Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Ik las vandaag dat de kaart update bij navteq euro 144 kost volgens mij was dat eerder euro 169 Dat scheelt weer een beetje Maar kun je die zelf makkelijk installeren of moet dat de garage doen..

Bedankt Duske

Geplaatst (aangepast)

Kwestie van USB stick erin een paar keuzes maken tijdens het proces en dan 1 1/2 uur rondrijden ( of de motor laten draaien ) en dan is het klaar. Ik heb het ook zo gedaan.

aangepast door Alex VB
onnodig qouten
Geplaatst (aangepast)

Moet je de code vooraf doorgeven of ? Want ik als dat je een code naar Navteq moest sturen

bedankt Duske

aangepast door Alex VB
onnodig quoten
Geplaatst

Duske, code moet je invoeren. Gaat je echt lukken en verwijst zich vanzelf.

Zoals aangegeven de motor laten draaien. Aangezien stationair draaien niet

goed is voor de motor toch maar rondrijden. Ik zou er gewoon een tochtje

van een uur van maken, dan is de update onderhand ook wel geïnstalleerd.

Suc6 ermee!

Geplaatst (aangepast)

Hoi Smart,

In een ander item had ik aangegeven dat de Spaanse dealer nieuwe software erin zou zetten Oke ik ben daar geweest en in eerste instantie waas de software de 5.13 en is dat nu nog wel echter er is wel het een ander veranderd zag ik Zo is de nav versie van 201-08 021 naar wat er nu op staat 2011-05-25 gegaan Wat er ook veranderd is is map Dit was bij mij 309E79D en is nu geworden 309E7A2 de firmware is van 1.38 sl naar 1.41 sl gegaan Zou dat beteken dat ze er een nieuwe map update hebben opgezet IS DE 309E7A2 DE NIEUWE VERSIE.

Het heeft mij niets gekost dus !!!

groet Duske

Voor regels mbt het quoten zie snelcursus quoten

aangepast door Alex VB
onnodig quoten
Geplaatst (aangepast)

ik denk dat je niet de nieuwe kaartversie hebt want deze zou moet beginnen met 310E7A1 en/of 2 (Bij de Kia Rio) en ik neem aan dat voor de andere modellen dezelfde cijfers gehanteerd worden? Vandaag kia.nl gebeld ivm de kaartversie van mijn nieuwe rio en de medewerker vertelde me dat 09 staat voor de kaarten van 2009, 10 voor 2010 en meestal komt er na het 3e kwartaal weer een update en dan zal het waarschijnlijk 311 worden.

aangepast door Alex VB
onnodig quoten
Geplaatst (aangepast)

Hoi rightone,

Ik heb Nanteq vanuit Spanje gebeld Ze hebben mij keurig te woord gestaan en heb hem alles verteld wat er nu in de informatie staat van het navigatie systeem Sportage En hebt klopt er zit nu de nieuwste kaart versie in. Nu dat vind ik nogeens klasse van mijn KIA dealer in Spanje Alicante.

Die verdiend van mij een warme douche

Duske

aangepast door Alex VB
onnodig quoten
Geplaatst

post-2736-0-31446700-1340212330_thumb.jpgZie image.

Dit heb ik er al het hele jaar inzitten.

Geplaatst (aangepast)

maar als je goed leest ik niet en heb hem nu gratis geinstalleerd gekregen

duske

aangepast door Alex VB
onnodig quoten
Geplaatst

Ik zie deze discussie aan en niemand alleen blijkbaar Navteq die zegt dat ik nu de nieuwate kaart heb Nu weet ik het ook niet meer

duske

Geplaatst

Klopt helemaal, alleen je hebt de nieuwste firmware. Maar niet de laatste kaart, want die kost geld.

Geplaatst (aangepast)

Ik begrijp het niet allemaal Zal nog een keer vertellen Heb Navteq in Nederland gebeld en hb hem het hele listje voorgelezen dus met 5.13 en 2.68 20-05-2011 Map 309E7A2 en de firmware 1.41sl EN deze persoon van Navteq heeft mij medegedeeld dat dit voor de Sportgae de nieuwste kaart map is En waarom kan dit in Spanje niet gratis zijn De auto is van oktober 2011 Niuew en misschien hebben ze dat wel gedaan als service

Duske

aangepast door Alex VB
onnodig Quoten
Geplaatst

Navteq moet die vent/griet op straat zetten of ze snappen het zelf niet.

309e7a2 is oud en 310E7A2 is de nieuwe set kaarten.

Heeft niets met de software van het navigatie systeem te maken dat zijn twee verschillende dingen..

Geplaatst

Heeft niets met de software van het navigatie systeem te maken dat zijn twee verschillende dingen..

Kan jij me misschien ook het verschil vertellen tussen 310E7A1 en de 310E7A2 want zelfs de medewerker van de magazijn van de dealer weet het niet zelf dat ik aan dat auto's die nu van de boot komen de 310E7A1 hebben en als je via de dealer een kaartversieupdate krijgt/koopt de 310E7A2 krijgt of zie ik het verkeerd want kaartversieupdate wordt meestal maar 1x per jaar gemaakt

Geplaatst

Hoi Bowie,

Ik heb gisteren weer een keer gebeld En volgens mij had ik de zelfde persoon aan de telefoon Weer gevraagd heb ik met 309E7A2 de nieuwste versie Ja mijnheer daar heeft de nieuwste versie mee . Maar ik was niet overtuigd naar aanleiding wat hier allemaal geschreven word en heb doorgevraagd Ik vertelde hem wat dan de 310 betkende en of dat dan niet de nieuwste versie was Ja nu ga ik twijfelen zei hij en ging het nakijken En wat denk je hij kwam terug met de mededeling dat inderdaad de 310 de nieuwste was en niet de 309 . Oke zei ik maar hij wilde toch nog wat kwijt Wilt u de nieuwste versie betsellen want als ik hem tel besteldee kreeg ik 10 % korting Ik zei tegen hem ik kijk wel bedankt en afgelopen was het gesprek Wat moet je hier uit concluderen HET ZELFDE ALS JIJ ZEGT ZO'N MAN BUITEN GOOIEN

Groet duske

Geplaatst

1. Kan jij me misschien ook het verschil vertellen tussen 310E7A1 en de 310E7A2

2. Kaartversieupdate wordt meestal maar 1x per jaar gemaakt

1. Nee, weet ik niet. Er zit ook geen overzicht bij wat er verandert is "Change List, History List, Release List" of hoe ze noemen

2. Frequentie van de kaart update's is afhankelijk van een paar factoren.

Wie is de maker van de kaarten.

Wie heeft het navigatie systeem gebouwd.

Welke hardware is gebruikt.

Software die de kaarten uitleest.

Kia heeft gekozen voor een Navigatie systeem gemaakt door LG.

Hardware van het systeem is anders dan van de meer bekendere navigatie systemen.

Software is ook specifiek voor Hyundai/Kia groep. Hebben ze dit wel in eigen beheer, denk het niet.

Kaart updates doorgaan hierdoor een langer traject voordat ze geintegreerd zijn in het systeem.

Kaartupdate's lopen hierdoor achter op de meer bekendere systemen.

Geplaatst

De kaarten zijn van Navteq, wiens kaarten ook gebruikt worden door Garmin, ( ik heb er zelf 2 ) die op haar beurt 4x per jaar een kaartupdate levert, waar je uiteindelijk maar 1x € 100.00 voor betaalt de rest van de levensduur van het Systeem.

P.s. Kaarten lopen altijd achter, want tussen het weten van wijzigingen en uigeven als kaart is een tijdrovede zaak.

Wil O.

Geplaatst

De kaarten zijn van Navteq, wiens kaarten ook gebruikt worden door Garmin, ( ik heb er zelf 2 ) die op haar beurt 4x per jaar een kaartupdate levert, waar je uiteindelijk maar 1x € 100.00 voor betaalt de rest van de levensduur van het Systeem.

P.s. Kaarten lopen altijd achter, want tussen het weten van wijzigingen en uigeven als kaart is een tijdrovede zaak.

Wil O.

Ik heb ook een Garmin 660 Maar hoe kun je die kaart gebruiken voor de navteq want met de garmin sluit ik altijd aan op mijn laptop en dat lijkt mij met het nav systeem van de Kia Sportage een probleem

Kun jij mij iets meer hierover vertellen

duske

Geplaatst

Ik kan ze helaas niet voor de KIA gebruiken, maar wil alleen maar aangeven dat ingebouwde Navi's hopeloos achterlopen.

Wellicht voer voor uitvogelaars.

Wil O.

• 2 weken later...
Geplaatst

Van mijn Kia dealer kreeg ik dit bericht:

"Is uw Kia Sportage uitgevoerd met een origineel Nissan Connect navigatiesysteem?

Dan is de kans groot dat deze is uitgevoerd met flitspaalsignalering"

Ik heb dus een Kia SP3 van jan.2012 met een AF-fabriek nav.

Weet iemand wat hiermee bedoeld word?

Kan het uiteraard aan de dealer vragen(kan altijd nog) maar misschien zijn er meer mensen die zich dit afvragen.

Groet,

vand.m

Geplaatst

Ik vermoed dat deze dealer Kia & Nissan verkoopt (dat doet mijn dealer ook) en e.e.a. door elkaar haalt. Het Nissan systeem heeft niets met onze Sportage te maken.

Geplaatst

Ik vermoed dat deze dealer Kia & Nissan verkoopt (dat doet mijn dealer ook) en e.e.a. door elkaar haalt. Het Nissan systeem heeft niets met onze Sportage te maken.

OK! Bedankt! Mijn dealer verkoopt idd ook Nissans.Ik denk dat ik de dealer er maar op zal wijzen dat het nu een beetje verwarrend overkomt!

Had denk ik moeten staan : Is uw NISSAN uitgevoerd met een origineel Nissan Connect navigatiesysteem?

Dan is de kans groot dat deze is uitgevoerd met flitspaalsignalering.

Ik ga het doorgeven!

Groet,

vand.m

Geplaatst

Ik kan ze helaas niet voor de KIA gebruiken, maar wil alleen maar aangeven dat ingebouwde Navi's hopeloos achterlopen.

Wil O.

Misschien is dat zo, maar alle kaarten lopen natuurlijk achter, de een alleen een beetje meer dan de ander.

Maar heb je daar nu echt zoveel last van?

Ik geloof het niet.

Daarentegen werkt het ingebouwde navisysteem voortreffelijk. Zelf op de rotonde wordt de afslag aangegeven! Dat doe onze met de nieuwste kaarten geupdate TomTom op onze andere auto echt niet. En alle losse navikastjes niet omdat die alleen met het GPS systeem werken. En dan zo'n kastje met draad naar je aansteker ziet er niet uit vergeleken met een mooi ingebouwd systeem met groot scherm. Zeg nu zelf.

Ik bedoel maar, elk nadeel heeft zijn voordeel (uitspraak is niet van mij).

Voor mij is het een klein nadeel voor een groot voordeel.

Natuurlijk zou LG het updatesysteem kunnen verbeteren door meer informatie en aan het update abonnementsysteem van Tomtom, waar je voor een vast bedrag per jaar 4 updates van de kaart krijgt, kan LG nog een puntje zuigen. Maar misschien komt dat nog.

Geplaatst (aangepast)

ik heb vandaag mijn niuewe kaartupdate geinstalleerd en werkt goed Inderdaad wat je zegt een software update van LG zou niet verkeerd zijn ,maar ik denk dat Kia dat moet regelen

groet duske

aangepast door Alex VB
onnodig quoten! Zie forumregels!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...