 0,2 tot 0,3 bar. Bij ophalen van de auto stonden 3 banden in de app op 3,2 bar en één op 2,9. Die ene band heb ik opgepieft en daar kwam het verschil met de gemeten waarde naar boven. Rijd overigens ook al sinds jaar en dag naar tevredenheid met een paar tiende bar extra in de banden in de auto en op de motor: rijdt zuiniger en de banden gaan langer mee, nog geen problemen met ongelijkmatige slijtage of vreemd rijgedrag gehad. De omgevingstemperatuur heeft duidelijk invloed: Twee weken geleden de auto opgehaald bij een temperatuur iets boven 0 en de banden dus op 3,2 bar. Nu bij 8 graden geeft de app aan dat de banden op 3,3 bar staan.
  10. Heb het al met de dealer opgenomen en reactie gekregen. Bij het invoeren van de auto bij de RDW bleek bij de km-stand het werkordernummer te zijn ingevuld, ze nemen contact op met de RDW. Het zou prettig zijn geweest als het invoersysteem van de RDW dit soort fouten zou afvangen: auto = nieuw, dus km-stand kan geen 27.744 km zijn.
  11. De dealer neemt contact op met het RDW, afwachten maar...
  12. Dacht ik toch een nieuwe e-Niro te hebben gekocht, maar te zien aan de kilometerstand in deze brief van het RDW is de e-Niro rijdend vanuit Korea gekomen !
  13. Dus simpelweg kW's * stroomtarief en in verhouding vastgoedrecht?
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...