Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb ook maar de normale besteld want dat gtaat sneller dan 4 weerstandjes solderen.

Er schijnt een knipper relais te zijn speciaal voor LED lampjes waar je geen weestand hoeft te gebruiken, daar ga ik nog naar zoeken.

Je vervangt de twee relais in de zekeringkast onder de motorkap en klaar !!!

Hoop ik :)

Slimme actie, dat ge-emmer met die weerstanden, je komt er toch al zo lastig bij, extra risico op storingen !

Doe maar gewoon die rode "normale" lampjes. Werkt perfect, kost geen drol en ziet er perfect uit !

Kun je ze uiteindelijk lastig krijgen, geef het me door, dan stuur ik er wel 2 op !

Grtz, Dick

Geplaatst

Bedankt Dick,

Ik heb er inmiddels 4 besteld voor het gruwelijke bedrag van 47 cent per stuk :) De verzendkosten waren beduidend hoger dan het pakket, 4 Euro.

Ik ben vandaag nog op zoek geweest naar de plaats van het knipper relais wat volgens de dealer links onder het dashboard zou zitten.

Hij zei ook dat het twee schroefjes waren, dat waren er toch wat meer.

Het is niet het relais wat onder de motorkap zit, helaas want dat was zo gebeurt.

Na diverse kappen en ook rondom het stuurkolom kappen te hebben weggehaald heb ik het relais nog niet gevonden.

Ik heb zelfs het hele zekeringkastje uit de auto gehad om te kijken of het daar niet in zat. Ook niet !

Het rare is dat ik het relais hoor klikken maar waar het zit ????????

Ik denk dat ik het gewoon doe met de ouderwetse gloeilampjes :)

Grt Moulin.

• Like 1
Geplaatst

Wordt dat klikken tegenwoordig niet gedaan door een luidsprekertje? Dat aan/uit knipperen gaat volgens mij electronisch en is het geluid erbij gedaan omdat we dat zo verwachten.

Zelfde als Voice over IP. Dat wordt voorzien met zogenaamd "comfort noise" omdat als je dat niet hebt je steeds denkt dat de verbinding verbroken is. Erg grappig om zelf te ervaren ook.

Marcel

• 4 weken later...
Geplaatst

hoi,vondt die oranje knipperlichten vooraan ook niet zo hip,

heb ze simpelweg vervangen door zilverkleurige 21 watt assymetrische gloeilampen .

Veel toffer en vooral 2 minuten werk,en voor de prijs moest ik het ook al niet laten,

nog geen 5 euro voor 2 lampjes :-)

Mike.

• 1 maand later...
Geplaatst

Bedankt Dick,

Ik heb er inmiddels 4 besteld voor het gruwelijke bedrag van 47 cent per stuk :) De verzendkosten waren beduidend hoger dan het pakket, 4 Euro.

Ik ben vandaag nog op zoek geweest naar de plaats van het knipper relais wat volgens de dealer links onder het dashboard zou zitten.

Hij zei ook dat het twee schroefjes waren, dat waren er toch wat meer.

Het is niet het relais wat onder de motorkap zit, helaas want dat was zo gebeurt.

Na diverse kappen en ook rondom het stuurkolom kappen te hebben weggehaald heb ik het relais nog niet gevonden.

Ik heb zelfs het hele zekeringkastje uit de auto gehad om te kijken of het daar niet in zat. Ook niet !

Het rare is dat ik het relais hoor klikken maar waar het zit ????????

Ik denk dat ik het gewoon doe met de ouderwetse gloeilampjes :)

Grt Moulin.

Hoi Moulin,

Heb je de lampjes ondertussen erin zitten ?

Ben je al in de gelegenheid geweest een foto/filmpje te maken ?

Grtz, Dick

Geplaatst

Hallo Freddy,

Helaas moeten er dan weerstandjes tussen.

@Dick , sorry MOV file uploaden gaat niet :(

Ik maak wel foto's.

Geplaatst

Hallo Freddy,

Helaas moeten er dan weerstandjes tussen.

@Dick , sorry MOV file uploaden gaat niet :(

Ik maak wel foto's.

Hoi Moulin en andere,

Ik ben er vandaag maar eens ingedoken (had wat tijd over) en heb maar effe snel een filmpje gemaakt op de "KiaTune"

Kan allemaal wat mooier en beter, maar dat doe ik nog wel een keer. Overdag is het wat beter (en mooier) te zien, maar ja

voor degene die geen idee hebben waar dit over gaat ...................

Watch and see .........................

Grtz, Dick van Dyke

Link:

Geplaatst

Kan niet zeggen dat ik het heel erg mooi vind...

Een knipperlicht hoort toch oranje te knipperen :)

Geplaatst

Ik vind oranje knipperlichten ook duidelijker zichtbaar in het verkeer dan witte knipperlichten; die vallen toch minder op naast lampen met een gelijksoortige kleur.

En verder vind ik zo'n oranje gloed in voor-knipperlichten juist wel mooi staan.

Geplaatst

Ik vind oranje knipperlichten ook duidelijker zichtbaar in het verkeer dan witte knipperlichten; die vallen toch minder op naast lampen met een gelijksoortige kleur.

En verder vind ik zo'n oranje gloed in voor-knipperlichten juist wel mooi staan.

Geplaatst

Hoi Dick,

Zo ziet het er bij mij ook uit !

Ik vind het wel mooi staan:)

Ik ga ook de oranje lampjes van de spiegels voor witte vervangen, ff kijken hoe dat staat.

Grt Moulin

Geplaatst

Hoi Dick,

Zo ziet het er bij mij ook uit !

Ik vind het wel mooi staan:)

Ik ga ook de oranje lampjes van de spiegels voor witte vervangen, ff kijken hoe dat staat.

Grt Moulin

En dat mag volgens mij (dus) niet .........

Kijk dat svp even na. Eerder op dit onderwerp is er iets over geschreven, Ik dacht door Bowie ?

Anders even bij de RWD bnakijken/lezen/vragen.

Grtz, Dick

Geplaatst

dit mag dus gewoon geen probleem maar dan alleen aan de voor kant

lees artikel 2 maar even goed door

Voertuigreglement

Artikel 5.2.53

1. De grote lichten, dimlichten, stadslichten en achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.

2. De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.

3. De zijrichtingaanwijzers, bedoeld in artikel 5.2.51, onderdeel f, mogen niet anders dan ambergeel stralen.

4. De achterlichten en mistlichten aan de achterzijde mogen niet anders dan rood stralen.

5. De remlichten mogen niet anders dan rood of ambergeel stralen.

6. De kentekenplaatverlichting mag niet anders dan wit stralen en mag niet naar achteren stralen.

7. De markeringslichten mogen naar voren niet anders dan wit, en naar achteren niet anders dan rood stralen.

8. De zijmarkeringslichten mogen niet anders dan ambergeel stralen. Indien het achterste zijmarkeringslicht onderdeel uitmaakt van een rood stralend licht dan wel van een rode retroreflector, mag dit licht rood stralen.

Artikel 5.2.55

1. De in artikel 5.2.51 bedoelde lichten moeten goed werken.

2. De verlichtingsarmaturen en de onderdelen daarvan moeten deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd.

3. De glazen van de verlichtingsarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig worden beïnvloed.

4. Lichten met dezelfde functie moeten van gelijke grootte, gelijke kleur en gelijke of nagenoeg gelijke sterkte zijn. Lichten en retroreflecterende voorzieningen met dezelfde functie moeten symmetrisch links en rechts van het midden van het voertuig zijn bevestigd.

5. De in artikel 5.2.51 bedoelde lichten en retroreflectoren, voorzover het het lichtdoorlatend gedeelte betreft, mogen ten hoogste een vierde deel zijn afgeschermd, mogen niet zijn afgeschermd, onverminderd het bepaalde in artikel 5.18.7, eerste lid.

6. De retroreflectoren van het voertuig mogen geen gebreken vertonen, die de retroreflectie beïnvloeden.

7. Onze Minister kan regels vaststellen omtrent het bepaalde in het tweede en derde lid

Geplaatst

dit mag dus gewoon geen probleem maar dan alleen aan de voor kant

lees artikel 2 maar even goed door

Voertuigreglement

Artikel 5.2.53

1. De grote lichten, dimlichten, stadslichten en achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.

2. De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.

3. De zijrichtingaanwijzers, bedoeld in artikel 5.2.51, onderdeel f, mogen niet anders dan ambergeel stralen.

4. De achterlichten en mistlichten aan de achterzijde mogen niet anders dan rood stralen.

5. De remlichten mogen niet anders dan rood of ambergeel stralen.

6. De kentekenplaatverlichting mag niet anders dan wit stralen en mag niet naar achteren stralen.

7. De markeringslichten mogen naar voren niet anders dan wit, en naar achteren niet anders dan rood stralen.

8. De zijmarkeringslichten mogen niet anders dan ambergeel stralen. Indien het achterste zijmarkeringslicht onderdeel uitmaakt van een rood stralend licht dan wel van een rode retroreflector, mag dit licht rood stralen.

Artikel 5.2.55

1. De in artikel 5.2.51 bedoelde lichten moeten goed werken.

2. De verlichtingsarmaturen en de onderdelen daarvan moeten deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd.

3. De glazen van de verlichtingsarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig worden beïnvloed.

4. Lichten met dezelfde functie moeten van gelijke grootte, gelijke kleur en gelijke of nagenoeg gelijke sterkte zijn. Lichten en retroreflecterende voorzieningen met dezelfde functie moeten symmetrisch links en rechts van het midden van het voertuig zijn bevestigd.

5. De in artikel 5.2.51 bedoelde lichten en retroreflectoren, voorzover het het lichtdoorlatend gedeelte betreft, mogen ten hoogste een vierde deel zijn afgeschermd, mogen niet zijn afgeschermd, onverminderd het bepaalde in artikel 5.18.7, eerste lid.

6. De retroreflectoren van het voertuig mogen geen gebreken vertonen, die de retroreflectie beïnvloeden.

7. Onze Minister kan regels vaststellen omtrent het bepaalde in het tweede en derde lid

Dank Xtra40 !

Maar die "spiegel" richtingaanwijzer, is die "naar voren" , "opzij" of "beiden"

Wat denk jij ervan ?

Geplaatst

volgens mij is die naar beiden kanten maar je hebt e ook die alleen opij te ien zijn dat hangt wel een beetje van de uitvoering af

en anders zet je hem aan ga je voor of naast je auto staan en als je de verlichting kan zien dan weet je het genoeg zo doet de keur meester het ook

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...