Even voorstellen: ik ben Paul en nieuw op het forum. Deze maand mijn oude Sportage ingeruild voor een hybride Sportage 5. (geen plug-in). Omdat er voor mij veel onduidelijk was heb ik veelvuldig dit forum geraadpleegd. Dank voor alle nuttige informatie. De auto rijdt heerlijk. Wat een verschil met het type uit 2010. Toch zijn er ook wel wat mindere puntjes: het open-dak uit 2010 kon gewoon ook op de snelweg open. Dat hoef je met dit panoramadak niet te proberen, wat een kabaal + tocht! De auto is ook een stuk lager. De vorige zag je op de parkeerplaats boven alles en iedereen uitsteken. Je zat in de oude lekker rechtop, had een mooi overzicht. Da's nu wat minder. Eigenlijk was ik meer op zoek naar een moderne uitvoering van het stoerdere 2010 type. Wat er een beetje op lijkt is de Dacia Duster. Maar die heeft een aantal dingetjes niet, zoals een open dakje. Het benzineverbruik ligt in de buurt van de 1:16 á 1:17. Geen idee of dat normaal is voor een Kia Sportage GT line. Wat verbruiken jullie? Ik ben er ook niet achter of je de EV modus vooral gebruikt in de bebouwde kom of op de snelweg. Maakt dat iets uit? Ik hoor het graag, alvast bedankt!