Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo! Ik ben in het bezit van een Kia Picanto sinds maart..

Nou heb ik al een aantal problemen gehad,

Hij wil soms totaal niet in z'n achteruit.. Ik na de garage toe, had een afspraak gemaakt ervoor..

Toen gingen we 's ochtends dat testen, en inderdaad hij wou een paar keer niet in zijn achteruit.

Ik zei als ik het stuur een beetje beweeg dan hoor je een tik.. Heb ik speling op de stuurkogels?

Hij zei; ja, ik zal het melden aan de monteur.

Kom om 12 uur maar terug.

Dus ik om 12 uur terug krijg ik te horen dat ik een hele nieuwe stuurkolom krijg en dat ze al transmissie olie hebben vervangen..

Binnenkort nieuwe stuurkolom dus.. Ik zei lekker is dat, komt dat vaak voor?

Volgends de man achter de balie niet, nja dan zal ik dat maar moeten geloven..

En het probleem met de achteruit is nog niet echt opgelost.. De nieuwe transmissieolie hielp ook niet zoals mijn vader al zei.

Binnenkort kan ik er heen voor de nieuwe stuurkolom en dan wordt hoop ik het probleem met zijn achteruit aangepakt!

Ik vind het ondanks dit een goede auto! Veel beter als die C1, 107, Aygo die zijn zo standaard deze heeft wat anders wat hem uniek maakt!

Groeten Erwin

Geplaatst

@Erwin,

Van het probleem van de speling op de stuurkogels heb ik nog niet eerder gehoord.

Maar ik begrijp dat dit, op korte termijn, wordt opgelost.

Voor wat betreft het niet in de achteruit kunnen krijgen zijn er wel meerdere meldingen.

Overigens is dit niet specifiek KIA maar komt ook bij andere merken voor.

Vaak wil het helpen, als hij niet in de achteruit wil, om eerst even in de eerste versnelling

in te schakelen en de koppeling eventjes een beetje op laten komen. Auto rolt dan een

beetje naar voren. Daarna in z'n achteruit zetten. Dit gaat dan, meestal, perfect.

Probeer het eens en laat even weten of dit goed werkt.

Suc6

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

@Erwin,

Van het probleem van de speling op de stuurkogels heb ik nog niet eerder gehoord.

Maar ik begrijp dat dit, op korte termijn, wordt opgelost.

Voor wat betreft het niet in de achteruit kunnen krijgen zijn er wel meerdere meldingen.

Overigens is dit niet specifiek KIA maar komt ook bij andere merken voor.

Vaak wil het helpen, als hij niet in de achteruit wil, om eerst even in de eerste versnelling

in te schakelen en de koppeling eventjes een beetje op laten komen. Auto rolt dan een

beetje naar voren. Daarna in z'n achteruit zetten. Dit gaat dan, meestal, perfect.

Probeer het eens en laat even weten of dit goed werkt.

Suc6

Grtz.

Specialmade

Hallo..

Ik heb dat idd al geprobeerd, maar dat werkt niet echt.. Soms wil hij echt niet in zijn achteruit, lastig als je bij de winkel staat en je hebt geen ruimte om achteruit te gaan..

Tegenwoordig let ik er wel op maar het is wel erg irritant..

Zal maandag bellen voor een afspraak om de stuurkolom te vervangen want als het goed is moet hij er nu zijn

En dan hoop ik wel dat ze de achteruit fixen

Groeten Erwin

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...