Jump to content

Carbon fiber dak

DTP2

Recommended Posts

Zojuist mn auto teruggekregen van www.albasign.nl uit Scheveningen met een carbon dakje voor een mooie prijs. Ziet er retestrak uit en ben erg blij met het resultaat. Mooie is dat dit geen folie is met een carbonstructuur, maar een carbonbedrukking heeft. Schijnt helemaal nieuw te zijn. Maar omdat dit dus geen structuur heeft en glad is blijft het schoner en is makkelijk schoon te houden. Nu op naar de custom instaplijsten.

post-3879-0-29566500-1344437894_thumb.jpg

post-3879-0-58516400-1344437895_thumb.jpg

post-3879-0-11402600-1344437897_thumb.jpg

post-3879-0-32708300-1344437898_thumb.jpg

Ik zal even vragen of ze kunnen uitrekenen wat deze folie + aanbrengen kost en wat andere (standaard) carbon folie kost. Deze is nieuw en ik begreep ook nogal aan de prijs daardoor.

Niet als dit op basis voor wat hoort wat is gebeurd. Ik hoop vandaag prijzen te krijgen.

En nee, ze snijden niet in je lak. Een goede signmaker heeft daar speciale tape voor beschikbaar waardoor ze niet in je lak hoeven te snijden. Ik ken mensen die Ferrari, Nissan GTR, M3, M5 etc beletteren en die jongens lopen echt niet het risico dat ze in de lak snijden.

Wel heter natuurlijk dan als die wit is, maar des te meer reden om lekker met je ramen open te rijden :wink:

Kosten dak afhankelijk van type folie uitvoering zoals bij mij tussen de 300 en 350 Euro.

Ik was dit ook eerst van plan, maar een collega van mij die het aanbrengt op wagens raad het mij volledig af.

Hij zegt zelf na 3j (en uit spreekt uit ervaring) is het schone eraf en kan je het beter van de wagen doen.

Dan geef ik liever 300 euro aan wat anders uit ;).

Tsja, je opmerking is niet geheel onterecht, maar geldt voor bijna alles wat we aan onze auto doen en ook voor de auto zelf. Een set goede banden, een nieuw uitlaatsysteem etc. Het kost allemaal geld en slijt op den duur. Het een wat eerder dan het ander. Voor de folie geldt hetzelfde als voor je lak. Als je je auto met de hand wast, blijft het langer mooi. Een wasstraat met borstels zal de folie (en je lak) snel minder mooi doen worden.

Ik vind het mooi en en krijg erg veel leuke reacties.

• Like 1

Zo is dat en jij bent er blij mee en vind het nu mooi dus moet je het gewoon doen

Ik vind het erg mooi gedaan en jij bent nu nummer twee geloof ik waar bij ik het zie

En nog even in ik neem het ook :wink:

Ik heb nog nooit een auto gehad waar ik al zo vel aan heb verandert maar aan me dak heb ik nog nooit gedacht

Maar vind het wel erg mooi

• 3 weeks later...

Ziet er echt heel erg strak uit. Ik kan zeer waarschijnlijk mijn rio morgenavond ophalen bij de dealer. Dit komt denk ik ook wel op mijn lijstje te staan om te doen. Na nieuwe velgen en betere audio.