Ga naar inhoud

Ikkia

Leden
  • Aantal Items

    18
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Den Bosch
  • Auto
    Kia Picanto 1.0 zwart metallic, comfort pack

Ikkia's Prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente Badges

1

Reputatie

  1. Mooi zo! Ik hoop dat het snel tot resultaten leidt. In Amerika was het 4 maanden geleden al tot een uitspraak gekomen, daar is dit dus het resultaat van. Hopelijk betekent dat voor de Nederlanders dat we over een maand of 4 ook weten waar we aan toe zijn! http://www.kiaclub.nl/topic/7286-verbruik-nieuwe-picanto/page__st__800#entry110725
  2. Nouja, ik weet niet in welk forum je kijkt, maar er zijn in het Picanto forum talloze onderwerpen. En als dit onderwerp je niet interesseert ( kennelijk vind je geen bezwaar om opgelicht te worden), dan lees je het toch niet? overigens heeft de Rio geen 1.0 benzine bij mijn weten.
  3. Wat raar dat je stelt dat ik met een antwoord moet komen richting KIA, volgens mij draai je de zaken nu om. Zij moeten aan mij uitleggen waarom het allemaal niet klopt. Verder stel je dat KIA meeleest. Als dat echt zo is, waarom reageren ze dan niet op dit onderwerp? Ik denk dat ze het wel prima vinden zo. Af en toe verschijnt er hier een berichtje. Er wordt wat op gereageerd en dan weer een berichtje. Het schiet zo niet op eigenlijk. Ik denk dat ze d'r een beetje om zitten te grinniken en het wel prima vinden dat hier een uitlaatklep is voor de onvrede en dat het daar bij blijft. Er wordt toch niets mee gedaan door de best wel veel ontevreden KIA bezitters.Ik ben niet bang dat mijn auto minder waard wordt. Als dat echt zo is dan is dat een reden te meer om een vuist te maken richting KIA. Laten zij dan maar opdraaien voor die waardevermindering. Én ons schadeloos stellen voor al die extra tankbeurten. Voorlopig denk ik dat we meer kunnen bereiken door de onvrede te centraliseren, dus like die facebook pagina 'KIA Picanto rijders opgelicht'!
  4. We kunnen met zijn allen natuurlijk hier lopen klagen. Diverse mensen denken dat KIA hier ook meeleest. Feit is toch dat dit een besloten forum is. De 'dreiging' richting KIA is er dus niet. Het is meer een beetje lotgenoten contact. Als we niet al die verhalen bundelen en openbaar maken dan gaan de autofabrikanten gewoon door met het op oneigenlijke gronden aanprijzen en verkopen van auto's. Ik denk dat KIA ons pas echt serieus neemt als we als één groep een klacht indienen en als stok achter de deur de publiciteit kunnen zoeken. Al krijgen we er maar een schadevergoeding voor..... Daarom: zorg dat de onvrede over het verbruik gekanaliseerd wordt en plaats je reactie, of like de facebook pagina 'KIA Picanto rijders opgelicht'.
  5. Stickers is een leuk idee, maar ik wil eigenlijk een vuist maken richting KIA dat het schandalig is dat het werkelijke verbruik niet overeenkomt met het theoretische. Ik zou graag met iedereen die de facebookpagina 'Kia Picanto rijders Opgelicht' liken, de publiciteit willen opzoeken. Of we trekken samen op met het onderzoeken of we een juridische procedure kunnen opstarten. Waarschijnlijk wordt er in de nieuwste folders nog steeds een onjuiste voorstelling van zaken gegeven. Dat kunnen we dan aanpakken onder de noemer 'misleiding'. Ze weten nu onderhand zelf ook wel dat die getallen nergens op slaan. Dus mensen: kom op! Dan staan we samen sterk!
  6. Ik blijf me opgelicht voelen en vind niet dat KIA er zomaar mee mag wegkomen. Ik heb daarom een facebookpagina gemaakt, " Kia Picanto Rijders Opgelicht". Op die manier hoop ik er achter te komen hoe groot nu eigenlijk de onvrede is onder de Picantorijders en of we een schadeclaim kunnen indienen bij KIA. Ik vind oplichting echt niet een te zware term. Ze hebben willens en wetens de zaken anders voorgespiegeld dan ze zijn. Ook kan ik me indenken dat mensen om milieuredenen een zuinige (minder Co2 uitstoot) auto wilden gaan rijden. Ook zij zullen zich bekocht voelen. Dus: like de pagina, of laat een bericht achter en deel hem met je facebookvrienden! http://www.facebook.com/KiaPicantoRijdersOpgelicht
  7. @artcev: KIA moet niet schermen met getallen die alleen op een afgesloten circuit of in een hal onder ideale omstandigheden haalbaar zijn. Niemand van ons woont op een circuit of in een dichte hal, toch? Ze moeten toch een keer het signaal krijgen (van consumenten of de politiek) dat ze moeten uitgaan van een realistisch gebruik. De Picanto verbruikt extreem veel bij het optrekken. Hij verbruikt nog meer dan de Polo 1.4 van mijn vriendin van 7 jaar oud..... Het gaat er ook niet om wat wij zuinig vinden (bijv. vergeleken met een Alfa 156 of een Opel Vectra), maar dat KIA ophoudt met ons een verkeerd plaatje voor te schotelen. Als alle autofabrikanten eerlijke cijfers hanteren, dan kunnen wij daar tenminste onze keuze op baseren en appels met appels vergelijken. Ik vind de Picanto een leuk autootje om te zien, maar voor mij is verbruik belangrijker dan uiterlijk en ik zou dus achteraf een andere gekozen hebben. En dat neem ik KIA kwalijk. Dat ik nu door valse voorlichting toch geen goede investering heb gedaan.
  8. Da's dan weer jammer. Ik had graag als genoegdoening een ruimtereisje willen maken! @artcev: Da's dan altijd nog veeeel meer verbruik als KIA in de folders belooft. En ik weet uit ervaring dat je dan echt je best moet doen!
  9. Helemaal met @fwestdijk eens. Ik ben het ook schijtziek om met een ei onder mijn voet te rijden om een beetje redelijk verbruikscijfer te halen. Vrienden van mij hebben sinds kort een Suzuki Alto, scheuren met het ding rond en verstoken minder dan ik met mijn kut-kiaatje in de oma-stand..... Het is bewuste oplichterij en ik snap niet dat KIA er mee wegkomt. Het is toch gewoon voorliegen? Ze kunnen toch niet zeggen dat ik het had kunnen weten? Als dat zo was had ik namelijk wel een andere gekozen. Kom op, we organiseren ons en eisen op zijn minst een excuus!
  10. Vandaag op iex.nl, we kunnen compensatie tegemoet zien? SEOUL (AFN) - De Zuid-Koreaanse autofabrikant Hyundai en dochteronderneming Kia Motors hebben de zuinigheid van sommige modellen overdreven. Dat blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA). Het EPA begon een onderzoek naar de voertuigen na klachten van consumenten. De hoogste gevonden afwijking bedroeg '6 mijl per gallon' (circa 2,5 kilometer per liter). In totaal overdreven de automakers de zuinigheid van meer dan een miljoen verkochte voertuigen: zo'n 900.000 in de VS en 172.000 in Canada. Volgens de Koreaanse automakers zijn de foute zuinigheidscijfers te wijten aan ,,procedurele fouten''. Ze beloofden gedupeerden te compenseren, maar konden een afstraffing op de beurzen maandag niet voorkomen. http://www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-051112-039/Automakers-overdrijven-zuinigheid-modellen.aspx
  11. Ik heb een GDW trekhaak gekocht bij trekhaakshop. Was na 2 dagen binnen. Zat er ook zo onder, moest wel een klein stukje midden onder de achterbumper weghalen (niet zichtbaar trouwens). Nou moet ik nog de kabelboom monteren, maar ik kan met geen mogelijkheid ontdekken waar de connectors te vinden zijn. Uit de bijgeleverde montagehandleiding kan ik het ook niet afleiden. 'Ineens' staan ze op de tekening.... Als iemand me dit wil zeggen, graag!
  12. Hoi Effenix. Heb je hier een foto van en hoe heb je het aansluittechnisch gedaan? Ben heel benieuwd en ge"interesseerd hiernaar.
  13. Geen probleem: mijn fiets (race) weegt 8,5 Kg......
  14. Hoi Roland, ik ben erg benieuwd naar je ervaringen, met name het wegzagen uit de bumper, hoe bepaal je dat? Is daar een sjabloon voor? Ik ben het ook van plan, maar nog een beetje huiverig. Ik wil graag leren van iemands ervaringen op dit vlak. Ook kom ik een beetje in verwarring als ik de verschillende kabelbomen zie die je er bij kunt bestellen. Als ik verder geen opties als parkeersensoren heb welke is dan voor mij van toepassing? (2012 Picanto 1.0 met comfortpack)? Ik wil er in principe alleen maar fietsen op vervoeren, Hopelijk weet jij meer? Gr, Harry
  15. Ik heb ook al eerder gepost dat ik het sturen wat vaag en zwaar vond. Terug naar de garage gegaan. Die hebben ermee gereden. Henzelf viel niets op. Ze denken dat het allemaal nog bij "inrijden" hoort (rubbers nog stug, en het schijnt een beetje bij "electronische stuurbekrachtiging" te horen (??). Uiteindelijk had ik er ook nog geen 250Km mee gereden. Dus misschien hebben ze gelijk. Daar hou ik het dan maar op. Als ik bij de 1000 ben en ik merk nog steeds iets, dan kijken ze alsnog verder.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...