Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

beste jongens

ik zit met een raar fenomeen:

als de wagen draaidt en ik sta achter of naast de wagen ruik ik een zoete scherpe geur die uit de uitlaat komt

de wagen rijdt op diesel maar ik ruik geen dieselgeur of benzine

het is een geur die moeilijk uit te leggen is

je kan het zowat vergelijken met azijn met water aan de kook brengen en dar die geur van

wie heeft dit ook al gehad en wat is daar de mogelijke oorzaak van

misschien is het wel normaal hoor maar ik heb het nog mooit geroken bij een andere wagen

even nog ter informatie

de wagen rijdt verder perfect en ik hoor ook niet abnormaal

rarara

grts

Posted

Verbruikt de auto koelvloeistof? Koelvloeistof proeft zoetig (raad het af om te proberen, maar het is echt zo) en het ruikt ook vrij zoetig als het verbrandt wordt.

Waarschijnlijk een lekke koppakking dus.

Posted (edited)

de auto is juist 4 jaar geworden en heeft geen koelvloeistoflek en verbruikt ook geen olie

er staan nu ongeveer 65000 km

het is ook enkel aan de uitlaat dat ik het ruik en niet in de motorruimte

Edited by rafsch
Posted

Is een normale geur hoor, als ik het even vergelijk met die zoetzurige geur. Dat doen wel meer diesels als het kouder is.

Posted

Dat doen diesels vanaf dat een dieselkatalysator verplicht is altijd al.. En als er nog een roetfilter meedoet is het bijna reukloos.

Posted

Nou, vindt onze Cee'd (CRDi 90 pk zonder roetfilter) niet echt zoet ruiken als je hem koud start. Stinkt als de t*fus :|

Posted

oke jongens jullie stellen me al een pak geruster nu

het is omdat mijn buurman ermee op de proppen kwam dat ik over beginnen nadenken ben

maar de wagen doet alles normaal dus zal de reuk ook wel normaal zijn

alvast weeral bedankt voor de reacties

toch tof he zo'n forum waar je terecht kan voor allerlei problemen :-P

Posted

Hallo,

Wij zijn met onze ceed benzine op wintersport geweest en iedere keer als we een stuk hadden gereden stinkt de auto aan de rechterachterzijde onwijs, net verbrand rubber hebben nog meer mensen hier last van .

gr ed

Posted (edited)

Toevallig net de ruiten gesproeid met antivries ruitenwisser vloeistof?

Ik heb onlangs het reservoir van de auto gevuld met spul waar je echt letterlijk hoofdpijn van krijgt, terwijl ik het normaal juist lekker vind ruiken als ik de ruiten sproei. Weet niet meer welk merk het was en waar ik het had gekocht.

Edited by Seek123
Posted (edited)
(raad het af om te proberen, maar het is echt zo)

LOL.. Tsja, er was op discovery ooit een serie over een stel Duitse broers die een autosloperij runde.. Zij proefden de motorolie en bepaalde op basis daarvan of de motor goed behandeld was, of afgeragd..

Zij leven allen nog steeds, dus hoe slecht het nu werkelijk is...

Overigens raad ik het daarmee beslist niet aan om vloeistoffen van de auto te proeven!

Zoals ik zie is de vraag verder beantwoord..

Edited by El-Rio-Grande
Posted
LOL.. Tsja, er was op discovery ooit een serie over een stel Duitse broers die een autosloperij runde.. Zij proefden de motorolie en bepaalde op basis daarvan of de motor goed behandeld was, of afgeragd..

Zij leven allen nog steeds, dus hoe slecht het nu werkelijk is...

Overigens raad ik het daarmee beslist niet aan om vloeistoffen van de auto te proeven!

Zoals ik zie is de vraag verder beantwoord..

Het gaat mij meer om die chemische smaak die je bijna een hele dag in je mond hebt haha! Wij hebben vaak klein lekkages waarvan je niet goed kan zien of het diesel of koelvloeistof is.

Posted (edited)
LOL.. Tsja, er was op discovery ooit een serie over een stel Duitse broers die een autosloperij runde.. Zij proefden de motorolie en bepaalde op basis daarvan of de motor goed behandeld was, of afgeragd....

Je bedoelt die Ludolfs.....

Prachtige serie, kijk er graag naar! Is overigens nog steeds op Discovery met een nieuwe serie (commentaar Bennie Jolink van Normaal).

Edited by Smart
Posted

Schitterende broers idd, maar goedkoop zijn ze niet hahahaah

Kijk er ook erg graag naar.

Posted
Je bedoelt die Ludolfs.....

Prachtige serie, kijk er graag naar! Is overigens nog steeds op Discovery met een nieuwe serie (commentaar Bennie Jolink van Normaal).

JIJ mag niet meer raden... jij raad gewoon in 1 x goed :roll:

Leuke serie inderdaad. Keek er ook graag naar, maar mis het steeds dus nouja, op gegeven moment laat je het maar...