Jump to content

telefoneren vanuit Sportage

Roelioo

Recommended Posts

Ik ben sinds enkele dagen bezitter van nieuwe Sportage. Ik begrijp niet goed hoe ik mbv carkit moet bellen.

De gebruikers-handleiding bied ook geen verduidelijking.

Wie kan mij vertellen hoe ik moet bellen? Is het ook mogelijk een phonebook te laten verschijnen op het display van de radio (ik heb geen navigatiesysteem)?

Kun je iets duidelijker zijn wat je hebt aan telefoon en wat het probleem is ?

Ik heb een Htc desire S. Ik snap niet goed welke handelingen ik moet verrichten om te kunnen bellen vanuit de auto.

De gsm is 'gepaired'. Ik druk eerst op het groene hoorntje op het stuur om te bellen. Dan hoor ik een vrouwenstem die zeg contact of nummer.

Maar wat moet ik dan doen?

Is het ook mogelijk dat ik het telefoonboek met nummers van de Htc op het scherm van de radio kan krijgen?

• 3 months later...

Sinds deze week mag ik in een KIA Sportage rijden en heb nu mijn Windows Mobile 6 phone (HP ipaq 514) via Bluetooth gepaired. Dat verliep eenvoudig. Daarna kwam de melding 'phone book downloading...'

Nadat dit gebeurd was leukte het ook om via voice commando een telefoongesprek op te zetten. Het is wel een kwestie van rustig spreken en de tekst in het telefoonboek aanhouden.

Nu mijn ongemak:

probleem 1: telkens als in de mijn auto stap en de bluetooth verbinding is gemaakt wordt weer het hele telefoonboek vanuit mijn telefoon gedownload naar de carkit. Is dit normaal of heb ik een vinkje gemist.

probleem 2: Verder zit een soort koffiemolengeluid als stoorzender door het telefoongeluid waardoor het handsfree bellen geen plezier meer is.

Vandaag bij de KIA dealer langs gegaan voor o,a, de storing bij het bellen via bluetooth. Deze gaf aan dat wanneerr een mobiel niet voorkwam op de lijst van telefoons op de KIA site de kans groot is dat het niet samenwerkt met de carkit ook al lukt het maken van een bluetooth verbinding. Thuis daarna de mobiel van mijn zoon geprobeerd, een Samsung Galaxy Ace. Geen enkel probleem meer.

Mijn mobiel (HP iPAQ 510 Voice Messenger uit 2008) is blijkbaar te exotisch. Andere mobiel kopen dus...