nibakia Posted December 26, 2009 Posted December 26, 2009 ik zit er aan te denken een cerato te gaan kopen ! iemand een tipje waar ik op moet letten???? Quote
Rio-man Posted January 10, 2010 Posted January 10, 2010 Een Cerato! Mooie auto vind ik zelf! Wat algemene tips: - Let op de banden. Spanning en vuil (als deze buiten staat) op de band geven aan hoe lang de auto al stilstaat. Let ook op het profiel, en eventueel droogtescheurtjes. Is een van beiden niet goed, moeten er nieuwe banden onder. - Let op de uitlaat. Luister of je hem hoort resoneren of rammelen, en luister of de uitlaat niet lek is. Een lekke uitlaat heeft meestal een wat zwaarder, doffer geluid. - Let op roest in de wielkasten, onder de deuren en aan de onderkant van de dorpels. Heeft hij roest, laat de auto maar staan. - Let op extreem schokken bij het optrekken en doorschakelen. Dit kan duiden op kapotte motorsteunen. - Let op tikken bij het inrijden van een wat scherpere bocht. Dit kan duiden op beschadigde draagarmen, of kapotte homokineten. - Let op zoemen tijdens het rijden. Dit kan duiden op kapotte wiellagers. - Controleer de remwerking. Piepen de remmen extreem, ook als ze al een aantal maal zijn gebruikt, dan moeten deze worden nagekeken. - Controleer of de motor stationair mooi rustig loopt. - Controleer de verwarming en de airco of deze goed warm/koud worden. Wel zo prettig in de winter/zomer. - Controleer op kleurverschil. Dit kan duiden op schade. Kijk ook of alle naden tussen de motorkap, deuren, spatschermen etc mooi evenwijdig lopen. Zitten er te grote verschillen tussen dan kan dit ook duiden op kleurverschil. Dit zijn dingen waar we op letten bij een taxatie, en dus ook erg handig voor als je een auto gaat kopen Succes met de zoektocht! En ik wil je als laatste tip meegeven. Vergelijk altijd meerdere auto's van hetzelfde type met elkaar, zodat je kan letten op bijgeluiden etc. Quote
BartS Posted January 15, 2010 Posted January 15, 2010 ik zit er aan te denken een cerato te gaan kopen !iemand een tipje waar ik op moet letten???? Hallo, Hier een Cerato bezitter sinds september vorig jaar; Onze 1.6 16v uit 2005 voldoet prima voor dagelijks gebruik en op dit moment eigenlijk nog geen aandachtspunten kunnen ontdekken; enige ellende heeft zich voorgedaan met de strenge vorst van laatst, cv- en slotplaat wilde niet zo meewerken, maar daar zullen wel meer auto's last van hebben gehad. Wil je wat sportievers/ maak je veel snelweg km's dan zou ik wel kijken naar een 2.0, want het zestienhondertje trekt echt geen worst van tafel, maar met een gezin is dat niet zo boeiend gewoon de normale checkpunten zoals boven aangegeven aanhouden en dan moet het goedkomen. qua ontwerp en hoe het allemaal in elkaar steekt vindt ik de cerato erg veel tegen de corolla van een 2 generaties terug aanliggen! Quote
Hasselt Posted January 15, 2010 Posted January 15, 2010 ik zit er aan te denken een cerato te gaan kopen !iemand een tipje waar ik op moet letten???? Mn vorige KIA was een Cerato 1.5 CRDI Sport. Ik heb er drie jaar erg veel plezier aan beleefd en vond het persoonlijk een van de mooiste hatchbacks van KIA . Een zuinige wagen waar ik ondanks mn sportievere rijstijl toch wel 900 a 950 km per tankbeurt kon rijden. Negatieve punten heb ik op deze 3 jaar niet ondervonden... RGDS Philip Quote
Recommended Posts