Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen Kia rijders,

Ik ben nieuw op het forum, speciaal aangemeld voor deze vraag.

Momenteel rijden wij in een Rio 1.5 LS uit 2005, prima auto voor het geld, mijn vriendin reed tot afgelopen nov in een Opel Astra station diesel. Aangezien deze steeds meer kuren en storingen kreeg hebben we besloten deze de deur uit te doen en tijdelijk met 1 auto verder te rijden. Aangezien we allebei forenzen heb ik er voor gekozen om zoveel mogelijk op de fiets naar het werk te gaan. (43 km enkele reis) Fietsen is een hobby dus redelijk te doen. Maar het bevalt mijn vriendin niet met 1 auto. Te weinig flexibiliteit. Dus komt er binnenkort ws een 2e auto terug. We rijden ongeveer 40000 km per jaar. We hebben nu ons oog laten vallen op de Cerato. We denken of aan LPG of diesel. Ik wil graag weten of iemand iets zinnigs kan zeggen over het verbruik van de 2.0 diesel. Fabrieksopgave is 1:16,7 (gecombineerd) We rijden voornamelijk buitenweg/snelweg kilometers. Wat is dan realistich? We kunnnen de auto pas in overweging nemen als het verbruik richting de 1:18 (of beter) gaat. Anders is LPG sowieso beter, maar daar zijn we een tikkie huiverig voor.

Alvast bedankt voor eventuele reacties

raassie

Geplaatst

@LED_Lighting. Bedankt voor de tip. Moet zeggen dat wat ik daar aan verbruik zie verschrikkelijk is.....dan mag ik blij zijn als de auto 1:14/15 rijdt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...