Jump to content

Aan alles komt een einde...

Recommended Posts

Guest Two Plugs
Posted

Beste KIA clubleden, en Forumlezers...

Aan alles komt een eind. En helaas (na 180.000 kilometers) ook aan onze relatie met onze trouwe KIA Sorento CRDi EXCustom van januari 2003.

Om budgettaire reden moet de S wijken. We gaan trouwen (1 april... geen geintje!) en zullen binnen nu en drie jaar een groot restauratie / verbouwingproject voor onze kiezen krijgen. En aangezien dat we ook willen blijven motorrijden (onze grootste passie!) en reizen is het op dit moment de logische keuze om een alternatief voor de S te zoeken.

Over drie weken (8 februari om precies te zijn) zal onze mooie, getunde Sorento worden ingeleverd bij FIAT/KIA dealer Trip in Stadskanaal. Om plaats te maken voor iets totaal anders... Namelijk een nieuwe... FIAT 500 Sport. Van groot naar klein, maar wie het kleine niet eert... :wink:

Ik heb ontzettend veel plezier mogen beleven aan mijn Sorento. Het was destijds een van de eerste die op NL kenteken stond. I.v.m een verandering in mijn Internetserver zijn de foto's die ik elders hier geplaatst had niet meer beschikbaar, maar het is- en blijft een DIJK van een auto.

Hij is door de KIA dealer getuned tot 170 PK en bijna 400 Nm koppel waardoor het brandstofverbruik (Diesel) ook nog eens behoorlijk is afgenomen (ik rij er gemiddeld 1 op 12 mee terwijl hij niet gespaard wordt!). Het vermogen is bevestigd door een run op de testbank van KIA tuner Maximo in het Duitse Bottrop.

Wat zit er nog meer op? Koni schokbrekers, getinte achterzijramen- en achterruit, Michelin Syncrone banden, side bars van Corba, origineel KIA-Alpine audiosysteem, dubbele uitlaat van Maximo, Maximo sportluchtfilter, etc. etc.

We zullen 'm missen, vooral omdat de 500 pas over 4 tot 5 maanden leverbaar is. Maar tussendoor ga ik voor een klus nog ruim een maand naar mijn geliefde Zuid Afrika, en zullen Karinda en ik onze huwelijksreis gaan maken op onze twee Honda Varadero motorfietsen. We zullen oa Itali?, Griekenland, de Balkan, Hongarije, Tsjechi? en Duitsland gaan aandoen in ongeveer 4 weken tijd.

Door priv? omstandigheden in onze directe familiekring hebben we het afgelopen jaar weinig zin gehad om mee te rijden. Ik ben hier op het forum meer actief geweest als tijdens toertochten, maar de ritten die we hebben meegereden waren altijd erg gezellig, met leuke mensen in een prettige sfeer. Jammer dat die sfeer door alle gedoe over ontevreden leden een fixe deuk heeft gekregen. Was niet nodig geweest.

Maar aan alles komt een einde, en ik wil iedereen (met name Tazzteam, Hans Bom en Andr? Mol) bedankten voor alles! Als jullie ooit eens in de buurt zijn, schroom niet en kom vooral langs. Bakkie koffie staat altijd klaar en is anders snel gemaakt. Jullie hebben ons email adres!

Groetjes uit een winderig en regenachtig Ommelanderwijk

Posted

Hey luitjes,

jammer te horen/lezen dat de Sorento verkocht is.

Maar wel een goed bericht dat de Sorento heel goed is bevallen, is een leuke reclame voor KIa.

Ik wens jullie veel plezier met jullie huwelijksreis, en als dat achter de rug is, veel plezier met jullie Fiat 500.

Ik heb zo'n autootje al gezien, en volledig volgebouwd met audio, in Italie.

Misschien een tip???

Foto-XQZ4MSHR.jpg

Foto-64B4FIKH.jpg

Foto-F7SBFSPV.jpg

Alle goeds voor jullie toekomst.

Philip en Agnes

Posted

Hallo Bernard en Karinda,

Vast gefeliciteerd met het voornemen om te gaan trouwen op 1 april. Veel geluk in de komende jaren.

Ja weer een mooi voorbeeld van een Sorento welke z'n kilometers probleemloos heeft gedraaid. Het blijft een dijk van een auto. Maar ja, zoals het altijd gaat met auto's. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. En door de vele nieuwe modellen onstaat er weer een nieuwe liefde.

Nogmaals bedankt voor de inzet voor de Drentherit. Ik heb in ieder geval genoten. Jammer dat we weer een lid moeten missen in het noorden, want het was toch mooi om ook die kanten heen te kunnen gaan.

IMG_5835klein120x90.jpg

Genoeg gepraat. Veel geluk, geniet van de reizen en veel succes met een eventuele verbouwing. Het gaat je goed.

Guest Two Plugs
Posted

Philip: In ons geval wordt het een rode... :wink:

Andr?... Zeg nooit nooit... De Pro_Ceed was een serieuze kanshebber. En dat is 'ie nog steeds. Het is de bedoeling dat over een jaar of 3 Karinda haar 7 jaar jonge Suzuki Swift gaat omruilen voor de 500, terwijl ik dan weer naar iets anders zal gaan kijken. En gezien mijn bovengemiddelde tevreden gevoel over niet alleen de producten van KIA, maar vooral ook de service die ik bij mijn dealer Weesepoel in Stedum (sinds kort in een heel mooi nieuw pand in Ten Boer) heb genoten zal tegen die tijd de KIA dealer ook zeker weer op mijn lijstje staan!