Jump to content

vermogen

focwa

Recommended Posts

hoi

wij hebben een cerato uit 2005.

hij is alleen niet vooruit te branden.

het vermogen is weg.

weet iemand wat hier aan te doen is zonder al te veel aan te passen.

groetjes ron

ja daar zitten we nog onder.

zou het ook kunnen zijn dat mijn brandstof filter en mijn oliefilter vies zijn.

of waar zou het ook nog aan kunnen liggen.

wou vande week inhalen maar hij was niet voor uit te krijgen.

oke

het gaat om kia cerato 1.6 LX uit 2005

kilometerstand ongeveer 117.000

laatste beurt durf ik zo niet te zeggen we hebben hem in januari gekocht.

hopelijk kunnen jullie ons zo verder helpen

niets te vinden van een kaartje ofzo,dan zou ik voor een grote beurt gaan en als er iets anders is LATEN BELLEN naar jou en niet de garage op eigen houtje laten handelen.als er iets te duur word kan je zelf beslissen.

Een grote beurt zal idd geen kwaad kunnen + laat hem dan ook zeker uitlezen. Zomaar je vermogen weg ligt meestal niet aan een filtertje, eerder aan 1 of andere kapotte sensor, luchtmassameter die niet meer helemaal fris etc.

Guest Jantje
Een grote beurt zal idd geen kwaad kunnen + laat hem dan ook zeker uitlezen. Zomaar je vermogen weg ligt meestal niet aan een filtertje, eerder aan 1 of andere kapotte sensor, luchtmassameter die niet meer helemaal fris etc.

Dat is grote bullshit natuurlijk.

Als je brandstof filter verstopt zit, loopt hij nog wel maar gaat hij wel inhouden omdat hij te weinig brandstof krijgt.

Als je lucht filter verstopt zit, loopt hij nog wel maar gaat hij inhouden omdat hij te weing lucht krijgt.

vooral de eerste is een storing waarbij niet altijd een storings lampje gaat branden, als er een sensor stuk is gaat 9/10 keer juist wel een storings lampje branden.

Is mij afgelopen weekend ook overkomen,hij was idd niet vooruit te branden.

Bij mij was het de katalisator die verstopt zat, en dus kapot. Dat hij niet goed werkte wisten we al, lampje brande al een tijdje, nu is hij terug naar de garage (nog garantie) voor een nieuwe.

Groeten en suc6

Dat is grote bullshit natuurlijk.

Als je brandstof filter verstopt zit, loopt hij nog wel maar gaat hij wel inhouden omdat hij te weinig brandstof krijgt.

Als je lucht filter verstopt zit, loopt hij nog wel maar gaat hij inhouden omdat hij te weing lucht krijgt.

vooral de eerste is een storing waarbij niet altijd een storings lampje gaat branden, als er een sensor stuk is gaat 9/10 keer juist wel een storings lampje branden.

Zoals Bigwade al zegt, een beetje minder mag ook wel qua reactie.

Een brandstoffilter bij een benzine auto zit echt niet zomaar verstopt, bij veel benzine auto's wordt deze zelfs haast nooit vervangen.

Dat bij een kapotte sensor het lampje gaat branden, daar heb je gelijk in, maar bij een slechte luchtmassameter bijvoorbeeld gebeurt dat meestal niet.

En trouwens gaf ik ook aan dat een grote beurt zeker geen slecht idee was en als je dan toch bij de dealer bent kan ie hem gelijk even uitlezen :wink:

En voordat je weer begint te roepen: luchtmassameter problemen kun je niet vaststellen bij gewoon ECU uitlezen, dan zal je het rijdend moeten doen.

Edited by Leon

Guest Jantje

Zo bedoelde ik het niet Leon, maar het kan gewoon heel goed in een verstopt filter zitten aangezien de onderhouds historie dus vrij onbekend is.

En je kan een slecht werkende luchtmassameter bij onze uitlees apparatuur wel zien, dus ik ga er vanuit dat dit bij meerdere merken mogelijk is. Heb geen ervaring met kia uitlees computers helaas.

Zo bedoelde ik het niet Leon, maar het kan gewoon heel goed in een verstopt filter zitten aangezien de onderhouds historie dus vrij onbekend is.

En je kan een slecht werkende luchtmassameter bij onze uitlees apparatuur wel zien, dus ik ga er vanuit dat dit bij meerdere merken mogelijk is. Heb geen ervaring met kia uitlees computers helaas.

Ok Jantje, geen probleem :kiss::-)

Weet ook niet hoe het bij Kia is, maar heb zelf ervaring met Alfa/Fiat en Chrysler en daar kan je de werking van de LMM alleen rijdend uitlezen, dus ik ging er vanuit dat bij de meeste merken het geval is

Sowieso zijn we het erover eens dat om te beginnen het vervangen van de filters geen slecht idee zou zijn :wink:

Leon,ben ik niet met je eens dat een benzine filter haast nooit vervangen moet worden,staat wel in het onderhouds schema,en bij mij is het laatst uitgevoerd.

60 duizend km beurt het filter was iets vervuild ondanks shell tanken.

Leon,ben ik niet met je eens dat een benzine filter haast nooit vervangen moet worden,staat wel in het onderhouds schema,en bij mij is het laatst uitgevoerd.

60 duizend km beurt het filter was iets vervuild ondanks shell tanken.

Hey Riodriver, veel onderhoudsschema's geven idd aan dat het vervangen moet worden en als je altijd netjes naar de dealer blijft gaan zal hij dit ook doen, nodig of niet! :wink:

En natuurlijk is het beter om het schema te volgen, die zijn er niet voor niets. De praktijk leert echter dat vooral bij oudere auto's dit vaak niet gedaan wordt. Dit zijn dan meestal ook filters die dan ook nog eens op de onmogelijkste plaatsen zitten. Zo zat bijvoorbeeld in de tijd bij een Chrysler Stratus het benzinefilter ergens onder de auto en moest je de halve onderkant demonteren (uitlaat moest eraf, tank moest los etc), dat liep zo in de papieren qua werkuren dat het gewoon niet meer gedaan werd, en zonder problemen trouwens. Blijkbaar geen gevoelig filter voor vervuiling.

Guest Jantje

Goed onderhoud voorkomt de meeste problemen sowieso natuurlijk.

Bij ons kan je de werking van de luchtmassameter heel goed zien als je een EGR test uitvoert

• 8 months later...

ga binnenkort is even kijk in venray. maar hartstike bedankt voor de tips en de reacties. maar op moment is er niet veel beter, maar wat is de vermogen van een kia cerato lx uit 2005.