Jump to content

Kofferinhoud Kia Rio

Urbanfoto

Recommended Posts

Hallo,

Binnen dit en 3 weken zou ik eindelijk mijn Kia Rio in ontvangst kunnen nemen.

Maar nu heb ik een vraag betreffende de kofferinhoud van de Rio en nu ga ik dat dus vragen aan de hand van foto's.

Bij de blauwe Rio zie je duidelijk dat de kofferinhoud minder diep lijkt te zijn als bij de rode Rio.

1112z6a.jpg

Nu is men vraag :

Heeft de Kia Rio misschien een dubbele bodem waardoor de inhoud kwa diepte minder lijkt dan bij de rode?

Waarom vraag ik dat?

Ik heb een subwoofer kist die uit al men wagens al zijn gekomen van een Nissan Almera - Citroën C3 - Kia Pro Cee'd.

Overal ging het er perfect in samen met de boxen die in de hoedenplank zitten.

Uiteraard zou ik die weer graag in de Rio krijgen maar als dat niet kan ben ik niet van plan er terug een installatie en al de kabels in te voorzien.

Nu ben ik gisteren bij mijn dealer geweest en hij kon me niet vertellen of het zo is als bij de blauwe Rio of zoals bij de rode.

Het zou hem verbazen mochten ze 2 soorten volumes toepassen zei hij dus ja hiermee ben ik niets.

Wie helpt even?

Foto links (blauwe) komt uit een advertentie...

Foto rechts (rode) is een duidelijke foto van de daarwerkelijke ruimte. Onder de 'mat' is de 'thuiskomer' (reservewiel) geplaatst (incl. benodigdheden)

Rechts in de kunststof bekleding (in de rechter zijwand zeg maar) zit een open vakje (bergruimte heel klein). Aan de linkerzijde een idem vakje, waarbij bij mij een bagage-net is opgeborgen.

Een zwevende bodem? Dat gaat klussen worden...

Maar TS heeft in de linker (blauwe) foto een minder diepe ruimte dan in de rode foto. Denk niet dat UrbanFoto dit bedoelde?!

@ xtra40 Wel een mooi stappenplan! Complimenten!

heb je pb gehad ga morgen even wat meten en fotos maken voor je het stormt nu een beetje hier

maar een superpak heeft inderdaad een dubbelen bodem en de comfort pack niet

Foto's hoeft niet echt hoor.

Het zijn eerder de afmetingen die "belangrijk" zijn!

Je zegt dat een superpack (bij ons wss de fusion en de duurste versie van de Rio) een dubbel bodem heeft.

Bedoel je daarmee zoals je bij de blauwe Rio ziet ofwat?

Want bij mijn C3 had ik ook een dubbele bodem (die ik tevens eruit kon laten) waardoor ik +- 30cm kofferdiepte had onder de bodem.

Maar TS heeft in de linker (blauwe) foto een minder diepe ruimte dan in de rode foto. Denk niet dat UrbanFoto dit bedoelde?!

@ xtra40 Wel een mooi stappenplan! Complimenten!

Bij de rode Rio zie je dat de koffer dieper is.

Bij de blauwe Rio lijkt het de koffer pas aan de bovenzijde van de bumper 'begint' en dus niet zo diep is als bij de rode.

Mijn subwooferkist is 41cm hoog en dan vallen mijn boxen in de hoedenplank er nog 6cm diep in de koffer.

Ik vrees bij de blauwe er totaal voor en bij de rode zal het heel close worden.

de foto van die blauwe kunje weg gooien dat slaat nergens op de superpack heeft inderdaad een dubbelen bodem kan jeop de foto net zien alleen heb ik het deksel er al af gehaald dia is het zelfde als op jou foto van de rode

en de comfortpack heeft gewoon een matje op de vloer scheeld geloof ik maar 5 a6 centimeter

Nogmaals blauwe is een reclamefoto en/of een auto met een zwevende bodem in de kofferruimte...

Alle rio's ongeacht kleur (én hetzelfde bouwjaar) hebben dezelfde specs...

Heb zelf een zwarte Rio (2012) en mijn kofferruimte achter is als de rode. Wil morgen wel het een en ander je opmeten?

Onder de 'mat' heb je echter nog wel wat ruimte naar beneden toe. Ik neem morgenochtend m'n meetlat wel ff mee :P

zo was even droog dus heb even snel wat gemeten voor je let wel op ik heb een superpack en heb gemeten met de vloer in de hoogste stand

hoogte van de de vloer tot de onderkant hoedeplank is ongeveer 40cm

breede van de binnen kant van de kofferbak is ongeveer 105cm (op het breedste punt)

de diepte van de koferbak onderzijde is ongeveer 60cm en aan de bovenzijde 38cm

hoop dat je hiet iets mee kunt

als je je dubbele bodem laat zakken dan word deze een paar centimeter dieper maar niet zo veel (maar de mogenlijk hijd om deze te laten zakken zit er gewoon op )

maar waarom zo een grote baskast achter in die van mij ligt onder de bijrijders stoel en klinkt ook erg goed ???

zo was even droog dus heb even snel wat gemeten voor je let wel op ik heb een superpack en heb gemeten met de vloer in de hoogste stand

hoogte van de de vloer tot de onderkant hoedeplank is ongeveer 40cm

breede van de binnen kant van de kofferbak is ongeveer 105cm (op het breedste punt)

de diepte van de koferbak onderzijde is ongeveer 60cm en aan de bovenzijde 38cm

hoop dat je hiet iets mee kunt

als je je dubbele bodem laat zakken dan word deze een paar centimeter dieper maar niet zo veel (maar de mogenlijk hijd om deze te laten zakken zit er gewoon op )

maar waarom zo een grote baskast achter in die van mij ligt onder de bijrijders stoel en klinkt ook erg goed ???

Ik heb de subwooferkist al jaren dus... Als ik ze kan gebruiken is het dom om een nieuwe te kopen.

Maar ik vrees dus dat ik ze niet ga kunnen gebruiken vermits ik een 47 cm ga nodig hebben van vloer diepste punt dat het reservewiel nog netjes verstopt is tot onderkant hoedenplank.

Toch bedankt voor ff te meten.

Guest Hanske

MarcelC heeft gelijk!

De groene tas staat gelijk met de bovenste rand kofferbak, dat is in werkelijkheid niet het geval, dus echt zo'n reclame foto, optich bedrog.

Volgens mij ook al een oude, de dopjes van de achteruitrij beveiliging horen mijn inziens de kleur van de wagen te zijn, is bij mij in ieder geval wel.

nou weet ik niet welke kleur jij hebt

maar de mijne is van februari 2012 en mijn achteruit rij sensoren zien er net zo uit als op jou foto

en zijn mooi zwart

wel heb ik gemerkt dat het per kleur verschild heb er gezien die in kleur zijn maar ook die net als die van mij

zwart zijn waarschijnlijk zijn dan de gekleurde op en doen ze der maar zwarte in

Guest Hanske

nou weet ik niet welke kleur jij hebt

maar de mijne is van februari 2012 en mijn achteruit rij sensoren zien er net zo uit als op jou foto

en zijn mooi zwart

wel heb ik gemerkt dat het per kleur verschild heb er gezien die in kleur zijn maar ook die net als die van mij

zwart zijn waarschijnlijk zijn dan de gekleurde op en doen ze der maar zwarte in

Zilver grijs nov 2011

Guest Hanske

Tja het blijft vreemd wat ik al zij de verf was op denk ik

Gelukig is het niet storend maar in kleur zou net ff mooier zijn

Mischien ga ik ze toch ook maar in kleur maken

Doen!! :-)

• 2 weeks later...

De ruimte achterin valt mij niet tegen, ik heb er tijdens de vacance een koelbox (flinke jongen) http://www.de-wit.nl/b40-koelbox

en een kratje van de jumbo (dwars ernaast) in gehad. de hoedenplank kon gewoon omlaag, erg sjiek dus :wink:

Wel ff wat meer dus dan een sporttas en een paar gympen:D

• 2 weeks later...

De ruimte achterin valt mij niet tegen, ik heb er tijdens de vacance een koelbox (flinke jongen) http://www.de-wit.nl/b40-koelbox

en een kratje van de jumbo (dwars ernaast) in gehad. de hoedenplank kon gewoon omlaag, erg sjiek dus :wink:

Wel ff wat meer dus dan een sporttas en een paar gympen:D

Idd de kofferinhoud valt goed mee.

Enkel ff een oplossing zoeken om mijn versterker 'ergens' er tegenaan de vijzen.

Volgens de dealer is de achterbank geen optie omdat daar allemaal buisjes zou lopen.

Idd de kofferinhoud valt goed mee.

Enkel ff een oplossing zoeken om mijn versterker 'ergens' er tegenaan de vijzen.

Volgens de dealer is de achterbank geen optie omdat daar allemaal buisjes zou lopen.

Heb het dan toch maar gedaan.

Dikke parkerschroeven genomen en zachtjes erin gezet, vast is vast.

Je draait ze idd in een kartonnen achterwand van de zetel, maar voorlopig blijft hij hangen.

Was van plan om hem met velcro tegen de zijkant te plakken, maar die komt helaas door het gewicht van de versterker terug los :'( waardoor de zijkant nu goed bekrast is :'( :'( :'(.

• 2 weeks later...

Zelfs met zachtjes erin zetten maak je met dikke parkerschroeven een groot gat.....zonde!

Zitten er geen bagageklemmen in een Rio, waaraan de versterker gehangen kan worden.

Desnoods met (los te maken) klemmen vastzetten op de verwijderbare bodemplaat.

Of met een grote tie-rip door de parkergaten heen de versterker vastzetten kan nu ook!

Bij de vakhandel zijn vaak hele goede oplossingen mogelijk. Vraag ernaar!