Guest linus Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Wij hebben een Kia Cerato gekocht in nov. 2007. Een vinden wij allebij prachtige Auto,rijd goed.zuinigheid laat nog te wensen over?? Kan missschien nog goed komen als hij goed ingereden is? Verder hebben wij een probleem met het schakelen!!!??? Bij het schakelen blijft het toerental van de Motor hoog,dit schakeld niet prettig. Wie heeft hier nog meer last van??? Volgens mijn Garage ligt dit aan de tunings chip van het motor managemant.(hier is niets aan te doen?) Het toerental word volgens hem zo hoog gehouden om te voldoen aan de Emissie eisen??? Met groet Linus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazteam Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Welkom hier op het forum. Dat het toerental wat hoger ligt met een koude motor is normaal. Gelijk dan maar wat vragen: Is het toerental ook hoog bij een warme motor? Wat is dan het (verhoogde) toerental?? Over het brandstof verbruik: Wij hebben ook een Cerato-ervaring, maar dan 2 jaar geleden, zie hier: http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=126 Groeten Philip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Brandstofverbruik omlaag doen: Banden op perfecte spanning brengen, je rechtervoet meer in bedwang houden en vooral het nieuwe rijden toepassen. www.hetnieuwerijden.nl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest linus Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Welkom hier op het forum.Dat het toerental wat hoger ligt met een koude motor is normaal. Gelijk dan maar wat vragen: Is het toerental ook hoog bij een warme motor? Wat is dan het (verhoogde) toerental?? Over het brandstof verbruik: Wij hebben ook een Cerato-ervaring, maar dan 2 jaar geleden, zie hier: http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=126 Groeten Philip Het blijft nu ijzig stil aan Uw kant. Het stationair toerental van de auto is verder prima. Alleen bij het schakelen blijft het toerental hangen. Ik schakel b.v over bij 3000 toeren en dan duurt het even dat het toerental wegzakt. Dit schakelt heel vervelend. Linus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazteam Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Welkom hier op het forum.Dat het toerental wat hoger ligt met een koude motor is normaal. Gelijk dan maar wat vragen: Is het toerental ook hoog bij een warme motor? Wat is dan het (verhoogde) toerental?? Over het brandstof verbruik: Wij hebben ook een Cerato-ervaring, maar dan 2 jaar geleden, zie hier: http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=126 Groeten Philip Het blijft nu ijzig stil aan Uw kant. Het stationair toerental van de auto is verder prima. Alleen bij het schakelen blijft het toerental hangen. Ik schakel b.v over bij 3000 toeren en dan duurt het even dat het toerental wegzakt. Dit schakelt heel vervelend. Linus Beste Linus, Waar had ik dan op moeten reageren?? De info waar ik op reageer is nu pas beschikbaar. Ik denk dat de gaskabel te droog staat en daardoor te moeilijk door de mantel loopt. Ik denk dat de dealer dit simpel kan oplossen door de binnenkabel te demonteren en lichtelijk inolie?n, en daardoor KAN het probleem opgelost zijn. Philip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
16_v Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 dat is de afstelling van de software dit heeft kia gedaan voor de emissie eisen te halen ik weet het probleem. meschien dat het weg is als je de auto chipt maar dat durf ik niet te zeggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CB500S Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Als je met gevoel rijdt moet-ie toch doen wat je verwacht? Ik gebruik het "nieuwe rijden" als rijstijl, schakelen doet-ie vlot en redelijk vlekkeloos. Slechts bij wegrijden is het wel eens nodig om in z'n vrij de koppeling even op te laten komen om de tandwielkast aan het draaien te krijgen. N.B.: het is geen race-blok! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CB500S Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 De vraag is: "Wat is veel"? Het is een redelijk gewichtige auto met een hoog front en brede banden. 1 op 13 tot 1 op 15 haal ik er mee. Korte afstanden slobbert de Cerato meer, maar dat is logisch. Doet iedere moderne auto door automatische choke/rijkere injectie. Bovendien: gassen en remmen op korte stukjes is een dure hobby. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
focwa Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 hoi wij hebben sinds een andere halve maand ook kia cerato. nu blijft bij ons de toerental ook hangen tijdens het schakel bij elk toerental. ze hebben de auto na gekeken en met kia zuid gebeld en die zeiden dat het standaard in zit en er niks tegen te doen is. maar zou het de gaskabel kunnen zijn. en onze kia houd ontzettend erg in waar ligt dat aan is dat te verhelpen. mvg ron Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartS Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 verbruik met onze kia cerato hier is 1:12 korte stukjes woon-werk (6 km enkel) en 1:14-1:15 op snelweg. ik schakel altijd voor 3000 rpm als het blok nog koud is. verder gegn last van hangend gas tijdens schakelen; (niet opgevallen iig) technische fiche: apparaat is van 2005, 1.6 en 37000km wat voor blok ligt er bij jullie in Ron? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ceratorijder1 Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Wij rijden met een Cerato 2.0 handgeschakeld van 2007. Het verbruik bij ons is 1 op 13,4 gemiddeld. Dit vind ik niet verkeerd en is zelfs conform fabrieksopgave wat meestal niet gehaald wordt.Bij normaal optrekken blijft het toerental niet hangen maar als er ver word doorgetrokken in de toeren zakt het toerental wat langzamer zodat er wat minder soepel naar de volgende versnelling geschakeld kan worden.Dit is inderdaad gedaan om emissie eisen, overigens had mijn eerste autootje uit 1986 hetzelfde. Maar bij normaal gebruik heb ik nergens last van met het toerental, we zijn erg tevreden over de Cerato! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartS Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 enige mindere punt vond ik de eerste maand de hoge toerentallen in z'n 5, bij 3000 rpm 120 rijden was ik niet gewend, nu inmiddels wel; gaat prima. ik vindt het een heerlijke cruisebak, lekker radiootje aan met een cd'tje of wat en lekker sturen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
focwa Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 verbruik met onze kia cerato hier is 1:12 korte stukjes woon-werk (6 km enkel) en 1:14-1:15 op snelweg.ik schakel altijd voor 3000 rpm als het blok nog koud is. verder gegn last van hangend gas tijdens schakelen; (niet opgevallen iig) technische fiche: apparaat is van 2005, 1.6 en 37000km wat voor blok ligt er bij jullie in Ron? een 1.6 blok. heb er nu een openluchtfilter op gehangen en blijft nu niet meer zo hangen. mar hij loopt ook moeilijk stationair. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartS Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 tja, ik weet (nog) niet hoe de luchtinlaat geregeld is bij onze 1.6 blokjes, maar als er een MAF sensor inzit doe je er goed aan er in ieder geval passende stukken voor te halen. heb je de filter in plaats van de originele filterbak geplaatst/ heb je sensors moeten verplaatsen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
focwa Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 tja, ik weet (nog) niet hoe de luchtinlaat geregeld is bij onze 1.6 blokjes, maar als er een MAF sensor inzit doe je er goed aan er in ieder geval passende stukken voor te halen.heb je de filter in plaats van de originele filterbak geplaatst/ heb je sensors moeten verplaatsen? nee heb niks moeten verplaatsen. heb allen de bovenkant van de filterbak en de filter zelf er eruit gehaald en de anderjaknt laten zitten past die precies op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartS Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 en het sluit allemaal goed aan?, geen losse stekkertjes ed? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.