Jump to content

Leende

Cruise control Kia Cerato werkt niet

Recommended Posts

Hallo, ik ben sinds vorig jaar in het bezit van een Kia Cerato (2007) 2.0 16v. Na problemen met de koppelingspedaal/koppeling is de auto terug geweest bij de garage. Na deze reparatie viel het me op dat de cruise control niet meer werkt. Wat is het probleem, als ik de toets Cruise on/of op het stuurwiel indruk, gaat het lampje branden op dashboard. Als ik dan de Set knop gebruik brandt het lampje (voor korte tijd) op dashboard, maar werkt CC niet. Het lampje Set gaat na korte tijd (enkele seconden), van zelf weer uit. Het lampje van Cruise Control blijft wel branden. Wat zou er aan de hand zijn? (april 2021) 

Zonder de Cerato te kennen zou ik in eerste instantie zoeken naar storingen in het snelheidssignaal en de servo.
Als de auto een vacuümservo heeft is die misschien losgeraakt met het werk aan de koppeling?

Dank je voor het antwoord. Kun je daar gewoon bij of moet daar de koppeling voor "los" gemaakt worden? Ik ben zelf niet zo'n techneut. Auto moet binnenkort voor onderhoud en apk naar garage. 

Geen idee waar alles zit; ik ken de Cerato niet.
Maar meestal zit de servo in de motorruiimte en het snelheidssignaal vaak achter het dashboard.

Ik heb een afspraak gemaakt bij de dealer ivm onderhoud en apk. Deze klacht wordt dan meegenomen. Nogmaals bedankt vuur uw reactie. 

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Leende
      De Kia Carens bouwjaar 2008 heeft standaard een dakrail en twee dragers. Zijn de dragers geschikt om daar een dakkoffer (max laadvermogen 50 kg) op te bevestigen? 

• By GC1
      Hoi,
      weet iemand op dit forum of ik de kleur van de navigatielijn van mijn Kia Niro HEV 2021 kan wijzigen?
      Ik vind hierover niks terug in het dikke boek.
      Bedankt alvast voor jullie antwoorden
    • By Leende
      Een vraagje over de dakdragers (origineel) bij Kia Carens bouwjaar 2008. Kan ik hier een dakkoffer op bevestigen? Ik heb me laten vertellen dat dragers er voor "de show" opzitten? Ik krijg niet gevonden of dit klopt. Met vriendelijke groeten Ger. 

• By Remco proceed
      Ik heb een vraagje mbt tot de cc. Ik moet na elke keer na dat ik de auto uitgezet heb dus cc met de knop mode opnieuw aan zetten. Is dit bij jullie ook het geval? Ik kan in het boekje niet vinden over een permanente stand van de cc. Betreft een my21 gt-plusline hand geschakeld. 
    • By Jojan265
      Hallo allemaal,

Als toekomstige Kia e-Niro rijder wil ik me alvast verdiepen in bepaalde zaken en hoop dat op dit forum te vinden. Momenteel hebben we 2 auto's: Toyota Auris TS hybrid 2015 en Peugeot 208 Alllure 2016. Het plan is om de Peugeot in te ruilen en de e-Niro te gebruiken voor het woon-werk verkeer en eventuele kleine uitstapjes. 

Ik heb een aantal vragen waarvan ik eerst zal proberen het antwoord te zoeken op dit forum. 

Met vriendelijke groet,

Johan
  • Create New...