Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Een tijdje terug heb ik op dit forum kenbaar gemaakt dat ik zelf mijn sportstrepen op de auto ging bevestigen en dat ik hier een post over zou maken.

Gisteren heb ik dan uiteindelijk de strepen aangebracht en wil dit natuurlijk met jullie delen.

Ik post de foto's even van onderdeel tot onderdeel omdat ik niet zoveel foto's in 1x kan plaatsen

Hoe te beginnen?

Voordat je domweg begint met stickeren wil ik je aanraden om het bestickeren met z'n 2-en te doen. Ik heb hulp van een vriend gehad en geloof me, je krijgt 10x mooier resultaat en 100x minder luchtbelletjes en lelijke plekjes. Je kunt met z'n 2-en de sticker namelijk mooi strak trekken.

Voordat je begint met het bestickeren van je auto is het belangrijk dat je de auto van de voren eerst goed schoon maakt. Ik heb zelf gewone autoshampoo gebruikt bij het wassen.

Verder is het belangrijk dat je de plekken waar de stickers op komen goed vet-vrij gemaakt worden. Een simpel maar prima middel hiervoor is schoonmaak middel voor je ramen.

Auto schoon?

Heb je je auto schoon gemaakt en ben je klaar om te plakken, dan is het belangrijk dat je de malletjes die meegeleverd worden op de juiste plek bevestigd op de auto. Kijk in je handleiding waar je deze exact moet plaatsen.

Bekijk foto 1 hieronder om te zien hoe je de malletjes kunt bevestigen.

foto1.jpg

Foto 1 (malletjes op de motorkap)

Stickers plakken!!!!

Heb je de malletjes op de juiste plek, dan kun je beginnen met het beplakken van de stickers, ik ben begonnen met de motorkap. Je krijgt bij het pakket met de stickers een zakje met stickerplak vloeistof ofzo. Dit is een middel wat je mengt met water en waar je de sticker overheen legt.

Sproei de motorkap goed in met je mengsel van de water en het vloeistof. Ik heb hiervoor een simpele plantenspuit gebruikt. Zorg dat je hem goed nat maakt, hierdoor kun je de sticker eenvoudig corrigeren.

Heb je de motorkap goed nat, plak / leg dan de sticker op de juiste plaats en veeg / druk alle vloeistof en lucht met de bijgeleverde spatel weg.

foto2.jpg

Foto 2 stickers plakken motorkap

foto3.jpg

Foto 3 stickers plakken motorkap

Dak beplakken

OM het dak te beplakken plaats je eerst weer alle malletjes op je dak en besproei je het dak volledig. Ik raad aan om aan de achterkant bij de antenne te beginnen. Je haalt de folie onder de sticker tot 1/3e weg waardoor je de sticker eerst eenvoudig op zijn plaats kan leggen.

Ligt de eerste helft goed, haal dan de rest van de folie eraf en leg deze weer tegen de malletjes aan.

Druk de sticker weer met de spatel vast zodat alle vloeistof er onder weg is.

foto5.jpg

Foto 4 stickers plakken dak

Posted

Achterkant bestickeren

De achterkant bestickeren is eigenlijk heel eenvoudig. De sticker is al op de juiste maat en je beplakt deze net zoals je het dak en motorkap hebt gedaan.

foto8.jpg

Foto 5 stickers plakken achterkant

foto6.jpg

Foto 6 stickers plakken dak

foto7.jpg

Foto 7 stickers op dak

Posted

Beschermfolie verwijderen

Jaja!! het is zover, de beschermfolie mag eraf!

Voordat je de folie eraf trekt raad ik je aan om eerst met de spatel nog extra goed de hele sticker goed aandrukt. Dit kun je het beste doen met een drukkracht van 4kg. Niet te hard en niet te zacht drukken dus.

Wanneer je de folie verwijderd trek je de folie in een hoek van 180 graden eraf. Hierdoor heb je niet de kans dat je de sticker eraf trekt.

foto11.jpg

Foto 8 beschermfolie van de motorkap af

foto13.jpg

Foto 9 beschermfolie van de motorkap en dak af

foto14.jpg

Foto 10 beschermfolie van de achterklep af

foto16.jpg

Foto 11 beschermfolie van de achterklep en dak af

Folie eraf en nu?

Wanneer je alle folie er netjes eraf hebt gehaald is het aan te raden om alles nog even goed aan te drukken met de spatel. Als je een spatel hebt waarbij er een zachte kant is dan raad ik je dat aan. Heb je die niet, dan kun je een oude doek om je spatel heen doen zodat je geen krassen op je lak maakt. Druk hier niet te hard maar zorg wel dat alle oneffigheden weg zijn.

foto17.jpg

Foto 12 sticker nog even goed aandrukken

Posted

Het resultaat!

Dit was voor mij de eerste keer dat ik zelf een auto ging bestickeren. Mijn maat had dit vaker gedaan en nog waren we 3 uur bezig. Ik wil alles strak en perfect erop hebben zitten, dan kun je beter een uurtje meer de tijd nemen, daar heb je 100% meer plezier van.

Bekijk hieronder de foto's met het eind resultaat. Ik ben een gelukkig man, en dit maakt voor mij mijn auto helemaal af.

foto18.jpg

Foto 18 eind resultaat

foto19.jpg

Foto 19 eind resultaat

foto20.jpg

Foto 20 eind resultaat

foto21.jpg

Foto 21 eind resultaat

foto22.jpg

Foto 22 eind resultaat

Bedankt voor het lezen en volgen van mijn project. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reactie en mening!

Groetjes Mark

Posted

Dat ziet er echt goed uit!!

Ik heb dezelfde als jij (3deurs zwart met identieke wiedoppen), alleen die striping heb ik nog niet.....hmmm B)

• Like 1
Posted

Dat ziet er echt goed uit!!

Ik heb dezelfde als jij (3deurs zwart met identieke wiedoppen), alleen die striping heb ik nog niet.....hmmm B)

Vergeten om te vermelden in mijn topic. Je kunt ze in Nederland bij de Kia Dealer bestellen voor 129 euro, maar ik heb ze via de volgende website besteld voor ongeveer 85 euro via http://www.kiaonlinestore.co.uk/product/Sporty_body_decal_%28White%29_1Y200ADE00WH

Ik zeg ... DOEN!!!!!

Posted

Ziet er goed uit... Wel niet vergeten je wagen ff opnieuw te wassen en in de wax te zetten!. Door de schoonmaak tbv het plakken heb je ook rondom je wax verwijdert. Ik ga ervan uit dat je het overtollige plaksel wat niet onder de stickers zit verwijdert hebt?

• 6 months later...
Posted

Ziet er goed uit!!

Ik zie dat deze topic al wat ouders is maar toch plaats ik hier nog even een vraagje. Ik heb zelf een witte picanto ( zoals je ziet op m'n profielfoto ) maar ik zit te twijfelen of ik zwarte striping wil of dat ik m'n dak zwart laat wrappen. Nou ben ik zelf niet heel handig in dat soort dingen, meer omdat ik het geduld er niet voor heb. Heeft één van jullie enig idee wat het kost als je dit laat doen? Ik heb al beetje zitten googelen maar ik wordt er niet echt heel veel wijzer van.

Alvast bedankt!