rafsch Posted December 21, 2010 Posted December 21, 2010 beste jongens ik zit met een raar fenomeen: als de wagen draaidt en ik sta achter of naast de wagen ruik ik een zoete scherpe geur die uit de uitlaat komt de wagen rijdt op diesel maar ik ruik geen dieselgeur of benzine het is een geur die moeilijk uit te leggen is je kan het zowat vergelijken met azijn met water aan de kook brengen en dar die geur van wie heeft dit ook al gehad en wat is daar de mogelijke oorzaak van misschien is het wel normaal hoor maar ik heb het nog mooit geroken bij een andere wagen even nog ter informatie de wagen rijdt verder perfect en ik hoor ook niet abnormaal rarara grts Quote
scorpioshuma Posted December 21, 2010 Posted December 21, 2010 Hoe lang heb je de auto al ? Hoeveel kilometer staat er op de teller ? Quote
Jantje.2 Posted December 21, 2010 Posted December 21, 2010 Verbruikt de auto koelvloeistof? Koelvloeistof proeft zoetig (raad het af om te proberen, maar het is echt zo) en het ruikt ook vrij zoetig als het verbrandt wordt. Waarschijnlijk een lekke koppakking dus. Quote
rafsch Posted December 22, 2010 Author Posted December 22, 2010 (edited) de auto is juist 4 jaar geworden en heeft geen koelvloeistoflek en verbruikt ook geen olie er staan nu ongeveer 65000 km het is ook enkel aan de uitlaat dat ik het ruik en niet in de motorruimte Edited December 22, 2010 by rafsch Quote
Rio-man Posted December 22, 2010 Posted December 22, 2010 Is een normale geur hoor, als ik het even vergelijk met die zoetzurige geur. Dat doen wel meer diesels als het kouder is. Quote
Alex VB Posted December 22, 2010 Posted December 22, 2010 Dat doen diesels vanaf dat een dieselkatalysator verplicht is altijd al.. En als er nog een roetfilter meedoet is het bijna reukloos. Quote
Leon Posted December 22, 2010 Posted December 22, 2010 Nou, vindt onze Cee'd (CRDi 90 pk zonder roetfilter) niet echt zoet ruiken als je hem koud start. Stinkt als de t*fus Quote
rafsch Posted December 23, 2010 Author Posted December 23, 2010 oke jongens jullie stellen me al een pak geruster nu het is omdat mijn buurman ermee op de proppen kwam dat ik over beginnen nadenken ben maar de wagen doet alles normaal dus zal de reuk ook wel normaal zijn alvast weeral bedankt voor de reacties toch tof he zo'n forum waar je terecht kan voor allerlei problemen Quote
edschoe Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Hallo, Wij zijn met onze ceed benzine op wintersport geweest en iedere keer als we een stuk hadden gereden stinkt de auto aan de rechterachterzijde onwijs, net verbrand rubber hebben nog meer mensen hier last van . gr ed Quote
Seek123 Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 (edited) Toevallig net de ruiten gesproeid met antivries ruitenwisser vloeistof? Ik heb onlangs het reservoir van de auto gevuld met spul waar je echt letterlijk hoofdpijn van krijgt, terwijl ik het normaal juist lekker vind ruiken als ik de ruiten sproei. Weet niet meer welk merk het was en waar ik het had gekocht. Edited December 31, 2010 by Seek123 Quote
El-Rio-Grande Posted January 1, 2011 Posted January 1, 2011 (edited) (raad het af om te proberen, maar het is echt zo) LOL.. Tsja, er was op discovery ooit een serie over een stel Duitse broers die een autosloperij runde.. Zij proefden de motorolie en bepaalde op basis daarvan of de motor goed behandeld was, of afgeragd.. Zij leven allen nog steeds, dus hoe slecht het nu werkelijk is... Overigens raad ik het daarmee beslist niet aan om vloeistoffen van de auto te proeven! Zoals ik zie is de vraag verder beantwoord.. Edited January 1, 2011 by El-Rio-Grande Quote
Jantje.2 Posted January 1, 2011 Posted January 1, 2011 LOL.. Tsja, er was op discovery ooit een serie over een stel Duitse broers die een autosloperij runde.. Zij proefden de motorolie en bepaalde op basis daarvan of de motor goed behandeld was, of afgeragd..Zij leven allen nog steeds, dus hoe slecht het nu werkelijk is... Overigens raad ik het daarmee beslist niet aan om vloeistoffen van de auto te proeven! Zoals ik zie is de vraag verder beantwoord.. Het gaat mij meer om die chemische smaak die je bijna een hele dag in je mond hebt haha! Wij hebben vaak klein lekkages waarvan je niet goed kan zien of het diesel of koelvloeistof is. Quote
Smart Posted January 2, 2011 Posted January 2, 2011 (edited) LOL.. Tsja, er was op discovery ooit een serie over een stel Duitse broers die een autosloperij runde.. Zij proefden de motorolie en bepaalde op basis daarvan of de motor goed behandeld was, of afgeragd.... Je bedoelt die Ludolfs..... Prachtige serie, kijk er graag naar! Is overigens nog steeds op Discovery met een nieuwe serie (commentaar Bennie Jolink van Normaal). Edited January 2, 2011 by Smart Quote
Micle Posted January 2, 2011 Posted January 2, 2011 Schitterende broers idd, maar goedkoop zijn ze niet hahahaah Kijk er ook erg graag naar. Quote
El-Rio-Grande Posted January 2, 2011 Posted January 2, 2011 Je bedoelt die Ludolfs..... Prachtige serie, kijk er graag naar! Is overigens nog steeds op Discovery met een nieuwe serie (commentaar Bennie Jolink van Normaal). JIJ mag niet meer raden... jij raad gewoon in 1 x goed Leuke serie inderdaad. Keek er ook graag naar, maar mis het steeds dus nouja, op gegeven moment laat je het maar... Quote
Recommended Posts