DjRoZoHo Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 Beste allemaal, ik zal mij even voorstellen. ik ben robert 22 jaar uit utrecht en trotse bezitter van een cerato 2.0 16v ex. helaas na alle audio te hebben ingebouwd doet de verlichting achter mijn kilometer teller het niet meer. er staat geen spanning op de schakelaar om de verlichting te dimmen. zekeringen al gecontroleerd. wie owh wie heeft er een idee wat het zou kunnen zijn? de meter zelf doet het prima en ook de controle lampjes zijn functioneel. heeft er iemand technische tekeningen of beschrijvingen van een cerato liggen? ik vind het zonde om naar een dealer te rijden een een fikse rekening te krijgen voor het oplossen van deze (vrij simpele) storing. Alvast bedankt! Quote
Url Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 Ik denk persoonlijk dat het lampje achter je teller gewoon kapot is. Maar geen idee hoe te vervangen . Quote
DjRoZoHo Posted February 14, 2010 Author Posted February 14, 2010 Ik denk persoonlijk dat het lampje achter je teller gewoon kapot is. Maar geen idee hoe te vervangen . ik hoop het... maarja kan ik daarmee naar de dealer (ik heb nog garantie) ik ben van mening dat ik niets verkeerd heb gedaan. maar helaas begon het euvel direct na de nieuwe audio te hebben ingebouwd. iemand nog meer tips? Quote
Alex VB Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 Het klinkt misschien raar wat ik je nu voorstel. Maar heb je de radio weer uitgebouwd en gekeken wat het resultaat is? Het kan nl. zijn dat je een draadje bekneld hebt zitten nadat je de radio hebt vervangen. Ik heb hetzelfde ook ongeveer meegemaakt bij het inbouwen van een radio in een Mondeo en daar deed opeens de verwarming niet meer. Daarna de radio eventjes verwijderd en de verwarming deed het weer. Toen de bedrading netjes verdeeld en probleem was opgelost. Quote
scorpioshuma Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 helaas na alle audio te hebben ingebouwd doet de verlichting achter mijn kilometer teller het niet meer. er staat geen spanning op de schakelaar om de verlichting te dimmen. zekeringen al gecontroleerd. wie owh wie heeft er een idee wat het zou kunnen zijn? de meter zelf doet het prima en ook de controle lampjes zijn functioneel. Ik denk persoonlijk dat het lampje achter je teller gewoon kapot is. Maar geen idee hoe te vervangen . Als de complete teller zonder licht zit dan vermoed ik geen defect lampje, zitten er namelijk meestal een stuk of 5 achter. Gezien het feit dat de controlelampjes het wel doen zal de stroomvoorziening naar de unit ook goed zijn en zal er ergens in de aansturing icm lichtschakelaar iets fout gaan. Tip van Alex VB lijkt me een hele nuttige. Dave Quote
brouwer2001 Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 alex is ook van alle markten thuis Quote
Smart Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 Alex heeft van zijn fouten geleerd en deelt dat met anderen, heel goed:mrgreen: Quote
Hasselt Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 Alex heeft van zijn fouten geleerd en deelt dat met anderen, heel goed:mrgreen: En daar heb je dus het forum voor! Quote
DjRoZoHo Posted February 14, 2010 Author Posted February 14, 2010 En daar heb je dus het forum voor! ik hou van het forum..... nu al anyway morgen even proberen.... toch lijkt me de aansturing van de verlichting... die links zit... niet in het middenconsole uit komen..... maar bedankt voor de input... ik laat het morgen weten.. Quote
scorpioshuma Posted February 14, 2010 Posted February 14, 2010 ik hou van het forum..... nu al anyway morgen even proberen.... toch lijkt me de aansturing van de verlichting... die links zit... niet in het middenconsole uit komen..... maar bedankt voor de input... ik laat het morgen weten.. Bij het aanzetten van je verlichting gaat heel vaak ook de dashboardverlichting en de radioverlichting in een stand minder fel. De bedrading loopt dus wel overal Quote
DjRoZoHo Posted February 16, 2010 Author Posted February 16, 2010 Bij het aanzetten van je verlichting gaat heel vaak ook de dashboardverlichting en de radioverlichting in een stand minder fel. De bedrading loopt dus wel overal hier een korte beschrijving wat er los is geweest.... complete middenconsole. links in zijn geheel incl a stijl en ecu ivm ruimte.... achterbank... halve dashboard. hoedenplank. enz enz ik denk dat het weer een zaterdagje gaat kosten ben ik bang. ik laat het jullie weten Quote
DjRoZoHo Posted August 31, 2010 Author Posted August 31, 2010 Sorry voor de laate reactie, maar het is opgelost. Helaas is bij het doorvoeren van de voedingskabel de ecu los geweest die zat gewoon in de weg. Mijn buurman had even ruimte gemaakt met een schroevendraaier. daarbij is de kabelboom beschadigd en daardoor werkte de verlichting niet meer. onze eigen garage kon het niet vinden dus hij is bij kia nederland geweest. helaas na een factuur van Quote
Recommended Posts