Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kassie

Leden
  • Aantal Items

    24
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    1

Kassie heeft de dag voor het laatst gewonnen op 19 April 2024

Kassie had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Algemeen

  • Auto
    Kia Niro EV

Recente Bezoekers van dit Profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet getoond worden aan andere gebruikers.

Kassie's Prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • One Year In
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Dedicated Bijzonder
  • One Month Later

Recente Badges

8

Reputatie

  1. Dit herken ik misschien: is de hoofdsteun van de passagiersstoel. Hou die maar eens vast. Kan ook het "blinde klepje" zijn van de "jashaak", of wat daarvoor doorgaat Echter: dit ratelen van de hoofdsteun van de passagiersstoel had ik ook in de Skoda... Ach, nog een jaar en intussen zet ik de muziek maar een standje harder..
  2. Klopt, dit is ook het geval op een Niro EV. En de keuze blijft inderdaad bewaard totdat je zelf weer anders kiest. Je kan het dus zelf regelen. Ik hoop dat tzt ook mogelijk wordt om ergens in te stellen wat de minimale SOC moet zijn voor een laadstation wordt gekozen. Nu is dat nog veel te ruim.
  3. Als je een bestemming kiest staat nu boven de twee opties snelste/economische route een aan/uit vakje om te kiezen voor een route incl opladen. Kies je aan dan wordt er een laadstop met snellader in de route opgenomen en zie je de batterijverwarming (op een gegeven moment) aangaan. Ik weet nog niet op basis van welke marge rest percentage batterij capaciteit de auto beslist of er een laadstop nodig is. Meestal is het wel erg ruim en zou je het ook prima zonder kunnen redden. Ik zet het vakje standaard uit en alleen aan als ik denk dat het handig zou zijn.
  4. Ik denk dat er een heel verschil zit tussen een e-Niro en een Niro EV wat de klimaat regeling betreft....maar je gedachte dat mogelijk het algoritme het probleem is lijkt me heel aannemelijk.
  5. Dit probleem is voor mij heel herkenbaar en is ook op andere fora (ook in andere landen) een "hot" (whats in a name) topic. Ik heb dit aan Kia doorgegeven met de opmerking dat dit voor mij de reden is om geen Kia meer te kiezen. Enige reactie was dat de garage het systeem moest nakijken. Geen enkele erkenning van het feit dat er heel veel EV rijders precies dit probleem hebben. Het is ligt niet aan een defect systeem of verkeerd gebruik. Het is een volstrekt verkeerd ontworpen systeem. Wisselende temperaturen, ijskoude lucht, roosters die niet te richten of te regelen zijn. Je wordt er voortdurend bij bepaald en je moet voortdurend aanpassen om het goed te regelen. In al mijn andere auto's was het na één keer instellen klaar en werkte het perfect. Hoefde er nooit meer naar te kijken. Dus Kia, dit is zoals het moet, pak deze uitdaging op!
  6. AC / DC Laden, percentage, rijbereik, app, GOM, rijmodus, rijstijl, klimaat, banden, airco, wegdek.....het is een heel dynamisch geheel. De GOM is weliswaar een guessometer maar doet het dan verdraaid nauwkeurig. De Kia Connect App houdt geen rekening met de airco. Dus als je instapt is het op je dashboard lager omdat dan de airco/ventilatie aan staat. 45.000 km gemiddeld 15 kWh/100 km. Als alles klopt dan kan het wel:
  7. Ik heb ook een Niro EV 2023, maar deel je ervaring niet. En heb geen idee. Vragen: Wat voor geluiden zijn het? Kan je het omschrijven? Is het continu , intermitterend of maar een paar keer. Heb je de auto aan de oplader? Staat de auto wel UIT? Dus niet alleen op parkeren.. etc. Wat meer informatie geeft misschien ook meer kans op antwoorden.
  8. Ik denk eerder dat de laadsnelheid niet hoog genoeg is waardoor het laden stopt. En je de melding krijgt. Dat overkomt me wel eens bij diverse laadpalen waar kennelijk het laadvermogen tijdelijk onvoldoende is. Je kan dan meestal of een poosje wachten of hij weer opnieuw begint met laden of je kan remote het laden weer starten.
  9. enkel voor EV6 niet voor Niro EV
  10. Het ligt niet aan de auto of de app maar aan Vodafone die de connectiviteit auto-servers verzorgd. Uit Tweakers E-Niro forum:
  11. Nou, inderdaad. Het werkt gewoon weer. Ik heb er niks voor hoeven doen. Alle beschreven foutmeldingen gehad. En nu sinds (eer?)gisteren weer foutloos. Dit heb ik al eerder meegemaakt. Dus misschien 'gewoon' even geduld en lost het zich vanzelf op. Ik vermoed dat zelf knutselen zonder overleg met helpdesk eerder averechts werken.
  12. klopt ! Je moet zelf nadrukkelijk bij de dealer vragen om de specifieke update uit te voeren om de 'zombiebug' te verhelpen.
  13. Schrale troost: op meerdere fora wordt er momenteel geklaagd over de Connect App en het niet updaten en netwerkfouten. Kennelijk is er op de achtergrond op de server iets gebeurd waardoor velen van ons deze problemen ervaren. Ik denk dat het morgen of overmorgen weer werkt..begrijp inmiddels uit de reacties dat acties vanuit onze kant geen oplossing bieden..
  14. Voor wat het waard is..ik heb al eens eerder problemen met de Connect App gehad. Op advies helpdesk toen onder ....Meer/Servicelijst de knop Waarschuwingen en Veiligheid uitgezet. App gesloten. App geopend en de knop weer aangezet. Sindsdien werkte het weer. Alle services heb ik daar aanstaan, behalve Product/Servicebetering. En: onder Start staat onder de afbeelding auto Disconnected. Maar heeft geen effect op de functionaliteit van de app. Alles blijft werken Succes
  15. Er is niks aan de hand. Dit is normaal gedrag van de auto. 100% opladen met AC betekent niet 460 km van de WLTP specs. Het is een heel dynamisch geheel. Het bereik dat je ziet op de GOM (heet niet voor niks Guess-O-Meter) schat het bereik in aan de hand van buiten temperatuur, airco instellingen, bandenspanning, zomer- of winterbanden, tegenwind of meewind, bergop of bergaf, je voorgaande rijstijl en gemiddeld verbruik, aantal inzittenden, bagage, etc. Dus niet alleen maar van de (buiten)temperatuur in de garage. Heb je de dag (of de periode) ervoor flink het stroompedaal ingedrukt of veel tegenwind gehad, dan zie je dat terug op de GOM. Gaandeweg de rit zie je dat het zich aanpast aan de omstandigheden van tijdens het rijden. Het kan zelfs zo zijn dat je rijbereik toeneemt tijdens het rijden als je gisteren stevige tegenwind had en vandaag stevige meewind.... (Was trouwens ook zo met mijn voorgaande dieselauto, maar veel minder uitgesproken). Als op eind van het laden de auto nog uitstaat geeft de GOM (of de status in de Connect App) het bereik zonder airco weer. Start je de auto dan zie je de GOM direct dalen als dan de airco ook mee aangaat. In de winter is deze daling meer, in de zomer daalt het maar een klein beetje. Ik heb afgelopen zomer regelmatig op 100% een bereik van 500 - 510 km op de GOM zien staan. Kortom: 100% wil zeggen het maximale gezien de voorgaande en huidige omstandigheden. En die zijn veranderlijk en dus ook wat met 100% bereikt kan worden. De WLTP specs van 460 ga je in de winter zelden halen. Ik heb niet zoveel ervaring met DC laden (probeer het te vermijden), maar dat werkt hetzelfde. Ik denk dat het een toevalstreffer was dat je het gespecificeerde bereik zag.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...