Er is niks aan de hand. Dit is normaal gedrag van de auto. 100% opladen met AC betekent niet 460 km van de WLTP specs. Het is een heel dynamisch geheel. Het bereik dat je ziet op de GOM (heet niet voor niks Guess-O-Meter) schat het bereik in aan de hand van buiten temperatuur, airco instellingen, bandenspanning, zomer- of winterbanden, tegenwind of meewind, bergop of bergaf, je voorgaande rijstijl en gemiddeld verbruik, aantal inzittenden, bagage, etc. Dus niet alleen maar van de (buiten)temperatuur in de garage.
Heb je de dag (of de periode) ervoor flink het stroompedaal ingedrukt of veel tegenwind gehad, dan zie je dat terug op de GOM. Gaandeweg de rit zie je dat het zich aanpast aan de omstandigheden van tijdens het rijden. Het kan zelfs zo zijn dat je rijbereik toeneemt tijdens het rijden als je gisteren stevige tegenwind had en vandaag stevige meewind.... (Was trouwens ook zo met mijn voorgaande dieselauto, maar veel minder uitgesproken).
Als op eind van het laden de auto nog uitstaat geeft de GOM (of de status in de Connect App) het bereik zonder airco weer. Start je de auto dan zie je de GOM direct dalen als dan de airco ook mee aangaat. In de winter is deze daling meer, in de zomer daalt het maar een klein beetje. Ik heb afgelopen zomer regelmatig op 100% een bereik van 500 - 510 km op de GOM zien staan. Kortom: 100% wil zeggen het maximale gezien de voorgaande en huidige omstandigheden. En die zijn veranderlijk en dus ook wat met 100% bereikt kan worden. De WLTP specs van 460 ga je in de winter zelden halen.
Ik heb niet zoveel ervaring met DC laden (probeer het te vermijden), maar dat werkt hetzelfde. Ik denk dat het een toevalstreffer was dat je het gespecificeerde bereik zag.