Cerato
Discussies, Vragen en Weetjes over de Cerato vind of plaatst u hier
2003->2007
64 topics in dit forum
-
cruise control
door rafsch- 7 antwoorden
- 6,2k weergaven
wie geeft mij een paar tips voor het inbouwen van een cruise control kan ik deze bij kia kopen of waar want ik houdt het graag origineel ik hoor het wel grts
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 1 antwoord
- 4k weergaven
Hallo, In 2007 is er nog een nieuw model Cerato geIntroduceerd. Het koetswerk is volgens mij precies hetzelfde als het voorgaande model, en als ik op de website van autoweek naar de specificaties zoek kan ik ook geen enkel verschil ontdekken ten opzichte van het vorige model (2004 - 2007). Maar toch moeten er dingen gewijzigd zijn (airco? boordcomputer?) Weet iemand hier misschien welke zaken er bij het nieuwe model zijn aangepast/verbeterd? Alvast heel erg bedankt voor het antwoord.
Laatste antwoord door Tampie, -
- 3 antwoorden
- 4,1k weergaven
Beste vrienden, collega's Betreft een Cerato 15 D uit '96. Vandaag bezoek gehad van een vriendin, en heeft mij verteld dat haar handrem niet goed werkt. Ik heb dus dat eens bekenen, en had opgemerkt dat de linkse handremmechanisme vastzit. Wat kruipolie erop gespoten en dan wat heel lichtjes en voorzichtig geklopt met een hamer en beitel. Het begon wat los te komen, handremmechanisme beweegt wel niet soepel, komt niet vanzelf terug door de veerkracht. Cilinder had ik ook terug draaiend naar binnen geduwd. Is er iets aan te doen, of gewoon een nieuwe klauw monteren. Groetjes Jantje
Laatste antwoord door firedriver, -
- 2 antwoorden
- 4,1k weergaven
Goedemiddag, mijn vraag is, waar zit het brandstoffilter? Ik las in een ander topic (ander type kia) dat hij onder de achterbank zit, is dat bij de cerato ook? Ik zag wel een dicht gekitte deksel zitten, waar draadjes voor de vlotter lopen, althans dat neem ik aan. mvg, Rene
Laatste antwoord door Renee, -
koplampen cerato
door rafsch- 7 antwoorden
- 5,5k weergaven
gisteren stond ik stil in de file en zag ik aan de wagen die voor mij stond dat mijn koplampen zich automatisch verstelden (omhoog en omlaag) waar kan dit aan liggen ? grts
Laatste antwoord door rafsch, -
- 2 antwoorden
- 4,5k weergaven
vandaag weer iets raar meegemaakt als ik met de afstandbediening de deuren los doe springt hij gelijk weer op slot soms wel 2-3 keer achter elkaar heeft er iemand dit ook al meegemaakt en wat is misschien een mogelijke oplossing ik hoor het wel grts
hoi wij hebben een cerato uit 2005. hij is alleen niet vooruit te branden. het vermogen is weg. weet iemand wat hier aan te doen is zonder al te veel aan te passen. groetjes ron
Laatste antwoord door BartS, -
bevroren sloten
door BartS- 8 antwoorden
- 6,3k weergaven
hallo allemaal; met het koude winterweer heeft onze cerato regelmatig kuren met het bestuurdersportierslot; de sleutel wil er niet lekker in en ik krijg de sleutel met moeite rond gedraaid; het slot van de bijrijderskant gaat wat soepeler (wellicht minder gebruikt) btw, wij hebben geen cv met afstandsbediening. ook is het slot aan de bestuurderszijde al een paar keer zo bevroren geweest dat de deur niet meer in het slot viel (met het handje de deur op slot geduwd aan de binnenkant, en met alarm naar het werk rijden was geen pretje...) en meer van die ellende met de sloten, ondanks gebruik slotontdooier. Ik ben uiteraard al terug geweest naar mijn (BOVAG) garage om na…
vieze geur
door rafsch- 14 antwoorden
- 8,6k weergaven
beste jongens ik zit met een raar fenomeen: als de wagen draaidt en ik sta achter of naast de wagen ruik ik een zoete scherpe geur die uit de uitlaat komt de wagen rijdt op diesel maar ik ruik geen dieselgeur of benzine het is een geur die moeilijk uit te leggen is je kan het zowat vergelijken met azijn met water aan de kook brengen en dar die geur van wie heeft dit ook al gehad en wat is daar de mogelijke oorzaak van misschien is het wel normaal hoor maar ik heb het nog mooit geroken bij een andere wagen even nog ter informatie de wagen rijdt verder perfect en ik hoor ook niet abnormaal rarara grts
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Dashboard klokje
door jan-str- 0 antwoorden
- 2,7k weergaven
Cerato LS. 1.6. Mijn dashboard klokje in boven in de midden console doet het regelmatig niet. Kloppen en tikken helpt niet. Soms doet hij het weer een tijdje dan zonder aanleiding is niets meer te zien, de tijd klopt nog wel steeds. Nu vermoed ik een slechte elektrische verbinding. Maar hoe kom ik bij dit klokje, hoe krijg ik de middenconsole gedemonteerd. Zijn er instructies, schema's etc.? Groet Jan.
Laatste antwoord door jan-str, -
- 5 antwoorden
- 4,9k weergaven
Goedenavond, Ik ben sinds een paar weken de trotse bezitter van een Kia Cerato LX.(2006) Nu was mijn vraag, ik wil een 2 Din autoradio/navigatie systeem inbouwen. Dat inbouwen zal geen propleem geven, maar het uitbouwen van het bestaande frame lukt me niet. Bestaat daar een manual van, of kan iemand mij uitleggen hoe ik te werk moet gaan. mvg, Rene
Laatste antwoord door Renee, -
navigatie Cerato
door Brutus- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
Vraagje: Ma en pa hier, rijden een Cerato. Nu willen ze een dubbel-din navigatiesysteem laten inbouwen, maar ze hebben eigenlijk geen idee welk merk en welk model ze willen. Enige suggesties? Het moet zeker een systeem zijn dat makkelijk te bedienen is, gewoon radio, navi en CD is genoeg. Dan is de vraag gaan we voor DVD-navi, of Navi op extern geheugen...? Ik dacht dat Kia met Pioneer samenwerkt voor zulke systemen, maar daar ben ik niet zeker van. De auto is van 2005 en heeft geen stuurbediening of zo. Volgens mij zou er dan toch wat keuze moeten zijn in goede systemen? Alvast bedankt voor de hulp.
- 1 antwoord
- 3k weergaven
ik wil een trekhaak onder mijn juist aangeschafte kia cerato hatchback sport 2 liter van 2005 zetten, maar ik zie overal trekhaken op de sites uitgezonderd kia cerato sport, deze zijn toch wel te verkrijgen ? en iemand misschien goedkoop adresje?
Laatste antwoord door NonkelSimon, -
- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo, Ik rij nu al weer een aantal jaar een kia Cerato 2.0 crdi EX. Nu is mijn auto voor de zesde keer terug gegaan om roest weg te werken het betreft hier dan ook de zelfde plek, namelijk op de motor kap waar de chrome afdekplaat op de kap gemonteerd istussen de naad. Hebben hier toevallig meer mensen last van? De dealer waar ik hem gekocht heb is hiermee erg coulant want het word steeds netjes opgelost. Hiervoor wil ik deze dealer mijn complimenten geven. De auto is inmiddels 6 jaar Groeten
Laatste antwoord door goku1975, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb nu een parrot carkit en zou deze graag in mijn Cerato inbouwen. Kan iemand mij vertellen hoe dit moet en waar ik op moet letten?
Laatste antwoord door remco_p, -
- 11 antwoorden
- 6,7k weergaven
Beste allemaal, ik zal mij even voorstellen. ik ben robert 22 jaar uit utrecht en trotse bezitter van een cerato 2.0 16v ex. helaas na alle audio te hebben ingebouwd doet de verlichting achter mijn kilometer teller het niet meer. er staat geen spanning op de schakelaar om de verlichting te dimmen. zekeringen al gecontroleerd. wie owh wie heeft er een idee wat het zou kunnen zijn? de meter zelf doet het prima en ook de controle lampjes zijn functioneel. heeft er iemand technische tekeningen of beschrijvingen van een cerato liggen? ik vind het zonde om naar een dealer te rijden een een fikse rekening te krijgen voor het oplossen van deze (vrij simpele) storing. Alv…
Laatste antwoord door DjRoZoHo, -
cerato 1.5 crdi ex
door rafsch- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
graag had ik vernomen of er ergens een digitale onwers manual voor de pc te vinden is of heeft er iemand deze en kan hij deze misschien doorsturen of zo ik weet dat de gewone gratis aan te vragen is bij de dealer maar had graag een digitale of een pdf gehad grts
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo rijders, Graag leg ik twee vragen voor (ook gelet op de vakantieritten): 1. Mijn Cerato CRDI 1.6 VGT 2007 staat in de officiele lijst met een verbruik van gemiddeld ongeveer 1:20. Inmiddels heb ik een verbruik vastgesteld van 1:15 met zowel stadsritten als lange afstanden. Is er iets bekend over grote verbruiksafwijking bij dat type t.o.v. de lijst? 2. Bij het rijden op ongeveer 1000-1500 toeren klinkt een huilend geluid van de motor zowel bij zowel koude als warme motor. Duidelijk hoorbaar maar bij hogere snelheid vanaf 2500 toeren is het weg. Dekra heeft er bij de koopkeuring in maart '10 geen opmerking over gemaakt Ik vind dat geluid vervelend maar is er ook…
Laatste antwoord door exsubaru, -
- 8 antwoorden
- 3,2k weergaven
beste, weet iemand toevallig of de emblemen CERATO en LX op mijn achterklep alleen gelijmd zijn, of ook in de klep gedrukt zitten? maw, kan ik ze eraf halen zonder dat er gekke gaatjes overblijven? ik hou wel van een cleane look nl.
- 6 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hoi Mijn vader heeft een Cerato, en wil graag dat de airco niet automatisch aangaat bij het starten als de stand op ontwas staat. Dus dat je op de ramen blaast. Iemand enig idee hoe je dit bij de Cerato doet? Is dat afhankelijk van de soort cerato dat je hebt?
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
cerato
door Gast linus- 15 antwoorden
- 6,9k weergaven
Wij hebben een Kia Cerato gekocht in nov. 2007. Een vinden wij allebij prachtige Auto,rijd goed.zuinigheid laat nog te wensen over?? Kan missschien nog goed komen als hij goed ingereden is? Verder hebben wij een probleem met het schakelen!!!??? Bij het schakelen blijft het toerental van de Motor hoog,dit schakeld niet prettig. Wie heeft hier nog meer last van??? Volgens mijn Garage ligt dit aan de tunings chip van het motor managemant.(hier is niets aan te doen?) Het toerental word volgens hem zo hoog gehouden om te voldoen aan de Emissie eisen??? Met groet Linus.
Originele brochure
door Gast ceratorijder1- 7 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo, Graag zou ik in het bezit komen van een originele brochure van de Cerato. Het gaat dan met name om het gefacelifte sedan model die korte tijd geleverd is in 2007. Wie kan mij helpen....of heeft een idee waar ik moet zoeken.. Groeten, Jeroen
Laatste antwoord door brouwer2001, -
Speakers inbouwen
door dressie- 6 antwoorden
- 4,2k weergaven
Langzaam ben ik de standaard speakers aan het vervangen in mijn sedan Cerato. De voorportieren waren makkelijk, maar hoe kan ik de speakers in de hoedenplank vervangen? Heeft iemand een idee hoe ik het e.e.a. kan demonteren zodat ik erbij kan?
ik zit er aan te denken een cerato te gaan kopen ! iemand een tipje waar ik op moet letten????
Laatste antwoord door Hasselt, -
- 17 antwoorden
- 5k weergaven
Ik zat mij af te vragen of het mogelijk is om het ventilatie systeem op de voorruitstand te zetten zonder dat automatisch de airco mee aangaat. Ik vind dit meestal niet nodig, en het snel uitschakelen iedere keer is volgens mij ook niet goed voor de airco pomp. Wie o wie heeft een idee? Alvast bedankt, Een tevreden Cerato (x-treme) rijder.
Laatste antwoord door ProudKiaDriver-NL,