Jump to content

Recommended Posts

Posted

Langzaam ben ik de standaard speakers aan het vervangen in mijn sedan Cerato. De voorportieren waren makkelijk, maar hoe kan ik de speakers in de hoedenplank vervangen? Heeft iemand een idee hoe ik het e.e.a. kan demonteren zodat ik erbij kan?

• 3 years later...
Posted

Jazeker! Gister nog gedaan... :)

is wel een hoop werk. tevens zitten er koreaanse speakers in van 15 cm...

hier een kleine beschrijving hoe ik het heb gedaan.

- achterbank naar voren klappen.

- daar zitten een 8 tal sluitingen als je het midden verwijderd met een klein schroevendraaiertje dan kom de sluiting eruit.

- achterlamp uit het 3e remlicht halen.

- stijlen demonteren (pas op de airbags!!)

- onderop de hoedenplank zitten gele sluitingen die kan je omhoogdrukken.

- de onderkant van de achterbank aan de achterkant omhoog trekken.

- aan de voorkant van de achterbank kan je 2 knopjes indrukken dan komt de zitting van de achterbank los.

- nu zitten er 2 bouten voor de zijkussens die niet naar voren komen als je de achterbank naar voren klapt. die kan je loshalen en het kussen omhoog lostrekken die hangt in 2 haken.

- Klaar is kees.

beetje afhankelijk van de speakers moet je misschien nog wat zagen. (houringen, in je kofferruimte om wat ruimte te krijgen voor montage.

Let wel op je torsieveren van je kofferklep!! de meeste magneten zijn een stuk groter als de standaard kia speaker let daar dus op. niet aan buigen e.d.

veel succes

groetjes Robert

Posted

volgens mij zijn de standaard speakers van het type met neodymium magneten, daarom zijn ze zo klein.

zelf vind ik de geluidskwaliteit al prima standaard!

wat ga je er voor in de plaats monteren?

Posted
volgens mij zijn de standaard speakers van het type met neodymium magneten, daarom zijn ze zo klein.

zelf vind ik de geluidskwaliteit al prima standaard!

wat ga je er voor in de plaats monteren?

klopt helemaal!

het gewicht van deze speakers is ook echt mini ik schat 20 gram.

standaard is het leuk... beter als de meeste standaard automerken.

helaas missen deze speakers een zogenaamd VOL geluid.

dat is met de standaard speakers niet te halen.

ik ben ook wel benieuwd wat er voor in de plaats komt..

Posted

tja als je een subwoofer wil plaatsen zal het al ene moeten zijn met een flink rendement/vermogen om door de achterbank te komen.

anders zul je niet alleen je speakers moeten vervangen- maar ook heel wat werk (tijd en geld) moeten steken in het trillingsvrij houden van deurpanelen/ de hoedenplank.

daar ontkom je niet aan als je met hogere vermogens gaat spelen, wat toch wel nodig is om een voller geluid te krijgen.

da's een tip!

Posted
tja als je een subwoofer wil plaatsen zal het al ene moeten zijn met een flink rendement/vermogen om door de achterbank te komen.

anders zul je niet alleen je speakers moeten vervangen- maar ook heel wat werk (tijd en geld) moeten steken in het trillingsvrij houden van deurpanelen/ de hoedenplank.

daar ontkom je niet aan als je met hogere vermogens gaat spelen, wat toch wel nodig is om een voller geluid te krijgen.

da's een tip!

ik heb gelukkig voldoende dynamat in mijn cerato geplakt...

maar was zeker de moeite idd