Jump to content

Problemen Elektra

TommieWTB

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag een Kia Cerato 1.6 LX uit 2006 gekocht.

Proefrit ging prima, radio en boxen deden het goed, klokje op het middenconsole functioneerde, en ook de interieur lampjes werkte prima.

Toen ik hem kocht, heb ik de radio eruit gehaald en vervangen met mijn eigen radio ( deze was namelijk wat nieuwer )

Echter, kreeg ik mijn radio niet aan de praat in de cerato, ook kreeg ik de oude radio niet meer werkend.

Ik denk, nja dat zal wel aan een kabeltje liggen, dat regel ik thuis wel, dus ik naar huis gereden, echter ik kwam onderweg erachter dat het klokje op het middenconsole uitstaat en de interieur lampjes gaan ook niet meer aan.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Wat kan ik het beste doen, zekeringen controleren? Please help..

Ik ben zojuist ergens nog achter gekomen...

Als ik de hoofdlampen aanzet, gaat het klokje aan ( heel erg zacht maar hij gaat aan )
Echter, als ik probeer om 1 van de interieurlampjes aan te zetten ( maakt niet uit welke )  Dan gaat het klokje uit, maar interieurlampje blijft ook uit

Ik zal morgen even alle zekeringen na kijken en controleren, zou dit eventueel nog een accu probleem kunnen zijn?

Lijkt mij een zekering. Waarschijnlijk gesprongen door het per ongeluk gebruiken van de licht-draad als massa.

Komt vaker voor; bij wat oudere auto's pakt de radio nog wel eens massa via de mantel van de antennekabel en is er geen aparte massadraad.

anders teruggaan naar de verkoper

je hebt garantie neem ik aan??

Crum je hebt helemaal gelijk, ik heb de zekering van room eruit getrokken en deze is doorgebrand!

Morgen even snel nieuwe zekering halen, dan koppel ik de radio los, zekering erin, lampjes wn klokje controleren en dn even goed oplettn met radio aan te sluiten

Zodra ik meer weet laat ik het weten,

Voor nu, allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en helpen! Stel het heel erg op prijs

een paar krasjes hier en daar en 2 deukjes, maar dat heb je altijd

Ik ben er ook heel erg blij mee :) Rijdt als een zonnetje!

ja zo is dat ik had me eerste deukje en schade ook binnen een week daar doe je niks aan helaas