TommieWTB Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Hoi allemaal, Ik heb vandaag een Kia Cerato 1.6 LX uit 2006 gekocht. Proefrit ging prima, radio en boxen deden het goed, klokje op het middenconsole functioneerde, en ook de interieur lampjes werkte prima. Toen ik hem kocht, heb ik de radio eruit gehaald en vervangen met mijn eigen radio ( deze was namelijk wat nieuwer ) Echter, kreeg ik mijn radio niet aan de praat in de cerato, ook kreeg ik de oude radio niet meer werkend. Ik denk, nja dat zal wel aan een kabeltje liggen, dat regel ik thuis wel, dus ik naar huis gereden, echter ik kwam onderweg erachter dat het klokje op het middenconsole uitstaat en de interieur lampjes gaan ook niet meer aan. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Wat kan ik het beste doen, zekeringen controleren? Please help.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Dat zou ik als eerste even doen ja klinkt als inderdaad gewoon een gesprongen zekering Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommieWTB Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Ik ben zojuist ergens nog achter gekomen... Als ik de hoofdlampen aanzet, gaat het klokje aan ( heel erg zacht maar hij gaat aan )Echter, als ik probeer om 1 van de interieurlampjes aan te zetten ( maakt niet uit welke ) Dan gaat het klokje uit, maar interieurlampje blijft ook uit Ik zal morgen even alle zekeringen na kijken en controleren, zou dit eventueel nog een accu probleem kunnen zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Lijkt mij een zekering. Waarschijnlijk gesprongen door het per ongeluk gebruiken van de licht-draad als massa. Komt vaker voor; bij wat oudere auto's pakt de radio nog wel eens massa via de mantel van de antennekabel en is er geen aparte massadraad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackie Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Gewoon teruggaan naar de verkoper Je hebt garantie neem ik aan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackie Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 Lijkt mij een zekering. Waarschijnlijk gesprongen door het per ongeluk gebruiken van de licht-draad als massa. Komt vaker voor; bij wat oudere auto's pakt de radio nog wel eens massa via de mantel van de antennekabel en is er geen aparte massadraad. anders teruggaan naar de verkoper je hebt garantie neem ik aan?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommieWTB Posted September 28, 2014 Author Share Posted September 28, 2014 anders teruggaan naar de verkoper je hebt garantie neem ik aan?? Helaas geen garantie... Verkoper ligt 240km van mij af... Het klonk als een wijs besluit, geen garantie, maar ben er nu al aan het twijfelen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted September 28, 2014 Share Posted September 28, 2014 achter de zekering "room" (15A zekering) zit zowel de radio, als het klokje en de interieurverlichting, grote kans dat die kapot is 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommieWTB Posted September 28, 2014 Author Share Posted September 28, 2014 Crum je hebt helemaal gelijk, ik heb de zekering van room eruit getrokken en deze is doorgebrand! Morgen even snel nieuwe zekering halen, dan koppel ik de radio los, zekering erin, lampjes wn klokje controleren en dn even goed oplettn met radio aan te sluiten Zodra ik meer weet laat ik het weten, Voor nu, allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en helpen! Stel het heel erg op prijs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommieWTB Posted September 28, 2014 Author Share Posted September 28, 2014 Allemaal ontzettend bedankt! Ik heb de zekering vervangen, radio fatsoenlijk aangesloten en nu werkt alles naar toebehoren! Nu kan ik genieten van mijn nieuwe aankoop! Thanks =D 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 1, 2014 Share Posted October 1, 2014 Hadden we al ergens beeld van die prachtauto ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommieWTB Posted October 2, 2014 Author Share Posted October 2, 2014 Nee nog niet, Ik had heel even gekeken hoe ik ze het beste kon uploaden, maar mijn fotos waren te groot. Iemand tips hoe ik dit het beste kan doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LED-Lightning Posted October 2, 2014 Share Posted October 2, 2014 Probeer tinypic eens (http://tinypic.com/index.php), hier kun je je foto's naartoe uploaden en laten resizen, en krijg je na upload meteen de code die je nodig hebt om de foto te laten zien hier 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommieWTB Posted October 6, 2014 Author Share Posted October 6, 2014 Dit is mijn Cerato: Hartelijk bedankt LED-Verlichting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Mooie auto hoor ziet er nog uit als nieuw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommieWTB Posted October 6, 2014 Author Share Posted October 6, 2014 een paar krasjes hier en daar en 2 deukjes, maar dat heb je altijd Ik ben er ook heel erg blij mee Rijdt als een zonnetje! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 een paar krasjes hier en daar en 2 deukjes, maar dat heb je altijd Ik ben er ook heel erg blij mee Rijdt als een zonnetje! ja zo is dat ik had me eerste deukje en schade ook binnen een week daar doe je niks aan helaas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommieWTB Posted October 6, 2014 Author Share Posted October 6, 2014 ja zo is dat ik had me eerste deukje en schade ook binnen een week daar doe je niks aan helaas Het blijven gebruiksvoorwerpen he 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Dit is mijn Cerato: Hartelijk bedankt LED-Verlichting Toffe Kar ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Ziet er goed uit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts