Guest Rio_Brazil Posted July 16, 2012 Posted July 16, 2012 Ik keek vandaag toevallig in mijnkia.nl en zag daar dat er een software update beschikbaar is voor het Full Map navigatie systeem. Je kunt deze update zelf uitvoeren met een USB stick. In de handleiding staat dat je versie 5.1.3 moet hebben van de software. Maar die is bij mijn Rio versie 6.1.4 Ook de firmware versie is sterk afwijkend in de foto van de handleiding. (Handleiding zegt 1.4.1 naar 1.5.2 maar in mijn Rio is dat nu al 5.1.4_UB Kortom: erg verwarrend. Ik ga deze update maar even niet uitvoeren.... Software_update_full_map_navigatie_juli_2012.pdf Quote
Derrek Posted July 16, 2012 Posted July 16, 2012 Dank je. Ik heb software 5.1.3 dus denk dat ik het wel ga proberen. Maar wat een onzin is het advies om de motor te laten draaien of de accu onder een oplader te zetten tijdens het updaten. Alsof een autoaccu het niet kan trekken om de navi een half uur van stroom te voorzien! Quote
Rio 013 Posted July 16, 2012 Posted July 16, 2012 Klaar ... 25 min deed hij er over om van 6.14 naar 6.50 te updaten Quote
Guest Warmentuuter Posted July 16, 2012 Posted July 16, 2012 Dank je. Ik heb software 5.1.3 dus denk dat ik het wel ga proberen. Maar wat een onzin is het advies om de motor te laten draaien of de accu onder een oplader te zetten tijdens het updaten. Alsof een autoaccu het niet kan trekken om de navi een half uur van stroom te voorzien! Als je radio/navigatie aanstaat en de motor loopt niet dan krijg je na een minuut of vijf een melding dat je moet starten of de radio schakelt zichzelf uit. Dit is om de accu niet te leeg te maken. Ben je nu net aan het updaten en je krijg de vraag van starten dan heb je even een stroomonderbreking en stopt je update. Ik weet niet wat dan de gevolgen zijn omdat er uitdrukkelijk wordt gevraagd niet de usb stick te verwijderen of de stroom niet te onderbreken. Quote
Smart Posted July 16, 2012 Posted July 16, 2012 Is deze update niet voorbij gekomen in het Sportage 3 gedeelte? Quote
Derrek Posted July 17, 2012 Posted July 17, 2012 Als je radio/navigatie aanstaat en de motor loopt niet dan krijg je na een minuut of vijf een melding dat je moet starten of de radio schakelt zichzelf uit. Heb de update uitgevoerd zonder de motor te laten lopen. Geen enkel probleem. Er staat overigens in de handleiding of de motor laten lopen of de accu onder een acculader zetten. Maar het systeem verbruikt in verhouding met de capaciteit van de accu maar weinig energie dus zo snel zal de accu niet leeggetrokken worden. Ik heb de melding ook nog nooit meegemaakt. Het zou immers betekenen dat je geen radio kunt luisteren in je auto als je een poosje staat te wachten (een vrouw die "even" boodschappen doet bijvoorbeeld....) zonder de motor te laten draaien. Maar, behalve voor het milieu en je portemonnee kan het natuurlijk geen kwaad om de motor wel nutteloos te laten draaien. Quote
Guest Rio_Brazil Posted July 17, 2012 Posted July 17, 2012 Klaar ... 25 min deed hij er over om van 6.14 naar 6.50 te updaten Aha, dus een hogere versie dan 5.1.3 is wel mogelijk als basis voor de upgrade ... Ik heb ook 6.1.4 Quote
Guest Rio_Brazil Posted July 17, 2012 Posted July 17, 2012 Is deze update niet voorbij gekomen in het Sportage 3 gedeelte? Als dat zo is mijn excuses ... Ik heb uitgebreid de zoekfunctie geprobeerd voordat ik mijn post deed want ik wil geen dubbele posts riskeren... geen hits. Quote
Rio 013 Posted July 17, 2012 Posted July 17, 2012 Aha, dus een hogere versie dan 5.1.3 is wel mogelijk als basis voor de upgrade ... Ik heb ook 6.1.4 Yes klopt. Ik heb gewoon geprobeerd en werkte vlekkeloos alleen wachten duurde zo lang haha Quote
Guest Warmentuuter Posted July 17, 2012 Posted July 17, 2012 Derrek dan werkt het bij jou anders dan bij mij. Tussen de vijf a tien minuten komt de melding van start de motor. Doe je dit niet ga echt het beeld op zwart Ik heb niet een speciale acculader voor een agm accu dus twintig minuutjes de motor aan Quote
Smart Posted July 18, 2012 Posted July 18, 2012 Als dat zo is mijn excuses ... Ik heb uitgebreid de zoekfunctie geprobeerd voordat ik mijn post deed want ik wil geen dubbele posts riskeren... geen hits. Geen probleem hoor. Was gewoon een vraag ter verheldering van de gestelde vragen in dit topic! Quote
Guest Rio_Brazil Posted July 19, 2012 Posted July 19, 2012 Ik heb de update rijdend uitgevoerd, en dat ging prima, dus je hoeft niet nodeloos een half uur stationair te draaien. Uiteraard ben je tijdens de update de functies van het systeem kwijt, dus ook Bluetooth en achteruit-rij-camera. Quote
Recommended Posts