Jump to content

ontstekingsproblemen kia carnival 2.5 v6


thonyvanderlinden

Recommended Posts

keer op keer komen de problemen met de ontsteking weer terug

al meerdere malen is het geheugen van het motor management systeem

gereset en dan loopt hij weer perfect.

wie o wie kan mij vertellen wat het is , bij de garage komen ze er ook niet meer uit

de een zegt het is de bobine de ander zegr weer een lamdasonde en dan zou het

weer aan de vacuummeter kunnen liggen.

Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...

Ff googelen al die codes zijn het zelfde heb hier onder eentje voor je ogezocht

foutcode:  16688    P0304

  Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.

nl Cilinder 4 heeft geen verbranding

du Verbrennungsaussetzer erkannt an Zylinder 4

en Cylinder 4: Misfire Detected

Intermittent

Mogelijke verschijnselen:

Moeilijker te starten dan anders

De motor stottert, aarzelt, slaat over

Storingslampje (MIL) brandt

Mogelijke oorzaken:

Eerste verdachten:

bougies / verstuivers defect

bedrading of behuizing van de bougies / verstuivers hebben slecht contact

defecte bobine (huis)

lucht inlaat systeem lekt (w.s. EGR of MAF)

Tweede verdachten:

onvoldoende compressie

niet goed sluitende inlaat- uitlaat klep

koolafzetting op de kleppen

verbrande klep

haperende klepstoter

Brandstofinjector hapert / vervuild / defect

Zuurstof(lambda)-sensor vervuild / defect

Katalysator niet in orde

EGR klep (N18) zit vast of is geblokkeerd

Nokkenaspositiesensor (G40) defect

Sensor Wagensnelheid los / defect

ECU slechte contacten

Mogelijke oplossingen:

Check (benzine) overslaan in [module-01] - [meetwardenblokken-08] - [groep 014-015-016]

Ga eerst op zoek naar:

check bobine(s)

kontroleer alle bedrading en aansluitingen naar de cilinders en bougies/verstuivers

vervang bougies / verstuivers, bedrading ervan, distributiekap en rotor

check lucht inlaat systeem

check brandstof voorziening

Check compressie

Check kleppen en klepstoters

Check (meetwaardeblokken) / vervang lambdasensor(en)

Check katalysator

Vervang brandstofinjectoren

Check (meetwaardeblokken) timing nokkenas

Check EGR klep (N18)

Check (meetwaardeblokken) / repareer / vervang Sensor Wagensnelheid

Haal de ECU eruit, alle externe aansluitingen schoonmaken

Extra info:

Dit onderdeel zoekt naar overslaan (misfire) in specifieke cilinders. Overslaan is meestal een gevolg van een gebrekkige of ontbrekende verbranding vanwege het ontbreking van de vonk, te weinig brandstof, of te weinig compressie.

De kleinere (1.4 tfsi en fsi) benzine motoren hebben (anno 2012) een slechte reputatie. Ze hebben snel en veel koolaanslag op de kleppen en klepsteel. Ook bij lage kilometerstand (30.000-40.000km) en jonge leeftijd (minder dan 2 jaar).

Bij de nieuwere 6 cilinders (2.7 3.0 TDI, 2.8 benzine) bestaat de mogelijkheid dat één van de twee Ignition Control Modules defect is. Er is een Module voor Bank 1 en een Module voor bank 2. Bij de 2.7T zitten die op de aircleanerbox. Verwissel de aansluitingen van die twee, als de misfires zich verplaatst van 1-2-3 naar 4-5-6 (of andersom), dan heb je de schuldige gevonden.

Link to comment
Share on other sites


als de code's worden gewist, zijn er dan code's die gelijk na een rondje rijden weer terug komen?

het kan namelijk zijn als je 1 code gelijk terug krijgt, dat daar eerder een fout in zal zitten, maar als je langdurig ermee blijft rijden komen er andere code's bij waardoor het on-overzichtelijk kan worden.

uit welk jaar komt eigenlijk je auto, en is de auto uitgelezen met een universele uitleescomputer?

over de foutcode's die je nu hebt, ze slaan nogal op verschillende dinge..

een paar foutcode's gaan over de voorverwarming van de lambda sonde's

verder nog 2 foutcode's van misfire (eentje van cilinder 4 en 1 code van alle cilinders.)

en tot slot nog 2 foutcode's over de stationair regeling (maar die zou kunnen worden veroorzaakt door de misfire's)

Link to comment
Share on other sites


de carnival is van 2004

ik weet niet welke codes hij momenteel weer heeft , de auto loopt zo slecht

dat ze hem woensdag maar weer eens uitlezen .

via via gehoord dat het hoogstwaarschijnlijk door een verbrande cat. komt

maar is dit een gevolg of is het de oorzaak , ik denk zelf dat het een gevolg is ??

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...