Jump to content

Aanjager (+ Airco) doet raar

Remko .me

Recommended Posts

Dag heren,

Sinds vandaag begint mijn airco kuren te vertonen.

Naast het feit dat hij weer begint te stinken (na een grondige reiniging 2 weken geleden!)

Ineens begint de aanjager een brommend geluid te maken, dit is van buiten goed hoorbaar.

Het wordt erger wanneer je de airco voller aanzet.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben?

De airco stinkt ook weer ontzettend, echt een schimmellucht en ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Na twee weken grondige reiniging is weer hetzelfde lucht terug. Het stinken van de airco komt niet door verkeerd gebruik, ik volg alle regels zoals het moet. De airco staat tenslotte ook zeer weinig aan mij mij.

Heb twee filmpjes gemaakt, wellicht verduidelijk dat het brommend geluid.

Binnen in de auto:

http://www.youtube.com/watch?v=8hV08HRx9Oo

Buiten de auto:

http://www.youtube.com/watch?v=Cgaro9C17l8

Ik weet niet wat ik met de airco aan moet. Kia dealer zegt: Ja wij reinigen het en dan moet het weg zijn.. maar dat is het dus niet het komt na 2 weken terug..

nu komt dit geluid erbij.

klinkt als een kachel motor waarvan een lager niet meer zo braaf is niet echt heel erg spanend

of er moet iets in de kachel zitten wat er tegen aan zit

wat betreft je airco ik weet niet of ze de afwatering goed hebben na gekeken niet dat die verstopt zit

dan kan het smelt water niet goed weg en meurt het inderdaad binnen de kortse keren weer

dus hiet is iets niet helemaal goed nee

Guest Warmentuuter

Je zou bijna zeggen dat er een lagertje stuk is.

Er is maar één remedie en dat is terug gaan en als de boel uit elkaar ligt kunnen ze ook eens kijken waar die schimmellucht vandaan komt. (misschien heeft het enen wel met het andere te maken)

Het reinigen met zo een spuitbusje kunnen we allemaal wel maar bij jou helpt het niet.

Tevens zou ik erbij zeggen dat je de lol er niet van inziet om iedere keer terug moeten voor de airco.

Je zegt ook dat je de airco zeer weinig aan hebt! Waarom als ik vragen mag? Dat ding heb je toch om te gebruiken en bij zeer weinig gebruik kan hij ook gaan stinken omdat de bacteriën dan kans krijgen zich te ontwikkelen. En bovendien is het niet goed voor de aircopomp om je airco niet of weinig te gebruiken.

Zelf heb de climate controle incl. airco altijd aan staan.....zomer en winter en nooit een vieze geur o.i.d. en....altijd een lekkere temperatuur in de auto :-)

Daar heb je hem tenslotte voor :wink:

Verbruik/vermogensverlies. Ik heb hem ook alleen aan als ik de auto wil laten koelen. Als het erg vochtig wordt in de auto springt hij vanzelf aan ^^.

Rot trouwens dat je zoveel problemen met de airco hebt :(. Ik hoop dat het snel kan worden opgelost op een manier die blijvend is.

Succes ermee in ieder geval!

Ik heb 'm ook alleen aan als het nodig is. In de winter doe ik hem wel sowieso 1 keer per dag aan, maar puur voor de regelmaat.

Echter heb ik geen last van de stank.

Mijn pessimisme komt weer naar boven....vind toch dat er behoorlijk wat kwaaltjes bij de nieuwe Rio zijn. :(

Hier een update.

Vanmorgen ruim 2 uur mee bezig geweest.

De dealer geeft aan dat de aanjager of stuk is of er zit blad in. In het geval van blad gaat het vanzelf over want het blad droogt op, in het geval van aanjager stuk zal het geluid steeds erger worden. We zijn nu uitgegaan van blad.

De airco heeft een DIEP grondige reiniging gehad en staat nu flink chemisch te dampen.. (ruikt nu niet heel florissant) maar het wordt nu beter. Ik heb het luchtje nog 1 keer geroken toen ik net naar huis reed en volgens mij is het wel zo goed als weg. Er is toch iets vaags aan de hand waardoor dit lucht steeds terug komt. Ze hebben dit maar een grondige reiniging gedaan dit is de meest uitgebreide die ook door externe airco services gedaan wordt. We moeten even afwachten wat het resultaat is.

Voor nu lijkt het opgelost te zijn.

Over het probleem met de aanjager houd ik jullie op de hoogte.. laten we het hopen dat het blad is en dat dit blad vanzelf uitdroogt en oplost.

Ik kreeg de tip om de airco toch 1 keer per dag goed hard aan te zetten voor 5 minuten zodat het lekker kan indampen. Ik heb het gezien, het zag eruit alsof in de auto een joint werd gerookt (witte rook) en de airco en aanjager voor minutenlang hard laten draaien.. :P daarnaast is alles open geweest en ingespoten en grondig gereinigd.

Je zou bijna denken als het luchtje terug komt, moet het iets anders zijn.

Toch wel gek dat er een blad door een rooster en dan door een lucht filter kan ???

Ff het klepje in je handschen kastje er uit en ff kijken of je vuil ziet desnoods ff de stofzuiger er doorheen

E

Anders blijf je je ergeren

Toch wel gek dat er een blad door een rooster en dan door een lucht filter kan ???

Ff het klepje in je handschen kastje er uit en ff kijken of je vuil ziet desnoods ff de stofzuiger er doorheen

E

Anders blijf je je ergeren

Bedankt voor de tip, morgen even proberen dan maar.