Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Stefan9

Leden
  • Aantal Items

    5
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

Algemeen

  • Auto
    Niro EV

Stefan9's Prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

  • One Month Later
  • Week One Done
  • First Post
  • Conversation Starter

Recente Badges

1

Reputatie

  1. Ik heb het idee dat die meldingen op zich juist zijn, maar dat de situatie ná de melding gewijzigd is. Voorbeeld: je parkeert je auto, maar doet hem niet direct op slot. Daar wordt een melding over gestuurd, maar die komt pas binnen op het moment dat je de auto al op slot hebt gedaan. Oplossing is om de status van de auto in de app even te verversen.
  2. Omdat dit voor jou een belangrijke overweging is, zou ik dit inderdaad navragen bij de dealer en schriftelijk laten bevestigen, je wilt er namelijk achteraf geen gezeur over krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat ze hier moeilijk over doen als ze de auto zelf in onderhoud hebben gehad, maar mochten ze dat nu al wel doen, dan weet je genoeg...
  3. Ik laad zelf in de zomer op 2kW (1 fase, 60%) om te zorgen dat ik het overschot van mijn zonnepanelen zo goed mogelijk benut. Ik heb het gedrag dat jij beschrijft ook wel eens gezien: dat de app meldt dat het laden beëindigd is, om vervolgens weer automatich verder te gaan. Bij mij kwam dat door de load balancing van de laadpaal: Zodra er op de betreffende fase een ander apparaat veel stroom trok werd door de load balancer de laadpaal gestopt, om weer verder te gaan zodra er weer voldoende stroom beschikbaar was.
  4. Het raadsel lijkt opgelost: de auto had, zonder dat ik dat doorhad, een laadstop ingesteld en besloot dus om de batterij voor die stop voor te verwarmen. Ik weet niet of ik een melding hierover over het hoofd heb gezien, of dat er helemaal geen melding is geweest toen ik de navigatie startte. Ik vind dit wel een bijzonder actie, omdat ik in alle gevallen (nu inmiddels 3 keer) de eindbestemming prima kon halen op de volle accu. (Tussen de 30 en 100 km range over bij aankomst) In dit geval is deze automatische functie onhandig, want het zou kunnen dat een laadstop noodzakelijk was geweest als ik een uur lang de batterijverwaming actief had gelaten.
  5. Ik heb onlangs 2 ritten van 200km gemaakt en beide keren werd op een gegeven moment de batterijverwarming in geschakeld. Dit gebeurde bij een buitentemperatuur van ongeveer 4 graden, ongeveer 1 uur rijden tot de bestemming en die bestemming was een 11kW laadpaal, dus geen snellader. De batterijverwarming ging uit toen ik de navigatie stopte, en ging weer aan toen ik de navigatie opnieuw startte. Ik dacht dat de batterijverwarming alleen ingeschakeld wordt op korte afstand (20 minuten ongeveer) rijden met een snellader als bestemming. Het lijkt mij sowieso niet nodig om met een warme accu bij een 11kW lader aan te komen, want ook met een koude accu kan ik probleemloos 11kW laden. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...