toinerina Posted August 17 Share Posted August 17 kun je de cv van de kia cerato verwijderen en nieuwe cv met afstandsbediening er voor in de plaats monteren?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted August 18 Share Posted August 18 Geen ervaring met de Cerato, maar uit de tijd dat ik vaak CV inbouwde in voertuigen is mijn tip om de bestaande CV te laten zitten als deze werkt.En dan in de bestuurdersdeur een motortje inbouwen wat je door een remote laat bedienen.De bestaande CV blijft het dan doen, inbouw is VEEL simpeler en als er iets misgaat is troubleshooting ook veel makkelijker.Heeft je Cerato CV waarbij ook de bestuurdersdeur op slot gaat als je de passagiersdeur afsluit, dan zou je nog kunnen overwegen enkel een remote met "open uitgangen" in te bouwen en deze aan te sluiten op de bestaande sensordraden.Maar in de praktijk is het moeilijk de juiste draden te vinden, zeker bij oudere auto's, dus ik ben altijd voor het extra motortje gegaan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toinerina Posted August 19 Author Share Posted August 19 18 uur geleden, zei Murcielaygo: Geen ervaring met de Cerato, maar uit de tijd dat ik vaak CV inbouwde in voertuigen is mijn tip om de bestaande CV te laten zitten als deze werkt. En dan in de bestuurdersdeur een motortje inbouwen wat je door een remote laat bedienen. De bestaande CV blijft het dan doen, inbouw is VEEL simpeler en als er iets misgaat is troubleshooting ook veel makkelijker. Heeft je Cerato CV waarbij ook de bestuurdersdeur op slot gaat als je de passagiersdeur afsluit, dan zou je nog kunnen overwegen enkel een remote met "open uitgangen" in te bouwen en deze aan te sluiten op de bestaande sensordraden. Maar in de praktijk is het moeilijk de juiste draden te vinden, zeker bij oudere auto's, dus ik ben altijd voor het extra motortje gegaan... Wat bedoeld u met motortje en remote? Heb geen ervaring hierin, de pasagietskant en bestuurderskant blijven op slot springen, vandaar misschien cv eruit halen 4 nieuwe deurschakelingen plaatsen met afstands bediening ? Wat te doen ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted August 19 Share Posted August 19 Ik begreep dat je je systeem wilde vervangen, om ook afstandsbediening te hebben (remote).Dat er iets mis is met je systeem haalde ik namelijk niet uit je bericht.Met wat jij beschrijft zou ik beginnen met de storing verhelpen en als alles dan werkt kun je er altijd nog afstandsbediening aan toevoegen.Mijn vermoeden (zonder duidelijkere beschrijving) is dat er OF een schakelaartje (sensor) in 1 van je slotmotortjes in de portieren stuk is, OF dat de bedrading van die schakelaars ergens is doorgesleten en kortsluiting maakt (naar massa), want het systeem triggert om af te sluiten.De laatste Cerato's zijn van 2007, dus na minimaal 17 jaar zijn dat geen vreemde storingen an sich... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toinerina Posted August 19 Author Share Posted August 19 Het systeem werkt niet goed meer, vandaar dat ik er vanuit ging, dat je het cv systeen eruit kunt halen en dan een andere met afstands bediening erin kunt plaatsen, dus van alle portieren eruit en dan nieuwe ( zoals van Spy met 4 nieuwe) erin te zetten die gelijk op afstandsbediening werken, of is dat niet mogelijk ? Hier wordt ik niet goed van portieren die steeds op slot staan, ook de garage zegt, het is een bekend probleem bij de cerato's, maar kunnen het niet oplossen. Wat nu is een oplossing denkt u. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted August 19 Share Posted August 19 Alles eruit en een nieuw erin kan zeker. Bij de naam "Spy" heb ik ook wel een idee wat je bedoelt; dat is aftermarket.Maar vergis je niet; dat is best veel werk, absoluut geen "plug&play" vervanging. Ik ben hier redelijk ervaren in, maar zou er zeker een dag voor uittrekken;- in iedere deur moet je een motortje plaatsen.- ieder motortje moet afgesteld worden zodat de "slag" parallel loopt aan de stangen in de deur en met het middelpunt van de slag van motortje en stangen op ongeveer hetzelfde punt.- bedrading in iedere deur.- bedrading van de deur naar de body van de auto, zodanig dat deze niet klem komt of uitrekt bij sluiten en openen van de deur.- bedrading naar de centrale unit trekken (die plaats je meestal voorin de auto, in de buurt van de zekeringen.Mijn favoriete plek voor dergelijke kastjes is/was achter het schoppaneel links van de koppeling.- voeding naar de centrale unit leggen; doe jezelf een plezier en leg "eigen" bedrading vanaf de accu, met een zweefzekering vlakbij de accu.En voordat je bovenstaand doet moet je natuurlijk wel de fabrieks-CV afkoppelen.Omdat de motortjes vaak in de sloten zitten ingebouwd zou ik de zekering van de CV eruit halen en voor de zekerheid de stekkers in de deuren loskoppelen. De bedrading zou ik waarschijnlijk laten zitten, OF gebruiken om de nieuwe bedrading mee naar binnen te trekken. Met een beetje geluk zit er achter de schoppanelen of het dashboard nog een stekker van de deurbedrading.Hopelijk kom je er hiermee aan uit... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toinerina Posted August 20 Author Share Posted August 20 Hartelijk bedankt voor alle uitleg, is inderdaad heel veel werk, maar zal proberen een monteur te vinden die ervarig heeft nogmaals brdankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts