Cerato
Discussies, Vragen en Weetjes over de Cerato vind of plaatst u hier
2003->2007
64 topics in this forum
-
- 6 replies
- 266 views
kun je de cv van de kia cerato verwijderen en nieuwe cv met afstandsbediening er voor in de plaats monteren??
Last reply by toinerina, -
- 1 reply
- 2.6k views
Hallo Mijn vriendin heeft een kia cerato van jaar 2007 haar radio ondersteunt aux mode maar ik vindt de aansluiting niet kan iemand mij daar bij helpen
Last reply by Erasmus, -
- 4 replies
- 2.1k views
Hallo, ik ben sinds vorig jaar in het bezit van een Kia Cerato (2007) 2.0 16v. Na problemen met de koppelingspedaal/koppeling is de auto terug geweest bij de garage. Na deze reparatie viel het me op dat de cruise control niet meer werkt. Wat is het probleem, als ik de toets Cruise on/of op het stuurwiel indruk, gaat het lampje branden op dashboard. Als ik dan de Set knop gebruik brandt het lampje (voor korte tijd) op dashboard, maar werkt CC niet. Het lampje Set gaat na korte tijd (enkele seconden), van zelf weer uit. Het lampje van Cruise Control blijft wel branden. Wat zou er aan de hand zijn? (april 2021)
Last reply by Leende, -
- 4 replies
- 5.1k views
Ik was vanplan een occasie Cerato 1.5 CRDI LX te kopen. Maar wat is eigenlijk het verschil tussen de LX en EX? Is er airco op de LX?
Last reply by Murcielaygo, -
Deurvergrendeling sluit elke keer opnieuw
by Guest toinerina1969- 5 replies
- 1.7k views
hallo Mijn kia cerato 1.6 Lx van 2008, heeft steeds problemen met openen van de vergrendeling, steeds slaat het weer op slot, heb inmiddels ook afstandsbediening maar werkt ook niet, ook hetzelfde probleem, steeds slaan de deuren op slot, , zowel met sleutel als afstandsbediening, die niet orgineel is, slan de deuren gelijk weer op slot, kan iemand hulp bieden graag hoor ik hiervan , met wel of geen oplossing alvast bedankt.
- 1 follower
- 7 replies
- 6.5k views
Ik heb vandaag set cv ab gekocht ik wil dat graag inbouwen maar ik heb helemaal geen schema hoe dat moet bij Kia als ik de schema van de cv gebruik gaat die allen dicht heeft iemand enig Ide hoe dat moet Bedankt alvast Rayan Ibrahim
- 2 replies
- 1.8k views
Hoi, Zijn er nog mensen met dit model actief hier (kia cerato 2006)? Ik heb al jaren het probleem dat mijn centrale deurvergrendeling altijd vanzelf op slot gaat. Ik en meerdere garages hebben nooit wat kunnen vinden. Komt dit vaker voor bij dit model? Vroeger was dit alleen in de winter (kou), later gebeurde dit steeds vaker. Bijvoorbeeld wanneer het regende. In de loop van de jaren werd dit alleen maar erger. Nu moet ik snel mijn deur open doen als ik hem van het slot afhaal, soms blijft hij open, maar vaak gaat hij dicht. Het valt mij op als ik een tik tegen de passagiersdeur geef, dat hij dan vaak op slot springt. Ditzelfde gebeurt ook als de deur …
Last reply by Brugg, -
- 0 replies
- 918 views
Hoi, Vorig jaar juni 2018 heb ik mijn remschijven en remblokken voor en achter laten vervangen door een dealer. Aanleiding was dat deze piepen, de blokken en de schijven waren versleten. Het piepen was erg irritant. De laatste weken begon het piepen weer, inmiddels 12000 km gereden na het vervangen van de blokken en schijven. Hiervoor zijn wij weer naar de dealer gegaan en hebben wij de remschijven laten reinigen en een grote beurt laten uitvoeren. Nu beginnen de remmen (waarschijnlijk voor) weer te piepen. Bij de dealer kom ik er niet uit die zegt dat ze de auto weer willen zien?? En dat er geen garantie op zit. Komt dit bij jullie ook voor en wat kan ik er z…
Last reply by Zwartebeer, -
- 0 replies
- 801 views
4/5 keer per maand is het net alsof de handrem er op staat tijdens het rijden. Als je dan je voet van het gas haalt voor een drempel sta je stil voor je de drempel over bent. Nu hebben ze de remblokken klauwen en leidingen al vervangen maar het probleem blijft bestaan. Al bij div garages geweest incl. de kia dealer maar niemand heeft een idee wat het probleem is.
Last reply by Supr3m3 Dalek, -
- 0 replies
- 591 views
Ik wil mijn ramen blinderen. Iemand een idee hoe ik de binnen panelen er makkelijk afkrijg. Zodat ik het hele raam aan binnenkant kan zien. Gaat om de panelen bij achterruit en twee kleine ruitjes achter. Kia cerato 2006 alvast bedankt
Last reply by Blackmamba, -
- 4 replies
- 4.4k views
Hallo allemaal Ik heb een kia cerato uit 2005. Als ik harder dan +- 50 rijd gaat het handrem lampje branden. Als Ik ongeveer onder de 40 km p u ga. Gaat het lampje uit. Iemand enig idee wat Het kan zijn?
Last reply by kiakarel, -
- 5 replies
- 4k views
Hallo, ik ben zonet de eigenaar geworden van een Kia Cerato, 1.5 16v, 2005. Ik wil graag een tweedehands trekhaak plaatsen, nu vroeg ik af welke ik moet zoeken. Ik heb er één gevonden afkomstig van een Kia Rio uit 2001. Enig idee of deze zou passen op mijn wagen? Zijn er nog trekhaken van andere automerken die eventueel zouden passen? Bedankt alvast!
Last reply by 1500vulcano, -
- 4 replies
- 4k views
Heb een nieuwe(Caliber) radio ingebouwd nadat ik bij de vorige (Blaupunkt) radio ook al slechte ontvangst had. Dacht na enig zoek werk dat het aan de vorige radio lag dat de ontvangst zo slecht was. Vandaar de aankoop. Na inbouw bleek ook van de nieuwe radio ondanks juiste aansluiting via isostekkers wederom zeer slecht. Na enig zoekwerk bleek dat de kia cerato een versterkte antenne heeft. Het probleem ligt dus daar. Heb inmiddels een phantoom voeding adapter/versterker uitgeprobeerd. Deze aangesloten op de remote(blauwe )draad van de iso stekker met de bedoeling de 12v door de kern van de coax richting de dakantenne(zoals bij VW,Skoda,Audi) te sturen. Dit had geen enk…
Last reply by Robkro, -
- 0 replies
- 4.5k views
Hoi, Enig idee weet ik het elektrisch schema kan vinden voor de Cerato 1.5 16v uit 2005 voor het plaatsen van een trekhaak? Dank,
Last reply by Airwolfke, -
- 1 reply
- 5.5k views
Hallo iemand enig ide waar de cv module van Kia cerato is en wel kabel kleuren zijn en is cerato postief of negatief gestuurd of pneumatisch ik ben bezig met cv aan het inbouwen cv is de orginale van de auto allen de ab heb ik universele ik wil de universele ab op de orginale module inbouwen graag jullie hulp bedankt alvast
Last reply by bigwade, -
- 2 replies
- 4.4k views
Goedemorgen Kia rijders, Ik ben nieuw op het forum, speciaal aangemeld voor deze vraag. Momenteel rijden wij in een Rio 1.5 LS uit 2005, prima auto voor het geld, mijn vriendin reed tot afgelopen nov in een Opel Astra station diesel. Aangezien deze steeds meer kuren en storingen kreeg hebben we besloten deze de deur uit te doen en tijdelijk met 1 auto verder te rijden. Aangezien we allebei forenzen heb ik er voor gekozen om zoveel mogelijk op de fiets naar het werk te gaan. (43 km enkele reis) Fietsen is een hobby dus redelijk te doen. Maar het bevalt mijn vriendin niet met 1 auto. Te weinig flexibiliteit. Dus komt er binnenkort ws een 2e auto terug. We rijden ong…
Last reply by raassie, -
- 5 replies
- 6k views
Goededag allemaal, Afgelopen weekend ben ik in de ardennen geweest voor even een weekendje er tussenuit. Echter op de heenreis en terugreis maakte ik me wat zorgen over mijn cerato uit 2006. Op de heenreis was ik lekker door aan het rijden, echter toen ik een paar km aan één stuk 170km/uur reed, begon het ABS lampje en handrem lampje te branden. ik ben meteen de eerste parkeerplaats opgegaan wat ik zag en concludeerde daar dat het ABS niet meer functioneerde. Ik heb de auto uitgezet en weer aangezet. Toen was het handrem lampje uit maar het ABS lampje brande nog. Omdat het half 12 in de avond was besloten om toch maar door te rijden, en na een paar meter ging ook…
Last reply by TommieWTB, -
- 1 follower
- 19 replies
- 7k views
Hoi allemaal, Ik heb vandaag een Kia Cerato 1.6 LX uit 2006 gekocht. Proefrit ging prima, radio en boxen deden het goed, klokje op het middenconsole functioneerde, en ook de interieur lampjes werkte prima. Toen ik hem kocht, heb ik de radio eruit gehaald en vervangen met mijn eigen radio ( deze was namelijk wat nieuwer ) Echter, kreeg ik mijn radio niet aan de praat in de cerato, ook kreeg ik de oude radio niet meer werkend. Ik denk, nja dat zal wel aan een kabeltje liggen, dat regel ik thuis wel, dus ik naar huis gereden, echter ik kwam onderweg erachter dat het klokje op het middenconsole uitstaat en de interieur lampjes gaan ook niet meer aan. Heeft iema…
Last reply by Smart, -
- 0 replies
- 4.3k views
Hallo Kia rijers kan iemand mij vertellen waar ik de stuur draden van de centrale deurvergrendeling kan vinden ik heb een cerato 1.6 van 2004 Groet baba
Last reply by baba, -
- 1 reply
- 7k views
Dag samen, Wagen is van een goede vriendin van ons, nochtans is zij zeer tevreden van deze wagen, maar wij slijten toch ook hé. Kort en bondig. Wanneer de motor stationair draait en zijn versnelling in eerste of in die andere versnelling geschakeld wordt ga de pook terug van zelf naar zijn vrije stand, dit gebeurt niet als zijn handrem opstaat waardoor zijn vernellingen niet van zelf uit hun versnelling komen. Zou het aan zijn motorsteun liggen ? PS: Morgen komen ze toch met de wagen bij mijn thuis, gewoon eronder staan en mischien zie ik iets meer, wagen heeft maar 100000 km, dus veel kan het niet zijn. Je ken dat wel, mensen vragen wat het kan zijn, en denken dat Jantj…
Last reply by firedriver, -
- 2 replies
- 4.5k views
Beste Alle, Kunnen jullie mij helpen met het achterhalen wat voor onderdeel het volgende is? ik heb namelijk een lekkage in het stuurbekrachtigingscurcuit en het lijkt hier vandaan te komen. De olie lijkt boven bij de schroef vandaan te komen. De 2 leidingen, die zichtbaar zijn komen direct van de reservoir vandaan waar de stuurbekrachtigingsolie in zit. Bijgevoegd foto's om het onderdeel zichtbaar te maken. Alvast bedankt, Groet, Robbin
Last reply by Robber, -
- 0 replies
- 4k views
Hoi Allen, Ik ben Robbin en in het bezit van een Kia Cerato uit 2004 (diesel). Helaas is mij een ongelukje gebeurd en is daarbij mijn electrisch uitschuifbare antenne afgebroken en deze wil ik gaan vervangen. Navraag bij de Dealer kreeg ik te horen dat dit grapje 250 euro kost(compleet met motor). zie afbeelding Bijkoment probleem is dat ik de interne kabel heb af geknipt omdat de 'afgebroken' antenne steeds tegen de lak zat te tikken. Ik heb gekeken of ik andere standaard antennes kan gebruiken, maar ik zit een beetje met het gat/hoek in het plaatwerk. zie afbeelding. Weten jullie hiervoor oplossingen? Ik hoor graag van jullie, Alvast bedankt,…
Last reply by Robber, -
- 0 replies
- 3.6k views
wie geeft mij eens een duidelijke uitleg om de dieselfilter te vervangen ?
Last reply by rafsch, -
- 0 replies
- 3.7k views
hallo wat is het stil op het cerato forum.ben ik nog de enige!(ha ha).zins kort heb ik deze auto maar nu constateer ik dat het digitale klokje geen beeld geeft,ook al druk ik op de stel knopjes.iemand een tip ! zekeringen zijn goed. alle andere lichtjes doen het. ik heb cv zonder afstandbediening, is dat los te koop bij de dealer.of moet er dan van alles ingebouwd worden. er zitten ook 17 inch velgen/banden onder. heeft iemand enig idee hoeveel bar er in moet. staat niet op de kaart.! nou dat was het wel. gr riejo
Last reply by riejo, -
- 0 replies
- 3.9k views
Ik heb een Cerato 1.6 uit 2006. Onder de achterbank zit een deksel met erachter de benzinepomp en vlotter. Weet iemand of er ook een vervangbaar benzinefilter bij zit en hoe dit te vervangen, hoe ziet het er uit? Alvast bedankt
Last reply by rgulikers,