Jump to content

embleempjes achterklep

BartS

Recommended Posts

beste,

weet iemand toevallig of de emblemen CERATO en LX op mijn achterklep alleen gelijmd zijn, of ook in de klep gedrukt zitten?

maw, kan ik ze eraf halen zonder dat er gekke gaatjes overblijven?

ik hou wel van een cleane look nl.

das mooi, hopelijk krijgen we deze nazomer nog zon mooi weekend als afgelopen dagen dan zal ik er eens aan beginnen; dan zet ik de hele waggie meteen maar eens mooi in de was.

hij blijft erg fijn rijden, ook het lichte interieur doet me goed.

mijn baas rijdt een nieuwe A4 s-line, maar als ik daarin meerij voelt het me toch donker en bedompen...

Hallo BartS,

Ik snap wat je bedoelt. Ik heb zelf altijd donkere interieurs gehad, en dat is inderdaad somber en saai. Met wat meer matchroom accenten heb ik dat weer een beetje opgehaald. Een licht interieur is daardoor wel weer besmettelijker.

Ach, het is ook een beetje persoonlijk. Wel zie je steeds meer fabrikanten die meerdere kleurdelen aanbieden voor het interieur, zoals o.a. Ford doet met de Ka/Fi

• 7 months later...

zo, vandaag eindelijk eens de tijd gevonden om de achterklep eens onderhanden te nemen;

het heeft een 7 maandjes geduurd maar de embleempjes zijn eraf! :D

resultaat mag er zijn, achterkant ziet er een stuk dikker uit imho

zaten inderdaad gelijmd, heb met een stuk paktouw de emblemen los "gezaagd" en de restjes verder losgeweekt met terpentine en met de nagel losgekrabd.

0 krasjes en een cleane look!

nu een keer de kentekenplaathouders helemaal zwart en misschien een keer een leuk setje velgen...

(volgens mij moeten zwarte 16 duims 5 spaaks met een alu/chrome rand wel erg mooi staan...)

Ben blij voor je dat het goed gelukt is. Ik had het zelf niet met paktouw gedaan......!:shock: Pffff.....in ieder geval zonder beschadiging gelukt.

• 4 weeks later...

belofte maakt schuld;

voila

38655560002_medium.jpg

vorige week ook de waggie eens weggebracht voor een beurt;

nog een flinke discussie gehad met de kia monteur;

- volgens mijn kia zou de d-riem nu (na 5 jaar) vervangen moeten worden;

- volgens de brochure op kia.nl zou de termijn op 6 jaar vallen.

wat is nu correct?

uiteindelijk voor de veilige weg gekozen, maar indien het niet nodig is is kia wel extra aan het cashen...