Jump to content

Voorruit wasemstand zonder Airco

Recommended Posts

Posted

Ik zat mij af te vragen of het mogelijk is om het ventilatie systeem op de voorruitstand te zetten zonder dat automatisch de airco mee aangaat. Ik vind dit meestal niet nodig, en het snel uitschakelen iedere keer is volgens mij ook niet goed voor de airco pomp. Wie o wie heeft een idee?

Alvast bedankt,

Een tevreden Cerato (x-treme) rijder.

• Administrators
Posted

Ik weet niet of het ook zo werkt in deze auto als in de Sportage; ik heb in het instructieboekje iets gevonden over het resetten van de climate control. Bij mij ging ook steeds de airco aan bij voorruitontwaseming. Erg irritant maar dus opgelost. Ik hoor wel of er iets over in de manual staat.

• 4 weeks later...
Posted

Ehh, sinds kort heb ik ook een Sportage :D

Maar, waar staat het dan in het instructie boekje? En welke knoppen moet je indrukken. Bij mij gaat met het starten van de motor standaard de airco aan (ventilatiestand is ruit en voeten), dus elke keer de airco uitzetten :(

• 2 years later...
Posted

Lekker aan laten staan !

Je aircosysteem moet sowieso af en toe draaien om de boel gangbaar te houden.

Als je dat niet doet en/of te benauwd bent de boel de boel te laten kom je jezelf tegen

bij airco problemen (duur)

Laat het zo, het werkt, het werkt goed en heel snel en desnoods kun je het na 10 min. uitzetten.

Posted (edited)

Even een aanvulling m.b.t. de airco. Wat bigwade zegt is waar, je moet de airco af en toe blijven gebruiken, ook in de winter, zodat de afdichtingsrubbers niet uitdrogen en daamee het koelmiddel onder zijn niveau komt. Daarnaast is het wel belangrijk dat je de airco 10 minuten v

Edited by Smart
Posted

Ik lees heus alle berichten wel, maar krijg nog steeds geen antwoord op mijn vraag, hoe schakel je dit automatisch aanschakelen van de airco uit, zodat ik zelf kan bepalen wanneer ik deze inschakel. Met dat automatische gedoe vergeet je de airco heel snel, en verbruik je extra benzine, wat mijn niet bepaald zuinige Shuma toch al doet.

Posted

Dat gaat je volgens mij niet lukken, omdat de climate controle o.a. zijn informatie krijgt van de sensor (klein roostertje in de buurt van het aircodisplay) die informatie geeft over temperatuur en luchtvochtigheid in de auto. Verder is van belang welke standen zijn ingesteld, zoals luchttoevoer van buiten of van binnen., enz. Het is juist bedoeld dat de airco zelf kan bepalen wanneer het nodig is om in te schakelen. Anders was een standenairco misschien het meest logische geweest in jouw persoonlijke situatie.

Helaas, het gemakkelijkst is om de airco uit te zetten wanneer jij dat wenselijk vind. Het is geen bevredigend antwoord op je prangende vraag, maar wel de meest logische, totdat er iemand beweerd dat ik ongelijk heb.....

Posted
Dat gaat je volgens mij niet lukken, omdat de climate controle o.a. zijn informatie krijgt van de sensor (klein roostertje in de buurt van het aircodisplay) die informatie geeft over temperatuur en luchtvochtigheid in de auto.

Helaas is de Shuma niet zo luxe Smart, het is geen climate controle.

en wat er hier al staat is dat 5x op de knop drukken binnen 3 seconden het uit zou moeten schakelen.

dave

Posted

Volgens mij ging het originele bericht niet over een Shuma, maar ik zie nu dat er een discussie in een discussie is ontstaan. Bedankt Scorpioshuma.

Posted
Dat gaat je volgens mij niet lukken, omdat de climate controle o.a. zijn informatie krijgt van de sensor (klein roostertje in de buurt van het aircodisplay) die informatie geeft over temperatuur en luchtvochtigheid in de auto. Verder is van belang welke standen zijn ingesteld, zoals luchttoevoer van buiten of van binnen., enz. Het is juist bedoeld dat de airco zelf kan bepalen wanneer het nodig is om in te schakelen. Anders was een standenairco misschien het meest logische geweest in jouw persoonlijke situatie.

Helaas, het gemakkelijkst is om de airco uit te zetten wanneer jij dat wenselijk vind. Het is geen bevredigend antwoord op je prangende vraag, maar wel de meest logische, totdat er iemand beweerd dat ik ongelijk heb.....

Ik heb het toch ontdekt, contact aan, ventilator uit, draaiknop op ontwasemingsstand, dan aircoknop ingedrukt houden en binnen 3 seconden 5x op de recirculatieknop drukken, lampje knippert nu 3 keer en voila, de airco gaat niet meer aan op ontwasemingsstand

Posted

Nou gefeliciteerd adeevee,

Jij zult er in ieder geval warmpjes bijzitten zo zonder airco. Wel af en toe even gebruiken h

• 2 months later...