Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

DAT wens je niemand toe... al zijn er wel makkelijkere methodes om van je eco logo af te komen...

Misschien lezen de eigenaren die website van heitinkmedia ook... ga even een reactie plaatsen!

Geplaatst

zie ook de motorkap maar eens omhoog te krijgen...in paniek ( zeer aannemelijk ) loop je naar je kofferbak waar je brandblusser is. als je voor je auto staat denk je shit de motorkap, terug om motorkap open te klikken, dan moet je met je handen ( of je moet ondertussen ook handschoenen aantrekken ) nog die loeihete motorkap open maken en vast zetten en dan nog met de brandblusser gaan spuiten. afhankelijk van hoe ver het al is maar knappe jongen als je dat allemaal kan binnen 1 minuut. Zelfs als je weet welke handelingen je moet verrichten blijkt uit de praktijk dat je die vaak voor 50% kwijt bent als het zich voordoet.

Daar heb je ook wel weer gelijk in, in paniek handel je niet meer zo rationeel en uiteindelijk geldt veiligheid voor alles.

Een poederblusser in de auto is voor een motorbrand niet echt de oplossing. :?

Geplaatst

en als je iets niet moet doen is het wel je motor kap openen als je een motor brand hebt

want dan slaan de vlammen opeens om zich heen en sta je zelf ook in brand

dus motor kap open trekken en door de spleet spuiten dan ontrek je zuurstof aan de brand

zo doet de brandweer het ook

Geplaatst

Ik hoop het nooit mee te maken in ieder geval. inderdaad wel handig om de kap dicht te laten ja :) daar had ik dus ff niet aan gedacht.

Nu zal ik daar geen last van hebben want als die van mij vlam vat dan ben ik weg.

Geplaatst

en als je iets niet moet doen is het wel je motor kap openen als je een motor brand hebt

want dan slaan de vlammen opeens om zich heen en sta je zelf ook in brand

dus motor kap open trekken en door de spleet spuiten dan ontrek je zuurstof aan de brand

zo doet de brandweer het ook

Klopt!

In mijn hoedanigheid als (ex)brandweerman openden wij niet gelijk de motorkap maar bluste wij tussen de ruimte onder de kap.

Tussen spleten van grill bijv. Afgezien van of poeder wel of niet schadelijk is werd vroeger eerder met poeder geblust als tegenwoordig.

Later is er met SVM geblust.

Of wel SchuimVormendMiddel.

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar CO2 (koolzuursneeuw)

Maar ook dat is weer afhankelijk van de felheid, van de brand loopt er brandstof uit, etc.

Daarna worden dan de accu polen losgemaakt.

Er is geen brand hetzelfde!

Bij het terplaatse komen word er pas beslist hoe de brand aangepakt word.

Belangrijkste is altijd dat iedereen in veiligheid is of wordt gebracht en/of hulp geboden worden bij gewonden.

Groet,

vand.m

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...