Ga naar inhoud

Problemen Nieuwe Kia e-Niro feb 2022


Chris-e-niro

Aanbevolen Berichten

Probleem met mijn nieuwe KIA e-Niro.

1e Parkeersensoren gaan uit als je harder als 6km/u gaat.
Echter ze gaan niet meer automatisch aan als je bij een parkeerplaats aankomt en dus zachter dan 6km gaat.
Dit zal niet de bedoeling zijn dat je zelf na elke rit/thuiskomst deze weer aan moet zetten om in te parkeren.
Volgens mij kunnen ze dit softwarematig oplossen.
Oplossing: Dus altijd aan zetten, alleen als je zelf wilt uitschakelen met schakelaar.

2e Het zgn VESS systeem bij achteruitrijden. Dit gaat wel zo hard dat de hele buurt weet als wij wegrijden.
Zekers 's morgens als het stil is worden daar mensen wakker van.
Voorheen zat er een schakelaar MY19-20 om dit uit te zetten.
Oplossing: Wij willen dat de dealer deze VESS schakelaar monteert, want er is nog een vrije plek, zodat wij dit zelf kunnen regelen.

Graag uw reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind ‘problemen’ nogal een sterke bewoording. Er is niets stuk, we hebben het hier over product eigenschappen. Ook ik neem aan dat bij het schakelen naar R de sensoren gewoon weer aan gaan. Dat de sensoren aan de voorkant uit staan tijdens het rijden is mijns inziens alleen maar logisch. Anders heb je er lol van bij elk stoplicht.
Daarbij: Beide punten had je ook tijdens de proefrit al kunnen constateren.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


47 minuten geleden, zei HenkM:

Anders zou je bij ieder verkeerslicht en stoppen achter voertuig gepiep horen :taz:

 

Kulverhaal. Bij mijn vorige auto’s gingen die sensoren aan de voorkant vanzelf aan en ik kan je garanderen dat ik er werkelijk nog NOOIT last van heb gehad dat ik die dingen hoorde piepen in een file. Ik weet niet hoe dicht jij op je voorganger rijdt, maar ik laat altijd wat ruime…

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat jij er geen last van hebt gehad maakt het geen kulverhaal, ik heb diverse collega's gehad de behoorlijk vloekten op de sensoren van hun peugeot.

Van mijn ford moest ik ze ook handmatig aanzetten en dat heb ik nog steeds het liefste. De niro, met de door de dealer ingebouwde sensoren knetterden al om een stoeprandje. Dat was pas echt irritant.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan ze ook handmatig aanzetten! Echter rijdt ik dan weg > 6km naar een parkeerplaats gaan ze vanzelf uit en moet ik ze weer aanzetten voor in te parkeren! Dat is dus niet logisch!

Bovendien als ze aan staan, heb je met voorliggers totaal geen last van of je moet daadwerkelijk bumperkleven omdat deze pas bij 1,3meter beginnen!

In de achteruit gaan ze wel vanzelf aan, bij vooruit inparkeren niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites


34 minuten geleden, zei Chris-e-niro:

[…]

Bovendien als ze aan staan, heb je met voorliggers totaal geen last van of je moet daadwerkelijk bumperkleven omdat deze pas bij 1,3meter beginnen!

Precies! Dat is wat ik bedoel. Dat aftermarketdingen het slecht doen daar kan ik me wel wat bij voorstellen, maar als een fabrikant ze zelf inbouwt verwacht je dat die dingen gewoon goed ontworpen zijn en goed werken en dus niet in een file alarm gaan slaan. er zijn heel wat merken die dat dan ook doen gelukkig.

Het kán goed, dus moet Kia dat ook goed kunnen maken (=automatisch aan). Het is alleen een illusie om hier te denken dat als we iets logisch vinden, dat het dan ook wel aangepast zal of kan worden. Jammer, maar helaas. 🤷‍♂️

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


31 minuten geleden, zei Chris-e-niro:

Niet dus, heb al vele auto's gehad met park control , maar bij geen een dit resultaat. Onlogisch. Moet gewoon een knop aan/uit zijn, rest boeit niet!

Ik denk eerder dat het kia niet boeit wat jij vind.

Ik vind dat het adres zoeken weer teruggezet moet worden, dat de snelheidsbegrenzing er af moet en dat ze dual climate control moeten inbouwen, maar ook die wensen zullen niet snel vervuld worden.

aangepast door gjcvro
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


De VESS bij achteruitrijden is verplicht! De knop die in mijn E-Soul de VESS uit zou moeten schakelen, doet dat alleen bij het (inmiddels voor nieuwe toelatingen verplichte) geluid bij rijden tot 30(?) km/h.

Ik twijfel nog altijd of die knop uberhaupt iets doet......

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uur geleden, zei Hippe lip:

moet Kia dat ook goed kunnen maken (=automatisch aan)

Een keuze mogelijkheid zou prima zijn. Niet iedereen wil dit altijd aan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb hiervoor 2 Toyota's gehad met parkeersensoren aan de voorkant. Deze stonden altijd aan en heb echt nog nooit meegemaakt dat ze onnodig gingen piepen. Het kan dus zeker wel.

Ben er inderdaad wel zeker van dat het Kia geen moer interesseert wat de klant er van vindt, getuige alleen al de navigatie-update die zelfs door de dealers werd afgeraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben het wel met Rokil eens. Bij mijn vorige auto ook nooit problemen gehad omdat de sensoren voor bij lage snelheid inschakelden. Ook mijn dealer waarschuwde voor de nieuwe update, en dan met name het zoeken van adressen. Het was dat ik de nieuwe kaart wilde hebben anders had ik het ook niet gedaan. Het ingeven van een bestemming is een drama en totaal onlogisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites


27 minuten geleden, zei HenryV:

....Het ingeven van een bestemming is een drama en totaal onlogisch.

Nee, het is anders dan je gewend was, dus het voelt niet logisch, wellicht is het voor landen die hun adressen anders schrijven wel logisch.

Nederland is maar een kleine markt, ook voor Kia.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, zei HenryV:

Ik ben het wel met Rokil eens. Bij mijn vorige auto ook nooit problemen gehad omdat de sensoren voor bij lage snelheid inschakelden. Ook mijn dealer waarschuwde voor de nieuwe update, en dan met name het zoeken van adressen. Het was dat ik de nieuwe kaart wilde hebben anders had ik het ook niet gedaan. Het ingeven van een bestemming is een drama en totaal onlogisch.

Dacht ik ook, maar voice control werkt best aardig. Kortom verkocht als veiligheid. Je hoeft niet meer naar je display te staren tijdens het rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden, zei Peter-036:

Nee, het is anders dan je gewend was, dus het voelt niet logisch, wellicht is het voor landen die hun adressen anders schrijven wel logisch.

Nederland is maar een kleine markt, ook voor Kia.

Ok, kwestie van perceptie maar ik gebruik het nu 4 maanden en ben er nog steeds niet aan gewend. 

 

4 uur geleden, zei HenkM:

Postcode, huisnummer werkt voor mij prima, werkt idem op TomTom (rider).

Hoe geef je dit dan in want ik heb het vandaag nog eens geprobeerd en kan geen adres vinden. Maakt niet uit of ik dan pc hnr of pc, hnr oid gebruik. Alleen als er een poi op dat adres is krijg ik een resultaat 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Meestal is in Nederland de gang van zaken als je bijvoorbeeld iemands adres vraagt, je een straat en huisnummer krijgt. Geen postcode.

Ik ben bij 2 dealers geweest die beide aangaven veel klachten te hebben gehad over de 'paarse' update en het invoeren van het adres en het verliezen van de 3 schermen gelijktijdig. Het was voor mij namelijk een verrassing dat deze update standaard op mijn auto was geïnstalleerd bij aflevering, omdat ik nog had proefgereden met de 'oude' interface. Ik heb ook meteen mijn ontevredenheid hierover geuit bij Kia Nederland. Ook die gaf aan hierover klachten te hebben gehad en gingen het aankaarten in Korea.

Dat niet iedereen ontevreden is, is fijn voor diegenen die het prettig vinden, maar er zijn dus zeker meerdere klachten over deze update geweest en tot nu toe heeft Kia er geen gehoor aan gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...