Jump to content

Steeck03

Leden
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutraal

About Steeck03

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Midden Holland
  • Auto
    Nu nog Outlander PHEV
    Straks: e-Niro dynamic line Gravity Blue

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Steeck03

    Traag opladen

    Het gaat niet om de kabel, maar de verbruiker. De hoofdzekering mag er alleen in uitzonderlijke gevallen uit gaan. Vandaar dat niveau verschil. Een standaard aansluit. 1x35 heeft ook 8-10 groepen van 16A elk. In jouw schuur zijn ook alle groepen apart gezekerd. 2 laadpalen op 1 groep kan ook niet. In de keuken heeft de oven ook een aparte groep. Net als de vaatwasser. Grofweg iedere 3500W gebruiker krijgt een eigen 16A groep. Altijd minstens 1 lager, zodat de hoofdzekering er niet te snel uit vliegt.
  2. Steeck03

    Traag opladen

    Maak je niet een denk foutje? De groepenkast in de schuur wordt niet gezien als verbruiker. en de groepen zijn afgezekerd met 16A. De laadpaal is een gebruiker en valt onder een ander regiem. Die moet dus 1 niveau terug. Of dat daadwerkelijk nodig is kun je discusieren, maar volgens de geldende regels is dit wel waar. Een elektricien gaat niet weg als het zo niet is. Als hij weg is kun je zelf doen wat je wilt. Als je het maar veilig doet. En natuurlijk: bij een ongeluk kunnen ze hier wel naar kijken.
  3. De leasemaatschappij ziet aankomst in Nederland. 7&8 januari was de planning bood de volgende scherpe. De dealer moet wachten op Kia Nederland. Succes. Als het goed is zit mijn Gravity Blue er ook bij. Nog niets gehoord ovdr een datum
  4. Steeck03

    Kinderslot

    Klopt, maar als je een ongeluk hebt kunnen (genode) redders dat dus ook niet. De vraag is dus: wat is er belangrijker. ongenode gasten of problemen na een anrijding/te water gaan?
  5. Klopt, maar ik verwacht dat de Niro het niet veel anders zal doen dan de SOUL
  6. Bij model jaar 20 gaat het wel lukken. Met de uvo app, niet met de mijn Kia app.zie Kia website
  7. Met deze range rijdt ik in Nederland geen 2batterijen leeg. En ik probeer echt wel 10h of langer thuis te zijn. Volledig vol aan een gewone laadpaal is niet noodzakelijk. Het zou wel leuk zijn. Met vakantie naar zuid Europa zie ik bij mij niet gebeuren. Tenminste niet met de auto. Kortom een beetje bijladen met 3.4kW is prima. Voor de langere ritten in Nederland vertrouw ik op fastned of Allegro met DC laden.
  8. Dat vind ik inderdaad een mooie oplossing. Zelfs betaald parkeren vanaf minuut 1 is geen probleem. Meestal kom je daar niet alleeen om te laden, maar vooral omdat je in de buurt iets gaat doen. Van een korte afspraak tot een middagje winkelen. Je kunt niet verwachten dat mensen dan terug komen om de auto te verplaatsen. Wel dat ze betalen voor het parkeren.
  9. Ik heb net van de dealer gehoord dat er vanaf nu alleen 2020 modellen met 3 fase laders worden verkocht. Wel met een hogere prijs. Overigens vertelde de dealer ook dat hij in Januari nog een aantal auto’s 2019 binnen krijgt. Waaronder eentje voor mij. Scheelt al gauw een half jaar wachten. Dan maar geen 3 fase.
×
×
  • Create New...